رئیس‌جمهور گفت:‌ اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند و یا این را بگیر و آن را بگیر فساد درست نمی‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جشنواره شهید رجایی با تاکید بر مبارزه جدی با مسئله فساد، گفت:‌ انحصار مشکل‌آفرین است و باید بتوانیم یک رقابت صحیح درست کنیم. باید کاری کنیم که طرف حس نکند منحصرا آن امکان در اختیار اوست.

وی افزود:‌ امضای طلایی درست نکنیم که این امضا فسادآفرین و مشکل‌آفرین است.

رئیس‌جمهور با اشاره به مسئله فساد و رانت اظهار داشت:‌ اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند و یا این را بگیر و آن را  بگیر فساد درست نمی‌شود، یا اینکه اگر کسی حقوق غیرعادلانه‌ای گرفته، بیاییم دادگاهی درست کنیم و چوبی و شلاقی بیاوریم تا درست شود، خیر؛ نه اینها نیست. باید به ریشه‌ها بپردازیم، دولت به ریشه‌ها می‌پردازد.

روحانی ادامه داد:‌ دولت می‌گوید دستگاه‌های نظارت باید دقیق نظارت می‌کردند و باید نظارت داشته باشند. دولت می‌خواهد با ذی‌نفعان برخورد کند. این مشکل، مشکل یک قوه یا دو قوه نیست، مشکل سراسری است.

وی تصریح کرد:‌ تا در کشور ما قوانین شفاف نیست، تا پرداخت‌ها و درآمدها شفاف نیست،‌ تا در کشور بخش‌های خصولتی وجود دارد، بدانید فساد هم وجود دارد. باید سیستم را از بنیان اصلاح کنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ برجام یعنی اینکه قدرت سیاسی را به رخ دنیا کشیدیم.

رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی رفتارهای جناحی و حزبی در کشور اظهار داشت:‌ چرا به امید مردم لطمه می‌زنند، با روزنامه و خبرگزاری که در اختیارشان است به امید مردم لطمه می‌زنند.

"خدمت مقام معظم رهبری که بودیم ایشان بر امید و اعتماد مردم به عنوان دو اصل مهم تاکید کردند و باید به این مطالبه ایشان توجه جدی داشته باشیم."

روحانی با اشاره به اینکه چرا امید را پایین می‌آوریم، کشور برای همه است و برای جناح خاصی نیست، گفت: چطور رسانه‌ها و تبلیغات واقعیت‌ها را برای مردم تبیین نمی‌کنند.

رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به خبر خوش دولت به مردم گفت: برای مسکن اولی‌ها خبری را اعلام می‌کنم. برای اولین بار سود تسیهلات ما امروز یک رقمی اعلام می‌شود. در حال حاضر نرخ سود برای وام مسکن اولی‌ها 11 درصد است، اما با کاهش این سود برای مواردی که وام گرفته می‌شود، در زمینه بافت‌های فرسوده این رقم سود تسهیلات به 8 درصد می‌رسد و برای غیر بافت‌‌های فرسوده هم 9.5 درصد می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    با اعدام چی؟
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    شما شروع به انجام کارهای زیربنایی ضد فساد خودت بکن این بگیر و ان بگیر هم ادامه پیدا کند . فرق ان کسی که امکانات در اختیارش هست و دزدی نمی کند با دزد بیت المال چیست ؟
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    اصل حرف رو گفتی .
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    آقای رئیس‌جمهور عزیز، حق اوقات فراغت به همه جوانها بدهبد بعد این حرفها رو بزنید
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    رئیس‌جمهور با اشاره به مسئله فساد و رانت اظهار داشت:‌ اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند و یا این را بگیر و آن را بگیر فساد درست نمی‌شود، یا اینکه اگر کسی حقوق غیرعادلانه‌ای گرفته، بیاییم دادگاهی درست کنیم و چوبی و شلاقی بیاوریم تا درست شود، خیر؛ نه اینها نیست. باید به ریشه‌ها بپردازیم، دولت به ریشه‌ها می‌پردازد. تو این مدتی که دولت شما اومده به کدوم ریشه ها رسیدگی کرده؟ریشه فساد؟ریشه قاچاق؟ریشه حقوقهای نجومی؟ریشه بیکاری؟ریشه رکود؟ریشه ... کدومش؟چه گلی بر سر مردم زدید؟فساد که بیشترشده.در روز روشن از مبادی قانونی و بطورواضح دارن قاچاق می کنند ستادمبارزه با قاچاق کالا که کلا تعطیله.ذخایر نظام که از بس حقوقهای نجومی گرفتندکه وضعشون خوبه حتی برای اوقات فراغت بچه هاشون پول از ملت گرفتندتازه مدعی هم هستند که این پول کمه بیشتر باید میگرفتند بعد مدعی قانونی بودنش هم هستند.کجای قانون گفته 150برابربیشتر از کارمند جزء بایدحقوق بگیرند؟اقای رئیس جمهور به همه فرزندان کارمندان هم پول اوغات فراغت می دید؟پس چرا پدرمون که کارمنده به ما نمی دید؟مطمن باشید در انتخابات 96 اشتباه انتخابات 92 و 95 تکرار نمی کنم.شما برای اولین قدم برای مبارزه به برادرتون برسید کافیه بقیه پیش کش...
  • ناشناس ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    مفسدین اقتصادی باید محاکمه بشوند تا فساد حل بشود .
  • سلامتی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    پس با چاکرتم نوکرتم حل می شود؟! اتفاقا وقتی با چند تا دانه درشت برخورد شود بقیه خودشان را جمع می کنند و از دست اندازی به بیت المال مسلمین خودداری می کنند.
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    آخه اگرلازم به بگیر وببندبودخیلی پیشتر ...چرا بگیر و ببند برای برای احمدی نزاد خوبه برای شما اخ ..
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    حامیان مفسیدی اقتصادی هم خائن هستد خائن به ملت چ
  • عزرا ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    حل میشه برادر روحانی. حل میشه. حتما حل میشه. بگیرید و ببنیدید اگر خحل نشد با من
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    بگیر و مجازات کن البته کافی نیست اما قطعا لازمه. کسی هست بتونه انکار کنه؟
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    موافقم. حل نمیشود. فقط اعدام
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    37 سال است که امریکا هر فشار و حمله و تحریم و000000 را بر ایران وارد کرده است .چون ما از زیر سلطه امریکا خارج شدیم . هر وقت هم سلطه امریکا را قبول کنیم همه موارد فشار و اخلال از بین می رود . برجام نمونه کوچکی از سلطه امریکا است .چون تاسیسات اتمی را از دست دادیم وبه پول های خود هم نرسیدیم . از بین رفتن قطع نامه های شورای امنیت هم اهمیتی ندارد .چون امریکا برای هر جنایت و هر عملی غیر انسانی نیازی به اجازه از کسی ندارد مانند سرنگون کردن هواپیمای مسافری ایران و این همه کودتا در سراسر جهان. اگر با مفاسد بطور جد مقابله نشود حتما مانند خوره کشور را نابود می کند .
  • مجتبی ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    پش با ناز و نوازش برطرف میشود؟!!!!
  • محمدرضا ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    راست میگه اگه مثلا داداش منو بگیرند من دست روی دست میگذارم خیر این نیاز به بگیرو ببند ندارد کحای دنیا قانونی وحود دارد که برای فساد بگیرو ببند کنند پر طاووس نیاز است زیرا اینا ذخایر انقلابند البته با عرض پوزش از مردان انقلاب
  • نادر ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    اعدام چیه با خنده مگه ندیدین با خنده چه جوری در دام برجام افتادیم .خنده بر هر دردی دواست
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    تا حالا که ندیدیم یه ناکس را شما بگیرید چه رسد به اینکه ببندید .و بزنید اگر تساهل نمکردید حال و روز مردم این نبود
  • علی ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    اقای روحانی نزدیک است همین حرفها را زدید که جامعه این جنین الوده شده والا اول انقلاب که بکیر و ببند هم داشت خیلی فساد کم شده بود به نظر شما مفسد قی الارض که حکمش اعدام است چه کسی است؟ لابد فقط نیروهای خلاف امنیت ملی جون انها شیشلیک خوردن برخی را بهم میزنند. خدا صیر دهد به رهبر غریب مان با رفتارهای امثال شما
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    اعدام مفسدین اقتصادی و رانت خواران و زیرمیز بگیران و مدیران دزد مهمترین فاکتور ریشه کن کردن فساد است.
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    نباید کسی رو دستگیر و محاکمه کرد.!!؟؟فساد از سیستم است.!!!سیستم را باید بر مبنای قوائد غربی و نظریه های کفاری مثل مینارد کینز یا میلتون فریدمن اصلاح کرد؟؟!!؟؟.حکم قصاص هم باید برداشته شود.این حکم غیر انسانیست!!!جنایت است!!مخالف قوانین بین المللی کفار و مشرکین است. لذتی که در بخشش است در قصاص نیست... خدایا توبه
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    و باز هم سياست خنده به روي گرگها
  • دانیال ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    با بگیر و ببند مشکل حل نخواهد شد چاره ی کار فقط و فقط پوزخند مسخره آمیز است بخندید تا مشکلات به روتون بخندند...
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    لطفا با. نگیر. و . نبند مشکلات را حل کنید. حکومتداری حضرت علی (ع) بااین توصیف باطل بوده؟؟؟کسیکه کوچکترین تعرض به بیت المال راازجانب هرکس حتی برادرش را تحمل نمیکرد.خوبه لباس اون بزرگوار توتنتونه!!!!
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اکرخیاننت کاربه مجازات نرسد همه دنبال خیانت هستند کسانی ازمجازات خیانت کاروحشت دارند که می ترسند دست اطرافیانشان روشود
  • سلام ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    حضرت آیت الله امام خامنه‌ای در بیانات مهمی در تاریخ 7 دیماه 90، درباره نفوذ در میان افراد خودی و حتی «رفقای دوران محنت» هشدار دادند. ایشان در فرازی از سخنانشان فرمودند: خانواده را مهم بشمرید؛ چه خانواده‌ بزرگ دیپلماسی، چه خانواده‌ شخصی خودتان. گاهی اوقات یک رخنه‌ کوچک در درون خانواده، ما را تغییر می‌دهد. امیرالمؤمنین فرمود: زبیر با ما بود، از ما اهل‌بیت بود. واقعاً هم همین جور بود. می‌دانید بعد از رحلت پیغمبر، در مسجد، در پای منبر خلیفه‌ اول - جناب ابوبکر - حدود ده نفر از صحابه بلند شدند و صریحاً از امیرالمؤمنین دفاع کردند؛ گفتند اینجایی که شما نشسته‌ای، حق علی‌بن‌ابیطالب است. یکی از آن ده نفر، زبیر بود! زبیر، رفیق دوران عشرت نبود؛ رفیق دوران محنت بود. امیرالمؤمنین فرمود: زبیر همواره با ما بود، «حتّی شبّ ابنه عبدالله»؛ تا پسرش عبدالله بزرگ شد، آمد توی عرصه، در تصمیم‌گیریها دخالت کرد؛ آن وقت او عوض شد. زبیر همانی شد که آمد در مقابل امیرالمؤمنین شمشیر کشید! گاهی اوقات یک رخنه‌ کوچک در درون خانواده، یک چنین اثر بسیار مهمی می‌گذارد. لذا باید جلوی این رخنه را گرفت؛ و این هم جز با توکل به خدای متعال، جز با ذکر، جز با توجه، امکان‌پذیر نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس