کد خبر 622122
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به اظهارات روز گذشته اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: تا ۳۱ تیر امسال، ۱۰ هزار و ۹۶۱ شرکت در کیش به ثبت رسیده که از این تعداد، ۴ هزار و ۲۹۹ شرکت به آدرس یک واحد آپارتمانی در برج صدف کیش ثبت شده است.

به گزارش مشرق، ترکان دبیر شورای عالی فضای مجازی، به تازگی اظهارات سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ثبت 9 هزار و 300 شرکت صوری در جزیره کیش و ثبت دو هزار و 800 شرکت به نام یک واحد آپارتمان را تکذیب و گفته که بهتر است آقای سراج به ‌عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اگر مدارکی درخصوص مطالبی که فرموده‌اند دارند، به ما بدهند تا بررسی کنیم و اگر صحت داشت، آن‌گاه موضوع رسانه‌ای بشود.

سراج در همین ارتباط گفت: اتفاقاً ما اشتباه کردیم و کم گفتیم زیرا طبق نامه سازمان مناطق آزاد، تا تاریخ 31 تیر امسال، 10 هزار و 961 شرکت در منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده که از این تعداد فقط چهار هزار و 299 شرکت به آدرس یک واحد آپارتمانی در برج صدف کیش ثبت شده است.

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از این 10 هزار و 961 شرکت، دو هزار و 20 شرکت به آدرس یک واحد آپارتمان در بازار ونوس ثبت شده است.

سراج گفت: از آقای ترکان تعجب می‌کنم که اینقدر اطلاعات‌شان کم است.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به نحوه ثبت شرکت‌ها در این مناطق، تصریح کرد: پس از اینکه شرکت‌ها در مناطق آزاد ثبت می‌شوند، باید ترازنامه سالانه که یکی از مهم‌ترین گزارش‌های مالی است و وضعیت دارایی، بدهی و سرمایه واحد تجاری را در تاریخ مشخصی نمایش می‌دهد، بدهند.

ترکان افزود: اگر شرکتی در مناطق آزاد باشد که ترازنامه سالانه خود را برای بررسی ارائه نکند، قطعا جلوی ادامه فعالیت آن گرفته می‌شود و اینکه شرکتی در مناطق آزاد باشد که صرفا نسبت به صدور فاکتور برای فرار از مالیات اقدام کند، بعید می‌دانم وجود خارجی داشته باشد.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس