تلویزیون صدای آمریکا شب گذشته 13 شهریورماه در بخش خبری ساعت 21 خود در گفتگو با مدیر مرکز مطالعات دیپلماسی دانشگاه فلوریدای به انتشار گسترده نماهنگ «ایستاده ایم؛ تا آخرین قطره خون» واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، تلویزیون صدای آمریکا شب گذشته 13 شهریورماه در بخش خبری ساعت 21 خود در گفتگو با مدیر مرکز مطالعات دیپلماسی دانشگاه فلوریدای به انتشار گسترده نماهنگ «ایستاده ایم؛ تا آخرین قطره خون» واکنش نشان داد.

این شبکه در گزارش خود بیان داشت: ایران به دنبال وقایع دو هفته اخیر در خلیج فارس و نزدیک شدن قایق های سریع سپاه به کشتی های آمریکایی، یک ویدیوی تبلیغاتی علیه آمریکا منتشر کرده است که در آن غرق شدن یک ناو و سوزانده شدن پرچم آمریکایی نشان داده می شود.

این شبکه ماهواره ای در گفتگو با محسن میلانی، مدیر مرکز مطالعات دیپلماسی در دانشگاه فلوریدای جنوبی به بررسی این اتفاق پرداخت. محسن میلانی در این گفتگو بیان داشت: مسلما انتشار این ویدئو هم جنبه تبلیغاتی دارد و برای مصرف داخلی است و هم به نظر می رسد هشداری است از سوی ایران به آمریکا درباره اینکه خلیج فارس حیاط خلوت ایران است و می خواهند از این حیاط خلوت به هر نحوی که شده است دفاع کنند.

این تحلیل گر افزود: این فیلم در کنار نزدیک شدن قایق‌های تندروی ایران به ناوهای آمریکا در روزهای اخیر هم جنبه تبلیغاتی دارد و هم یک هشدار به آمریکا است. اما خطر این نوع عملیات این است که ممکن است رویارویی میان ایران و آمریکا در خلیج فارس به وجود بیاید که به نظر برای ایران و منطقه ضرر بزرگی خواهد داشت.

میلانی در انتها با ابراز نگرانی از تولید چنین آثاری بیان داشت: رابطه ایران و آمریکا به خوبی یک سال قبل و زمان امضای برجام نیست و تنش هایی در این رابطه به وجود آمده است. ایران گمان می کند آمریکا به قولش در برداشتن تحریم ها وفادار نبوده و احتمال وضع تحریم های جدیدی در کنگره علیه ایران وجود دارد.

گفتنی است در روزهای اخیر بسیاری از شبکه های ماهواره ای از جمله BBC، VOA، المیادین، فرانس 24، تایم آف اسرائیل، تایمز رژیم صهیونیستی و ... در گزارش های مفصلی به این نماهنگ پرداختند و آن را خروش حماسی جوانان ایرانی علیه آمریکا تعبیر کردند.

نماهنگ «ایستاده ایم؛ تا آخرین قطره خون» به کارگردانی محمدباقر مفیدی کیا و خوانندگی حسین حقیقی محصول باشگاه فیلم سوره حوزه هنری است.

{$sepehr_media_1745002_400_300}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • 23ساله ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر شیطان
  • آریایی مسلمان ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    از سازندگان ایستاده ایم 2 سپاسگذارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس