کد خبر 622180
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

وزارت دفاع روسیه از طرح احتمالی این کشور برای استقرار نیرو و تجهیزات نظامی در جزایر کوریل، که جزایر مورد مناقشه با ژاپن است، خبر داد.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که انتظار میرود در جلسه وزارت دفاع این کشور به ریاست سرگئی شویگو درباره استقرار نیرو و تجهیزات نظامی در جزایر کوریل و چند جزیره دیگر بحث و رایزنی شود.

در این نشست همچنین قرار است درباره استقرار سیستم هشدار موشکی برای مقابله با تهدیدات موشکی نیز گفتگو شود.

جزایر کوریل از جمله مناطق مورد مناقشه میان مسکو و توکیو است و دولت ژاپن نسبت به هرگونه تحرک مسکو در این منطقه بسیار حساس است.

جزایر کوریل مجمع‌الجزایری آتشفشانی در استان ساخالین در روسیه است. طول تقریبی آن 1300 کیلومتر و از شمال شرقی هوکایدو در ژاپن تا کامچاتکا در روسیه کشیده‌شده‌است و دریای اختسک را از اقیانوس آرام شمالی جدا می‌سازد. 56 جزیره و شمار بسیاری از صخره‌های کوچک این مجمع‌الجزایر را تشکیل می‌دهند. مساحت کل خشکی‌های جزایر کوریل 15٬600 کیلومتر مربع است و جمعیتی درحدود 19٬000 نفر دارد.

ژاپن مدعی دو جزیرهٔ بزرگ جنوبی است و آن‌ها را هم چون جزیره‌های کوچک شیکوتان و هابومای، بخشی از خاک خود می‌داند. این اختلاف بر سر مالکیت جزایر کوریل باعث بروز مناقشه‌ای بین دو کشور ژاپن و روسیه شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس