کد خبر 626584
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

شبکه خبری 'سی ان ان' گزارش داد: هنری کیسینجر و 'جورج شولتز' وزیران خارجه پیشین آمریکا و شخصیت های مشهور حزب جمهوریخواه آمریکا اعلام کردند که به هیچ وجه از دونالد ترامپ نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا حمایت نمی کنند.

 به گزارش مشرق، سی ان ان روز شنبه با انتشار این خبر افزود: دو وزیرخارجه سابق آمریکا روز گذشته (جمعه) با انتشار نامه ای مشترک تاکید کردند که ترجیح می دهند پیرامون سیاست های حزب برای بهبود وضعیت آمریکا در سطح جهان متمرکز بوده و کار کنند.

سی ان ان افزود: تصمیم این دو وزیر خارجه سابق آمریکا تازه ترین تحقیر عمومی برای دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه به شمار می رود که تاکنون از سوی چهره های برجسته و پرسابقه این حزب مورد حمایت قرار نگرفته است.

در نامه مشترک هنری کیسینجر و جورج شولتز آمده است: ما هیچگونه حمایتی از انتخابات کنونی ریاست جمهوری آمریکا نمی کنیم.

این دو در نامه خود اعلام کرده اند که در حال حاضر و پس از انتخابات ریاست جمهوری، خود را تنها وقف سیاست خارجی حزب می کنند.

کیسینجر مشاور امنیت ملی و سپس وزیرخارجه روسای جمهوری پیشین آمریکا همچون ریچارد نیکسون و جرالد فورد بود و شولتز نیز مسئولیت وزارت خارجه آمریکا را در دوران رونالد ریگان برعهده داشت.

سی ان ان گزارش داد خانواده 'بوش 'و 'میت رامنی' نامزد شکست خورده حزب جمهوریخواه درانتخابات 2012میلادی نیز حاضر نشده اند از نامزدی ترامپ حمایت کنند.

دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه و هیلاری کلینتون از حزب دمکرات قرار است در هشتم ماه نوامبر 2016 برابر با 18 آبان ماه 1395 برای ورود به کاخ سفید با یکدیگر به رقابت بپردازند.

برخی نظر سنجی ها از نگرانی افکار عمومی آمریکا از این دو نامزد و گرایش آنها به نامزدهای دیگر خبر می دهد.

شبکه آمریکایی 'ای بی سی نیوز' روز اول شهریورماه با یادآوری نگرانی رای دهندگان آمریکایی نسبت به دو نامزد دمکرات و جمهوریخواه، در گزارشی عنوان کرد: نظرسنجی های جدید نشان می دهد که 35 درصد رای دهندگان اکنون به نامزد حزب سوم نظر دوخته اند.

اشاره ای بی سی نیوز به 'گری جانسون' و 'جیل الن اشتاین' دو نامزد ریاست جمهوری از حزب 'لیبرترین' و حزب 'سبز' در آمریکا بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس