آیت‌الله حیدری با انتقاد از روحیه اشرافی‌گری در دولت گفت: خودباختگی برخی مسئولین به غرب و آمریکا در برخی سطوح مدیریتی دیده می‌شود.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله محسن حیدری نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بیان شاخصه‌های یک دولت در تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اولین صفت شایسته یک دولت اسلامی این است که مکتبی باشد، صفتی که دولت رجایی به آن معتقد بود. دولتها باید پایبند احکام الهی و اسلامی باشند که یکی از آن ارزشها «انقلابی بودن» است.

آیت‌الله حیدری با ابراز اینکه معیارهای انقلابی‌بودن را بارها رهبری مشخص فرمودند، گفت: یکی از این معیارها «مستضعف‌گرایی» است، به‌جای آنکه به مستکبرین و رفاه‌طلبی مجال و میدان دهیم باید به‌فکر مستضعفین  و تأمین نیاز محرومین باشیم که ولی‌نعمت اصلی نظام هستند. دولت اسلامی باید دارای حکمت، عزت و شجاعت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دولتها باید ولایتمداری را به‌عنوان وظیفه اصلی خودشان بدانند، گفت:  دولتها مشروعیت خود را از ولی‌ فقیه می‌دانند و فرق دولت اسلامی و غیراسلامی در همین مشروعیت‌بخشی ولایت نهفته است، لذا باید در تمام مراحل مقید به رهنمودهای رهبری باشند نه‌فقط اینکه شعار بدهند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه روحیه اشرافی‌گری که از دولت سازندگی آغاز شد با ارزشهای انقلاب اسلامی سازگاری ندارد و دولت اسلامی باید خودش را از آن دور کند، متذکر شد: حقوقهای نجومی نیز معلول همین روحیه اشرافی‌گری است. اگر این روحیه بر دولت حاکم نباشد کسانی پیدا نمی‌شوند که حقوق نجومی بگیرند و مایه بدبینی مردم به دولت و نظام شوند.

آیت‌الله حیدری درباره نقاط قوت و ضعف دولت روحانی و عملکرد سه‌ساله این دولت، اظهار کرد: در زمینه طرح سلامت هرچند نقاط ضعفی دارد ولی بالاخره توانستند در این حوزه خدمات خوبی انجام دهند که برجستگی‌های خاصی داشت، همچنین بحث تورم را به‌صورت نسبی کنترل کردند هرچند عامل عدم تورم، وجود رکود است و بین این دو یک رابطه وجود دارد.

وی افزود: مسئله برجام نیز یکی از نقاط قوت این دولت بود اما متأسفانه به فرجام خوبی نرسید ولی با تلاشهایی که صورت گرفت کشور را از حالت اضطراب و بحران بیرون آوردند و به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب نرمش قهرمانانه انجام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره نقاط ضعف این دولت نیز تصریح کرد: فرهنگ اشرافی‌گری بازمانده از دوران کارگزاران بر کارهای این دولت سایه افکنده  و حقوقهای نجومی هم معلول آن است. خودباختگی برخی مسئولین به غرب و آمریکا و عدم روحیه انقلابی‌گری در برخی سطوح مدیریتی دیده می‌شود.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه گرایش به جریان فتنه و جریان تندروی اصلاحات متأسفانه در برخی مدیران این دولت دیده می‌شود، گفت: اکثر مسئولین حداقل نسبت به فتنه و فتنه‌گران موضع منفی ندارند که این مسئله با رهنمودهای رهبری همخوانی ندارد. نباید به افرادی که فتنه را محکوم نکردند و با فتنه رابطه جدی و حسنه دارند مسئولیت داده شود.

وی افزود: عدم توجه به نیروهای داخلی یکی از نقاط ضعف است. رشد علمی افت پیدا کرده است که نتیجه خودباختگی مسئولین است و بهای مناسبی به اصحاب علم و فضیلت داده نمی‌شود.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه فرافکنی یکی از نقاط ضعف این دولت است و سعی می‌کند همه اشکالات را به گردن دولت قبل بیندازد، گفت: این کارها با جوانمردی و تدبیر و امید سازگاری ندارد. جوانمردی همین است که انسان خودش مسئولیت نقاط ضعف را به‌عهده بگیرد و فرافکنی نکند. مسکن مهر هرچند مشکلاتی داشته اما خدمتی بود که دولت قبل انجام داد و نباید آن کارهای خوب را تخطئه کنند. نباید همه کاسه‌وکوزه‌ها را بر سر دولت قبل شکست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس