کد خبر 586029
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

منبعی در وزارت دفاع روسیه از دلیل حضورهواپیمای دوربرد مدل " تو -142 " در آسمان سوریه خبرداد

به گزارش مشرق، شبکه روسیا الیوم چند روز پیش فیلمی از هواپیمای مدل" تو142 ام " پخش کرد که درحال پروازدر حریم هوایی ادلب بود، این تصاویر سئوالهایی را درباره نقش احتمالی این هواپیمای جدید در جنگ سوریه مطرح کرد.

این منبع در گفت وگو با پایگاه  اینترنتی "لینتارو" روسیه نوشت پرواز این هواپیمای وابسته به نیروی دریایی روسیه که ویژه هدف قرار دادن زیردریایی هاست در قالب شرکت در مانورهای دریایی مشترک با ادمیرال  گریگوروویچ در دریای مدیترانه بود.

این منبع روز سه شنبه 7 ژوئن افزود " این مسیر عادی هواپیماهای ما است که از حریم هوایی ایران، عراق و سوریه عبور کنند و هواپیمای " تو 142 " نیز در مسیر خود به سوی دریای مدیترانه برای شرکت در مانورهای آدمیرال  گریگوروویچ و دیگر کشتی ها برای هدف قرار دادن زیردریایی ها دشمن بود و پس از پایان مانورها از همان مسیر به روسیه بازگشت.

گفتنی است هواپیمای " تو ام 142 " نسخه اصلاح شده " تو 142 " است که برای هدف قرار دادن زیردریایی ها و بر اساس بمب افکن استراتژیک "تو 95 "  طراحی شده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف بهلولی ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    با سلام به دلایل سری که از گفتنش معذورم باید گفت کاملا درست میگویند و قبلا نیز این اتفاقربارها رخ داده و به نوعی طبیعی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس