کد خبر 624574
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

وزیر نفت گفت: توانستیم با سرعت غیر قابل باوری تولید نفت را به یک میلیون بشکه در روز افزایش داده به طوری که در ۴ ماه از ۲.۷ به ۳.۸۵۰ بشکه رسیدیم، همچنین صادرات با میعانات ۲.۵ میلیون بشکه رساندیم.

به گزارش مشرق، بیژن نامدار زنگنه امروز در همایش آثار اقتصادی برجام بر انرژی و سرمایه‌گذاری در استان خوزستان اظهار داشت: لغو تحریم‌ها و قطعنامه‌ها یک موفقیت بزرگ سیاسی برای دولت و نظام است.

وی افزود: در تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته که علیه کشوری قطعنامه فصل 7 صادر شود ولی بدون سقوط دولت یا تجزیه کشور قطعنامه لغو شود.

وزیر نفت بیان کرد: ما نخستین کشوری هستیم که با عظمت تمام بدون اینکه هیچ باجی به کسی دهیم یا تغییری در نظام داشته باشیم از زیر فشار تحریم‌ها بیرون آمدیم.

زنگنه با بیان اینکه مقدار زیادی از برجام به خوزستان و مناطق نفت‌خیز بر می‌گردد، گفت: توانستیم با سرعت غیر قابل باوری تولید نفت را به یک میلیون بشکه در روز افزایش داده به طوری که در 4 ماه از 2.7 به 3.850 بشکه رسیدیم، همچنین صادرات با میعانات 2.5 میلیون بشکه رساندیم.

وی عنوان کرد: کسانی که می‌خواستند صادرات ما را صفر کنند و برای این کار تلاش کردند و قیمت نفت را کاهش دادند نتوانستند به هدفشان برسند و موفق شوند چرا که تولید نفت و صادرات ما افزایش یافت.

وزیر نفت با بیان اینکه در زمان تحریم‌ها برای دسترسی به پول مقدار نفتی که صادر می‌کردیم مشکل و ریزش داشتیم، افزود: 10 درصد از پول ما در صرافی‌ها هدر می‌رفت اما اکنون به پول صادرات نفت دسترسی داریم.

زنگنه از آزاد شدن اجناس توقیفی خبر داد و بیان کرد: امروز در مرحله‌ای هستیم که باید بتوانیم از منابع و سرمایه‌های خارجی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم پول‌های خارجی را به کشور برای توسعه در بخش‌های صنایع نفتی، پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی بیاوریم گفت: باید در بخش‌های مختلف از جمله نفتی و پتروشیمی در خوزستان سرمایه‌گذاری شود چرا که در بخش نفت سرمایه‌گذاری بسیار کم بوده است؛ همچنین تأسیسات مستهلک بوده و نیازمند نوسازی هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    وزیر با کفایت -
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    آيا ورود دلار هم افزايش يافته يا ذخاير ملي را بدون پول داريم به بيگانگان ميديم!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟قطعا از بابت فروش نفت ريالي يك دلار وارد نمي شود ونمي دانم دولتيان به كجاي افزايش صادرات نفت مي نازند!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس