کد خبر 621532
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

وزیر نفت با اشاره به بررسی الگوی قراردادهای جدید نفتی در مجلس، گفت: مجلس و دولت در زمینه الگوی قراردادهای جدید نفتی با یکدیگر تعامل داشته و اختلاف‌نظری در سطح کلان ندارند.

به گزارش مشرق، بیژن زنگنه وزیر نفت با اشاره به بررسی الگوی قراردادهای جدید نفتی در مجلس، اظهار داشت: مجلس و دولت در زمینه الگوی قراردادهای جدید نفتی با یکدیگر تعامل داشته و اختلاف نظری در سطح کلان ندارند.

*مجوز فعال شدن سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهای حاشیه خزر داده شده است

وی درباره توقف سوآپ نفت و فرآورده های نفتی از کشورهای حاشیه خزر، افزود: زمانی که یک مسیری خشک می‌شود، مدت‌ها برای راه‌اندازی آن زمان نیاز است، اما در حال حاضر تأکید بر این بوده و مجوز داده شده که سوآپ نفت و فرآورده‌های آن در کشورهای حاشیه خزر فعال شود و در این زمینه رایزنی‌ها در حال انجام است.

*سوآپ حاشیه خزر به طور کامل قطع نشده است

زنگنه در پاسخ به این سؤال که سوخت مایع نیروگاه‌های شمال کشور با توقف سوآپ چگونه تأمین می‌شود، تصریح کرد: سوآپ به طور کامل قطع نشده و مقدار اندکی سوآپ صورت می‌گیرد، اما مهم سوآپ نفت خام بوده که انجام نمی‌شود.

وی درباره ورود وزارت اطلاعات به موضوع آتش‌سوزی‌های اخیر، گفت: ورود وزارت اطلاعات به موضوع آتش‌سوزی‌ها مثبت و خوب است و وزارت نفت از بررسی این موضوع استقبال می‌کند، تا مسئله‌ای در برخی مراکز وجود نداشته باشد.

 
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس