کد خبر 627323
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

دانشمند جوان سال ۲۰۱۶ گفت: در بین همه کشورهای شرکت کننده ۶ نفر از ۵ کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند جوان انتخاب شدند که من توانستم نفر انتخابی از ایران باشم.

به گزارش مشرق، مرکز APCC (APEC CLIMATE CENTER) مرکزی جهانی واقع در بوسان کره جنوبی است که هرساله توسط کمیته‌ای افرادی را به ‌عنوان دانشمند جوان برتر انتخاب می‌کند، افرادی که تمایل داشته باشند در این فرآیند شرکت کنند باید ابتدا درخواست خود را در فراخوان اعلام‌شده ثبت کنند.

توفیق سعدی دانشجوی دکتری سال پنجم اقلیم شناسی دانشگاه خوارزمی تهران توانست عنوان دانشمند جوان سال 2016 را از آن خود کند و برای نخستین بار این جوان خوزستانی سبب شد که نام کشور ایران در زمینه علم اقلیم شناسی در زمره کشورهای دارای دانشمند جوان قرار بگیرد.

توفیق سعدی  در اهواز اظهار داشت: در فراخوانی که برای انتخاب دانشمند جوان سال 2016 در  زمینه اقلیم شناسی و علوم جذب برگزار شد، شرکت کردم. کشورهای در حال توسعه و کشورهای حاشیه ساحل اقیانوس آرام از جمله آمریکا، استرالیا، روسیه ژاپن، کره جنوبی و کشورهای قاره آمریکا نیز در این فراخوان شرکت می‌کنند.

وی افزود: در بین همه کشورهای شرکت کننده 6 نفر از 5 کشور ایران، شیلی، فیلیپین، اندونزی و پاکستان(دو نفر) به عنوان دانشمند جوان انتخاب شدند که من توانستم نفر انتخابی از ایران باشم. این موضوع در زمینه علم اقلیم شناسی برای اولین بار در کشور رخ داده است.

این دانشمند جوان درباره اظهار نظرهای اساتید این مرکز به هنگام کسب چنین مقامی توسط یک ایرانی بیان کرد: آنها می‌گفتند که ایران در زمینه اقلیم شناسی در لیست برنامه‌های ما نبود چرا که نمی‌دانستیم جوانان ایرانی در این زمینه چنین با استعداد و مستعد هستند و از این به بعد حساب جداگانه‌ای برای پذیرش بیشتر ایرانی‌ها در همایش‌ها، سمینارها و برنامه‌‎ها باز کرده‎ایم؛ صحبت آنها مرا بسیار این خوشحال کرد.

وی گفت: پس از انتخاب دانشمند دوره‌ای سه ماهه در مرکز برگزار می‌شود که اگر فرد انتخابی در این مدت توانست از طرح، پروژه و ایده‌اش دفاع کند گواهی و مدرک به او اعطا می‌شود. این مرکز از نظر تجهیزات، امکانات، داده‌ها و نیروی انسانی دارای شرایط بسیار مناسب و حتی بی‌نظیر در سطح جهان است.

سعدی درباره موضوع پژوهشش و تاثیرات آن عنوان کرد: علم تغییر اقلیم در ایران علمی جوان است و کار برای پژوهش و تحقیق در کشور بسیار زیاد است. یکسری از ایده‌هایی که در دوران پژوهش به دست آوردم جهانی هستند و می‌توانند چیزی را به علم اظافه کنند.

وی افزود: این مطالعه اقلیمی سبب مشخص شدن سهم آسیب پذیری کارون بزرگ در جنوب غرب کشور ایران نسبت به پدیده تغییر اقلیم و در ارتباط با بارش های سنگین شد و اینکه این منطقه به کدام یک از تغییرات اقلیمی حساس تر است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لور قهرمانِ خوزستان ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    الله نگهدارت..یا علی مدد
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    جوان؟ این فرد توی عکس حداقل بالای چهل دو سه سال داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس