وزارت خارجه آمریکا با فروش ۱.۱۵ میلیارد دلار تانک و سایر تجهیزات نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا با فروش 130 فروند تانک جنگی آبرام، 20 فروند خودروی زرهی و سایر تجهیزات نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده است. ارزش کل این تسلیحات نظامی به بیش از 1.15 میلیارد دلار می رسد.

فروش تسلیحات نظامی آمریکا به عربستان سعودی در شرایطی است که رژیم آل سعود در حال تجاوز به خاک یمن است. ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی به مناطق مختلف یمن را ادامه می دهد و کشتار غیر نظامیان در این حملات با انتقاد شدید گروه های حقوق بشری روبرو شده است.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا که بر فروش تسلیحات به کشورهای خارجی نظارت می کند، اعلام کرده است که ارتقای امنیت شرکای منطقه ای ، سهم مهمی در امنیت ملی آمریکا دارد.

این آژانس در ادامه افزود: فروش این تسلیحات موجب افزایش قدرت نیروی زمینی عربستان سعودی خواهد شد و نشانگر تعهد آمریکا به امنیت عربستان و مدرنیزه کردن نیروی زرهی این کشور بوده است.

نمایندگان آمریکایی 30 روز فرصت دارند تا مانع از نهایی شدن این قرارداد شوند. عربستان و متحدان منطقه ای آن از مارس 2015 میلادی در یمن دخالت نظامی کرده اند. امروز سه شنبه ائتلاف به رهبری عربستان برای نخستین بار در 5 ماه گذشته ، حملات هوایی را به شهر صنعا انجام داده است.

در این حملات حداقل 9 غیر نظامی کشته شده اند.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    از نظر قوانین بین المللی فروش جنگ افزار به کشورهای در حال جنگ ممنوع است.مخصوصا اگر این کشور آغازگر جنگ و رفتارهای غیر متعارف مانند کشتار کودکان نیز داشته باشد.
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    عربستان ابرقدرت نظامی اقتصادی سیاسی جهان.
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    چه تاوانی پس بده خاک آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس