رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی مجموعه های داخلی، با اینکه سامانه ناوبری ساخت داخل حتی قابلیت هدایت هواپیما در شرایط بد آب و هوایی را هم دارند، به دنبال خرید از خارج هستند.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: متخصصان صنعت دفاعی کشور با طراحی و تولید موتور جت، ما را به جمع چند کشور دارای چنین فناوری وارد کرده اند.

وی با بیان اینکه تسلیحات تولیدی صنایع دفاعی کشور، کیفیت غربی و قیمت شرقی دارد، افزود: آنچه که منجر به چنین شرایطی شده باور شعار «ما می توانیم» است.

بروجردی گفت: در برخی صنایع از جمله صنعت خودرو سازی از آنجایی که ما به چنین باوری نرسیده ایم، موفقیت های عمده ای به دست نیاوردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امروز از آنجایی که برخی از مجموعه های داخلی که نگاه به بیرون دارند با اینکه تولید بالگردهای ما در چند کشور مشتری دارد و یا سامانه ناوبری که حتی قابلیت هدایت هواپیما در شرایط بد آب و هوایی دارد با وجود نیازی که دارند خریداری نمی کنند و به دنبال خرید آنها از خارج هستند.

وی افزود: بسیاری از سلاح های ساخت صنایع دفاعی کارایی خود را در جبهه نبرد در سوریه و عراق به خوبی نشان داده اند که این امر حکایت از توان و قابلیت بالای صنایع دفاعی کشورمان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس