کد خبر 626582
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

کارشناس والیبال گفت: نمی‌توان انتظار داشت که تیم ملی در همه بازی‌ها خوب باشد، اما نوسان تیم‌ ‌ملی در بازی‌های المپیک زیاد بود.

به گزارش مشرق، ابراهیم وطن پرست درباره عملکرد تیم‌ ‌ملی والیبال در  المپیک 2016 ریو، اظهار کرد: عملکرد ما در مرحله گروهی المپیک به شکلی بود که توانستیم از گروه‌مان صعود کنیم. گروهی هم که ایران در آن حضور داشت به نسبت آسان تر از گروه یک بود. تیم‌های مصر و کوبا را باید شکست می دادیم که این اتفاق رخ داد، اما برابر تیم‌های عنوان دار خوب نبودیم. البته در سه ست برابر لهستان و یک ست برابر ایتالیا خوب عمل کردیم، ولی ‌آنچه انتظار داشتیم را در تیم ندیدیم.

وی در ادامه افزود: ما به عنوان تیم چهارم راهی دور دوم شدیم و باید به این نکته توجه کنیم که اگر در گروه یک بودیم شاید صعود نمی کردیم. تیمی مثل فرانسه که قدرتمند بود نتوانست از گروه اول صعود کند و حذف شد. به‌ هر حال این موضوع برای ما موفقیت آمیز بود. برابر آرژانتین خوب نبودیم و برابر لهستان هم بازگشت خوبی داشتیم. این انتظار را هم نمی‌توان داشت که تیم همیشه در اوج باشد  ولی نوسان تیم در  المپیک زیاد بود. به مانند بازی با ایتالیا که در ست اول خوب بودیم، اما در ادامه بازی بد کار کردیم. در هر صورت عملکرد تیم باید به خوبی آنالیز شود.

کارشناس والیبال درباره عملکرد لوزانو، گفت‌: در این مدت من چیز خاصی را از لوازنو ندیدم. شاید هم برای اجرای تفکراتش فرصت زیادی نداشته است. این که بگوییم با لوزانو به المپیک رفتیم درست نیست. این کاری بود که حدود پنج یا شش سال است، در انتظارش بودیم. فدراسیون و انگیزه بازیکنان عامل اصلی این صعود بود و ما با هر مربی می‌توانستیم صعود کنیم. به‌ هر حال نمی‌توان همه اینها را به پای لوزانو نوشت.

او در ادامه افزود: قرارداد فدراسیون با لوزانو کاملا منطقی بود و الان زمان ارزیابی است. اگر می‌خواهیم به جایگاه‌های بالاتر برسیم باید از گزینه‌های دیگر استفاده کنیم. شاید برای انتخاب لوزانو زمان کافی وجود نداشت و مربیان درگیر بودند اما الان می‌توانیم برنامه‌ریزی خوبی برای چهار سال آینده داشته باشیم و این ظرفیت را داریم که با تجربه این المپیک موفق باشیم.

وطن پرست  درباره احتمال انتخاب "خوان سیچلو" به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی والیبال، گفت‌: برای این که بخواهیم به  المپیک برویم و خوب کار کنیم به مربی بزرگتر احتیاج داریم. باید مربی بزرگ داشته باشیم. روس‌ها باز هم به سراغ "آلکنو" رفتند چرا که یک بار با این مربی قهرمان المپیک شدند. مربی هم سهم خیلی زیادی دارد و مربی ایران باید جزو 10 مربی برتر دنیا باشد. مربی به مانند خولیو ولاسکو در تیم‌ ‌ملی ایران و حتی آرژانتین تاثیر زیادی دارد و با تجربه خودش باعث پیشرفت این  دو تیم شد. حتی "رزنده" برزیلی هم تاثیر فراوانی داشت و این ثابت می‌کند در یک تیم مربی تا چه اندازه مهم و تاثیرگذار است.

او در ادامه افزود: مربی باید مقبولیت داشته باشد. با توجه به شناختی که از بازیکنان و فضای والیبال ایران دارم باید مربی انتخاب کنیم که از لحاظ مدیریتی قدرتمند باشد. مسائل فنی شاید مهم باشد، اما کافی نیست. ویژگی‌مدیریت روانی ولاسکو بسیار عالی بود و مربی با ویژگی‌های او می‌تواند به ایران کمک کند.

او در پایان گفت‌: ما اول راه هستیم و باید با این  المپیک تجربه‌مان بالاتر برود، اما این که بگوییم چون یک  المپیک را تجربه کردیم همه چیز تمام است ، درست نیست. ما بهترین پاسور و مدافع را داریم، اما نقاط ضعفی هم داریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    واقعا برای چنین طرز فکری متاسفم تبمی مثل ایتالیا بازکنی مثل زایتسف را نداشت جزء4تیم هم نمیشد یا مثل امریکا که بازیکنی مثل ساندر رو داشت وغیره توان بازیکنان وسطح بازی انها درهمین حد فعلی است وانتظار از این بازیکنان در همین حد است واوردن مربی مثل ولاسکو هم نمی تواند به بالابردن سطح بازی انها بیافزاید
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    برین سر وقت استیفان آنتیگا این ادم محشره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس