کد خبر 471300
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در سال ۲۰۱۴ تعداد ۱۷۳ نفر از دانشمندان ایرانی جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا بودند که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۲ ، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش مشرق، ابراهیم خدایی شامگاه سه شنبه در جشن ۴۰ سالگی دانشگاه زنجان در جمع خبرنگاران، افزود: رتبه علمی ایران سال گذشته با یک پله ارتقا در سطح جهان به ۱۶ رسید و این موضوع حاکی از رشد قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه وضیعت رشد و توسعه علمی کشور ارتقا پیدا کرده است، ادامه داد: رشد و توسعه علمی کشور با تلاش اساتید شتاب گرفته است و بسیار خوب پیش می‌رود.

خدایی با اشاره به تعداد دانشجویان کشور عنوان کرد در حال حاضر تعداد دانشجویان کشور ۴میلیون و ۶۵۰هزار نفر بوده که سهم استان زنجان ۷۵ هزار نفراست و از این تعداد دانشجو ۱۰هزار نفر در دانشگاه زنجان تحصیل می‌کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: وضعیت فعلی کشور در بعد رشد و تولیدات علمی بر اساس مستندات نسبت به سال گذشته از رتبه‌ ۱۷ به ۱۶ ارتقا پیدا کرده است که در سال ۲۰۱۲ تولیدات علمی ۱و ۳۸ صدم درصد بوده و در حال حاضر به  ۱و ۶دهم درصد رسیده است که این تولیدات علمی نسبت به جمعیت بیشتر است.

خدایی خاطر نشان کرد: میزان ارجاعات علمی و کیفیت مقالات در سال۲۰۱۲ جزو یک درصد برتر دنیا بوده و رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده است و لیست مقالات برتر علمی بر اساس ISI در ۲۰۱۲  حدود ۰.۸۲ درصد بوده که در حال حاضر به ۱.۵۶ درصد رسیده است.

وی همچنین در خصوص وضعیت موجود در دانشگاه زنجان گفت: در مجموع ورودی و خروجی دانشگاه زنجان در تمامی مقاطع رتبه ۱۲ را دارد و بالای میانگین کشوری است همچنین ورودی مقطع کارشناسی دانشگاه زنجان نسبت به خروجی کمتر بوده که این نشان دهنده آن است که اساتید دانشگاه زنجان برای پیشرفت دانشگاه سعی و تلاش می‌کنند.

خدایی افزود: ایران در میزان ارجاعات استنادی که کیفیت مقالات تولیدی را نشان می‌دهد، یک رتبه ارتقا داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس