کد خبر 625606
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

شهید اصغری در اثر فشار روی سیم خاردار سیستم های عصبی شان فشرده شده بود، دست و پاهایش سوراخ شده بود، مویرگ های بدنش پاره شده بود و تشنج داشتند از مردادماه 64 تا دی ماه 64 در بیمارستان مشغول مداوا بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حاج قاسم شب عملیات عاشورای 3 کاری کرد کارستان. اوشب عملیات با یک تیم از بچه های تخریب مامور شدند برای بازگشایی معبر گردان علی اصغر علیه السلام.
 
فرمانده گردان حضرت علی اصغر علیه السلام شهید حاج داوود آجرلو  بود. شب عملیات پیشاپیش گردان حرکت کردند و وارد معبر شدند. معبر در شیب تپه بود و با عنایت خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام و تجربه شهید حاج قاسم معبر بدون مشکل تا انتهای میدون مین باز شد و به سیم خاردار توپی رسیدند. در این موقع اتفاقی افتاد و گردانهای همجوار عملیات رو شروع کردند اما هنوز چند توپ سیم خاردار توی معبرگردان حضرت علی اصغر علیه السلام بود که باید قطع میشد و بچه ها به دشمن حمله میکردند.
 
با روشن شدن منورها توی آسمون دشمن متوجه حضور معبر زیر سنگرهاش شد. اینجا بود که شهید حاج قاسم تدبیر کرد و به یکی از بچه ها گفت که سریع خودت رو به سر میدون مین برسون و به فرمانده بگو معبر باز شده و نیروها رو توی معبر هدایت کن. وقتی رزمنده ها به آخر میدون رسیدند در کمال تعجب دیدند که حاج قاسم روی سیم خاردارها خوابیده و فریاد میزند برادر ها سریع رد شوید و به دشمن امان ندهید. بچه ها که شوکه شده بودند برای چند ثانیه درنگ کردند اما حاج قاسم با قسم دادن اونها به بی بی حضرت زهراءسلام الله علیها از اونها می خواست که از رویش رد شوند... گردان علی اصغر علیه السلام از معبری که با بدن حاج قاسم باز شد عبور کرد و با دشمن درگیر شدند.
 
 همه فکرکرده بودند که حاج قاسم شهید شده. ولی وقتی امدادگرها پیکرغرق به خون حاج قاسم را پیدا می کنندکه انگار هزاران تیر به او اصابت کرده. فشار سیم خاردار تمامی سطح جلوی بدن این عزیز را پاره پاره کرده بود. این حماسه زود دهان به دهان در بین رزمندگان لشگر سیدالشهدا ء(ع) پخش شد حتی فرمانده لشگر برادر فضلی در صبحگاه رزمندگان لشگر این ایثار شهیدحاج قاسم راستود.
 
شهید اصغری در اثر فشار روی سیم خاردار سیستم های عصبی شان فشرده شده بود، دست و پاهایش سوراخ شده بود، مویرگ های بدنش پاره شده بود و تشنج داشتند از مردادماه 64 تا دی ماه 64 در بیمارستان مشغول مداوا بود.
 
سردار شهید حاج قاسم اصغری در پاکسازی میادین مین سردشت به همراه شهید حاج رسول فیروزبخت در اثر انفجار مین والمری در آبانماه 66 به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    9 0
    بخاطر شهدا هم شده نباید به غربی ها باج داد
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    1 0
    واقعا از خودم خجالت کشیدم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس