کد خبر 622010
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

آمریکابرای تقویت حضورنظامی خود درشرق آسیا، 16جنگنده اف-35 در پایگاه نظامی خود در یاماگوشی ژاپن مستقر می کند.

به گزارش مشرق، دولت این کشور به مقامات یاماگوشی اعلام کرد که این جنگنده ها از ژانویه (دی ماه) تا ماه اوت (مرداد ماه) آینده در این پایگاه مستقر خواهند شد.
 
براساس این گزارش، از آنجایی که آمریکا برای نخستین بار هواپیماهای استیلث خود را در خارج از خاک خود مستقر می کند، مقامات وزارت دفاع و امور خارجه ژاپن امروز با سفر به ایواکونی مرکز جزیره یاماگوشی، به مقامات این جزیره اعلام کردند که 10فروند جنگنده اف -35 از این مجموعه استلیث در ژانویه و 6 فروند دیگر آن نیز در ماه اوت در این جزیره مستقر خواهند شد.
 
این گزارش همچنین حاکی است که براساس توافق سال 2006 میان توکیو و واشنگتن، آمریکا در عین حال 59 جت جنگنده باری نیز سال آینده (2017) از پایگاه آتسوگی ژاپن به این پایگاه منتقل می کند.
 
در عین حال وزیر دفاع کره جنوبی نیز امروز اعلام کرد که چند پایکاه نظامی این کشور را تخلیه کرد تا براحتی بتواند زمینه را برای استقرار سیستم موشکی تاد آمریکا آماده سازد.
 
این در حالی است که ارتش آمریکا از امروز به مدت دو هفته رزمایش مشترکی را با شرکت نیروهای آمریکایی و نیروهای کره جنوبی در شبه جزیره کره برگزار می کند تا بتواند از کره جنوبی در برابر حملات احتمالی کره شمالی حفاظت کند.
 
با این وجود، وزیران خارجه ژاپن، چین و کره جنوبی فردا در توکیو گرد هم می آیند تا در باره استقرار سیستم موشکی تاد آمریکا در منطقه تصمیم بگیرند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    کره ایهای بی غیرت عرضه دفاع از خودشونو ندارن همیشه اربابشون امریکا بالا سرشونه...
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    الان باز یه سریا میان میگن میگ35 و سوخو35 بهتره.
  • سوخو قاتل داعش ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    مشرق انصافا درج کن مردم بدونن : چرا ........ حتما میگیم ........... اگه قدرت مانور پذیری جت های آمریکایی بالا بود ، الان همه میگفتند جت های روسی از پیش بازنده هستند و در جنگ هوایی شکست میخورند ولی حالا که میگ 29 و سوخوي 27 بالاترین میزان مانور پذیری رو دارند و در جنگ های هوایی پسرانشان یعنی سوخي 35 عقاب قدرتمند و بی نظیر روسیه و ایضا میگ 35 شاهین بی باك و جسور روسیه در جنگ های هوایی برتری مطلق دارند بر باقی جنگنده ها بعلت داشتن موتور های با قدرت رانش 3 بعدي بیشترین چالاکی و مهارت رو دارند خصوصا میگ 35 که سریع ترین جنگنده جهان میباشد و برعکس جنگنده های امریکایی که از موتور رانش معمولی استفاده میکنند البته بغیر اف 22 که اونم از موتور تغییر بردار رانش 2 بعدی استفاده میکند که با توجه به سنگین بودن بدنه و دماغه کلفت حتی اگه 3 بعدی هم باشد محکوم به شکست میباشد ، این رو من از روی علاقه نمیگم اثبات شده است خودتون برید تو اینترنت چک کنید متوجه میشید ، در جنگ دور هوایی با موشک های دور برد تر روسی نسبت به امریکایی عملا روسیه برتری کامل داره و برد موشک های روسی نظیر ار 37 حتی فونیکس بازنشت شده دوربرتر و ارزان تر است ، ترس امریکا از روسیه دلیل داره از لحاظ رادار و تجهیزات الکترونیکی روسیه بشدت پیشرفت کرده و دیگه مثل سابق نیست هم رادار هم اویونیک هم سطح مقطع راداری و برد پروازی حمل مهمات و قدرت رانش که دلیل اصلی برتری هوایی میباشد روسیه حرف های زیادی برای گفتن دارد خصوصا همون تغییر رانش و جنگ هوایی که عملا برتری مطلق دارد و در باقی موارد یا مساوی بوده یا حتی بهتر ،.................. بارها روسیه از امریکا خاسته جنگ هوایی بزارن بین سوخوي 35 و اف 22 رپتور ولی امریکایی ها به بهانه های واهی از این کار تفره میرفتند ، تا عابروشون نره ، این پنهان کاری هم توسط رادارهای قدرتمند سوخوی 35 و میگ 35 بسادگی رد یایی میشه پس توجه نکنین .... .. .........................
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    سوخو میگ در حد فرمون اف35 هم نیستن
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    هاشمی بعد میاد میگه آلمان و جاپن فلانن
  • منوچهر ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    اولا همیچین چیزی نیست روس ها مانور پذیزی رو فدای تکنولوژی کردن فقط جنگنده هاشون مانور داره هیچ نسل چهاری نمیتونه نسل پنج شکار کنه بعد این حرفی که شما میگی که روس ها خواستن اف 22 و سوخوی 35 مبارزه کنن کجا گفته شده منبع معتبر لینک بده روسیه همیشه از نظر تکنولوژی از آمریکا عقبتر بوده و هست.
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    این پارگراف آخر عین جوک بود خخخخ از خودت داستان روایت کردی.محض اطلاع سوخو35 عشقت تو رزمایش هوایی با سوئدی ها در داگفایت باساب39 شکست خورد.سوخو35 جنابعالی درحداف18 ومیراز2000 هستش.سطح رادار اف35 در حد0/0001 هستش و از فاصله صد کیلومتر مربع میتونه سوخو ومیگ رو شناسایی کنه و بترکونه و اونا حتی متوجه حضورشون نمیشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس