کد خبر 625687
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه ترکیه برای آتش‌بس در حلب تلاش می‌کند، تاکید کرد عملیات در شمال سوریه ادامه خواهد داشت.

 به گزارش مشرق، سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور مشغول انجام اقدامات دیپلماتیک برای برقراری آتش‌بس در شهر «حلب» سوریه است.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری گفت عملیات «سپر فرات» در شمال سوریه تا زمان پاکسازی این مناطق از تروریست‌ها و امن شدن مرزهای ترکیه، ادامه خواهد داشت.

کالین ضمن تاکید مجدد بر عدم آتش‌بس میان نیروهای تحت حمایت ترکیه با شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه، گفت نیروهای حزب دموکراتیک سوریه (کُردها) تا زمانی که به شرق رودخانه «فرات» بازنگردند، هدف قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: اظهارات آمریکایی‌ها در یکسان دانستن عملیات نظامیان ترکیه با نیروهای کُرد یگان مدافع خلق در مبارزه با تروریست‌ها داعش، قابل پذیرش نیست و نیروهای ترکیه تلاش خواهند کرد تا نواری به طول 90 کیلومتر در مرز سوری-ترکیه را از داعش پاکسازی کنند.

سخنگوی دولت ترکیه همچنین افزود اولویت آنها مبارزه با تروریسم است، صرف نظر از اینکه متحدان ترکیه، آنها را کمک کنند یا نه.

کالین در اظهاراتی متناقض گفت تلاش عده‌ای برای اینکه نشان دهند عملیات ضد تروریستی ترکیه در شمال سوریه، برای هدف قرار دادن کُردهاست، امری غیراخلاقی بوده و چیزی جز هراس افکنی نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس