روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» نزدیک شدن چهار قایق تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ناوشکن آمریکایی «یواس اس نیتز» در خلیج فارس را نشانه بی‌تأثیری توافق هسته‌ای ایران و گروه 5+1 بر رفتار و سیاست ایران و نیروی نظامی آن در خاورمیانه و خلیج فارس دانست.

به گزارش مشرق، «گای تیلور» نویسنده واشنگتن تایمز نزدیک شدن قایق‌های تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ناو آمریکایی را «رویارویی خطرناک» توصیف کرد و نوشت: اکنون و با توجه به این رویارویی خطرناک اخیر بین نیروی دریایی ایران و آمریکا در خلیج فارس، پرسش‌های جدیدی درباره نیت‌ها و رفتارهای جمهوری اسلامی ایران و ارتش این کشور و اینکه آیا توافق هسته‌ای رفتار تهران را تعدیل کرده است یا نه در اذهان ایجاد شده است.
 
سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران روز پنج‌شنبه تأکید کرده بود اگر هر شناور بیگانه‌ای وارد آب‌های ایران شود به آنها اخطار می‌دهیم و اگر تجاوز به آبهای ایران باشد با آن مقابله می‌کنیم.
 
این روزنامه می‌افزاید: «مقامات آمریکا می‌گویند ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده اما رفتار ایران در سایر حوزه‌ها چندان تغییری نکرده است؛ مثلاً ایران همچنان در خلیج فارس با متحدان آمریکا منازعه می‌کند، به رفتارهای بی‌ثبات‌کننده در منطقه ادامه می‌دهد و در جنگ‌های یمن و سوریه شرکت دارد.»
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس