کد خبر 508594
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۳

طی روزهای گذشته مذاکرات سخت و بی نتیجه ای میان نماینده اقتصادی دولت فرانسه و کمپانی رنو در جریان بوده، که به نوعی بحران بدل شده است.

 به گزارش مشرق، رویترز اعلام کرد: به گفته یک منبع خبری، کارخانه رنو در نظر دارد با تنظیم و ارائه چند طرح پیشنهادی قدرت و اختیارات بیشتری را به شریک خود، یعنی کارخانه نیسان، منتقل کند. همچنین قرار است در هفته جاری، شرکت رنو بمنظور جلوگیری از مداخله دولت فرانسه حمایت خود را از این کارخانه اعلام کند.

امانوئل مکرون، وزیر اقتصاد فرانسه در ماه آوریل اقدام به افزایش سهام دولت در این کارخانه خودروسازی کرد تا از این طریق دولت فرانسه به حق رأی بیشتری دست یابد؛ اما این مسأله نه تنها باعث بروز مجادلاتی شد، بلکه مشکلات و مخالفتهایی میان کمپانی رنو و بزرگترین سهامدار آن یعنی دولت فرانسه بوجود آورد.

باتوجه به سطح مدیریتی مذاکرات و پیشرفت اندک آن، افرادی که از موضوع اطلاع دارند گمان می کنند رنو درحال آماده ساختن خود برای کاهش خطرات اولیه و مشکلات و درگیریها با نیسان است؛ چرا که رنو اخیراً کنترل 43.4 درصد از سهام را در اختیار گرفته است.

به گفته یک منبع خبری احتمال رسیدن به توافق بسیار ضعیف است؛ و حتی اگر چنین ادعایی نیز از سوی دولت مطرح شود چیزی بیش از یک بلوف نخواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس