کد خبر 621650
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

هشدارها و نصیحت های رهبر انقلاب به سران فتنه را درباره رهایی از توطئه بیگانگان، تمکین به قانون و بازگشت به نظام مرور کرده ایم.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته شان با ائمه جماعات مساجد استان تهران ماجرای هشدار خود به یکی از سران فتنه را در اوایل فتنه 88 روایت کردند. بر همین اساس هشدارها و نصیحت های رهبر انقلاب به سران فتنه را درباره رهایی از توطئه بیگانگان، تمکین به قانون و بازگشت به نظام مرور کرده ایم.

1-تأکید بر پیگیری مسائل از طریق مراجع قانونی

رهبر انقلاب در دیدار میرحسین موسوی با تأکید بر لزوم حفظ آرامش و متانت، خاطرنشان کردند: در دوره‌های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایات انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعاً در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود. ایشان با اشاره به نامه آقای موسوی به شورای نگهبان افزودند: به شورای نگهبان تأکید شده که با‌دقّت به این نامه رسیدگی شود. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحی‌های پشت صحنه برای به‌آشوب‌کشاندن خیابان‌ها، خطاب به آقای موسوی افزودند: جنس شما با این‌گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید.
1388.03.25

2-وحدت ملی را حفظ کنید
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان نامزدهای انتخابات سال 88 فرمودند: شبهات را برطرف کنید، منتها آن چیزی که از همه مهمتر است، این است: همه سعی کنید وحدت ملی و وحدت کشور را حفظ کنید؛ هر کسی به نحوی، هر کسی وظیفه‌ای دارد.

1388.03.26

3-تذکر درباره تصور غلط سران فتنه

این تصور هم غلط است که بعضى خیال کنند با حرکات خیابانى، یک اهرم فشارى علیه نظام درست می کنند و مسئولین نظام را مجبور می کنند، وادار می کنند تا به عنوان مصلحت، زیر بار تحمیلات آنها بروند. نه، این هم غلط است.
1388.03.29

4-پیغام خصوصی به سران فتنه
یک عده هم هستند در داخل کشور، از اول با نظام جمهوری اسلامی موافق نبودند - مال امروز و دیروز نیست، سی سال است که موافق نیستند - از این فرصت استفاده کردند، دیدند عناصری وابسته به خودِ نظام، از خودِ نظام، دارند این جور میدان داری می کنند، اینها هم وقت را مغتنم شمردند، آمدند داخل میدان؛ و دیدید. من روز اول این را پیغام دادم به همین حضراتی که صحنه‌گردان این قضایا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پیغام خصوصی دادم. من اگر یک وقتی توی نماز جمعه یک حرفی می زنم، این ابتدا به ساکن نیست؛ حرف خصوصی، پیغام خصوصی، نصیحتِ لازم انجام می گیرد، وقتی انسان ناچار می شود، یک حرفی را می‌آورد در علن بیان می کند. من پیغام دادم، گفتم این را شما دارید شروع می‌کنید، اما نمی توانید تا آخر کنترل کنید؛ می‌آیند دیگران سوءاستفاده می کنند. حالا دیدید آمدند سوءاستفاده کردند. مرگ بر اسرائیل را خط زدند! مرگ بر آمریکا را خط زدند! معنای این کار چیست؟ آنی که وارد عرصه‌  سیاست می شود، باید مثل یک شطرنج‌باز ماهر هر حرکتی را که می کند، تا سه تا چهار تا حرکت بعد از او را هم پیش‌بینی کند. شما این حرکت را می‌کنی، رقیبت در مقابل او آن حرکت دیگر را خواهد کرد؛ باید فکرش باشی که تو چه حرکتی خواهی کرد. اگر دیدی در آن حرکت دوم، تو درمی‌مانی، امروز این حرکت را نکن؛ اگر کردی، ناشی هستی - حالا تعبیر بهترش این است - توی این کار، توی این بازی، توی این حرکت، ناشی هستی، ناواردی.

1388.08.06

5-چرا متنبه نمی شوند؟
آن کسی که برای انقلاب، برای امام، برای اسلام کار می کند، به‌مجردی که ببیند حرف او، حرکت او موجب شده است که یک جهت‌گیری‌ای علیه این اصول به وجود بیاید، فوراً متنبه می شود. چرا متنبه نمی شوند؟ وقتی شنفتند که از اصلی‌ترین شعار جمهوری اسلامی - «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» - اسلامش حذف می شود، باید به خود بیایند؛ باید بفهمند که دارند راه را غلط می روند، اشتباه می کنند؛ باید تبری کنند. وقتی می‌بینند در روز قدس که برای دفاع از فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونیست است، به نفع رژیم غاصب صهیونیست و علیه فلسطین شعار داده می شود، باید متنبه بشوند، باید خودشان را بکشند کنار، بگویند نه نه، ما با این جریان نیستیم. وقتی می‌بینند سران ظلم و استکبار عالم از اینها حمایت می کنند، رؤسای آمریکا و فرانسه و انگلیس و اینهائی که مظهر ظلمند - هم در زمان کنونی، هم در دوره‌ تاریخیِ صد سال و دویست ساله‌ تا حالا - دارند از اینها حمایت می کنند، باید بفهمند یک جای کارشان عیب دارد؛ باید متنبه بشوند. وقتی می‌بینند همه‌  آدمهای فاسد، سلطنت‌طلب، از اینها حمایت می کند، توده‌ای از اینها حمایت می کند، رقاص و مطرب فراری از کشور از اینها حمایت می کند، باید متنبه بشوند، باید چشمشان باز بشود، باید بفهمند؛ بفهمند که کارشان یک عیبی دارد؛ بلافاصله برگردند بگویند نه، ما نمی خواهیم حمایت شما را. چرا رودربایستی می کنند؟

 1388.09.22

6-حاضر به عذرخواهی نیستند

در انتخابات سال 88، آن کسانی که فکر می کردند در انتخابات تقلب شده، چرا برای مواجهه‌ با تقلب، اردوکشی خیابانی کردند؟ چرا این را جواب نمی دهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومی، نخیر، به شکلی که قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهی نمی کنند؟ در جلسات خصوصی می گویند ما اعتراف می کنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا برای کشور هزینه درست کردید؟ اگر خدای متعال به این ملت کمک نمی کرد، گروه‌های مردم به جان هم می‌افتادند، می دانید چه اتفاقی می‌افتاد؟

1392.05.06

 

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    رهبر معظم انقلاب از هر شخص دیگری برای این کشور دلسوزتر هستند.
  • امید ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    باسلام اینجانب در سال 88 ناظر صندوق بودم و خوشبختانه ارا کاملا صحیح شمرده شد در این صندوق ناظرین ، نماینده فرماندار ، اجراییات و.... 19 نفر و سه نفر نماینده کاندیداها نظارت میکردند و صحت و سقم آن تایید شد . لذا چون تهمت تقلب زدن و اینجانب تقریبا 18 ساعت بیخوابی و سرپا ایستاده بودیم تا شمردیم از حق خودم نخواهم گذشت و انها را به یوم الحساب حواله میدهم چون زحمات ما و نزدیک یک میلیون نفر هیئت های اجرایی را زیر سوال بردند
  • yas ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    فقط اعدام...,وقتی دغدغه مردمو میذاری زیر پات و همین جور چرن پرن میگی؛مردم محلت نمیذارن؛بعد بیای با عوام فریبی و شعار, شورش راه بیندازی..!,همینا وضع مملکته به اینجا رساندند ,جوری که به هرجا دست میذاری؛بن بسته.تقصیرم میندازند سر اسلام ,انقلاب ,.....«درصورتی که همینا ,اسلامو گذاشتن زیر پاشون » تا برن تو بغل آمریکا,....آمریکا هم منتظر ایناست تا کار خودشونو بکنند,بعد همچین بزنه تو سرشون که از جاشون بلند نشن.فقط ملت ضرر میکنه.
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    1 1
    رهبر معظم انقلاب شکیباترین وبردبارترین وباهوش ترین ودلسوز ترین فرد ورهرو ÷یگیری کننده خط امام راحل و(ره) میباشد.
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    1 0
    رهبر معظم انقلاب شکیباترین وبردبارترین وباهوش ترین ودلسوز ترین فرد ورهرو ÷یگیری کننده خط امام راحل و(ره) میباشد.
  • علی خسروی ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    با سلام.درود خدا بر رهبر فرزانه ما سید علی خامنه ای.انشاالله پرچم انقلاب را به دست حضرت مهدی عج بدهند.بخدا مردی سید علی.ای کاش بعضی مسيولین بی غیرت از شما خدمت به مردم را یاد بگیرند.
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    1 0
    وقتی ظلم ظالم از حدی بیشتر شود ، ظالم بی حیا می شود - و خود را به خریت می زند
  • سعیدی مطلق ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    جانم فدای امام خامنه ای
  • ufعباس ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    2 1
    مقصر اصلی فتنه 88 احمدی نزاد بود ولی کسی صدایش رادرنماورد
  • ایرانی ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    متاسفانه این اشخاص فریب خوردند و بر جهل خود ماندند . فریب خوردند از آنجهت که تعداد نفرات رای دهنده به آنها در بعضی از شهرهای بزرگ بیشتر بودند ولی در سایر شهرها وشهرهای کوچک و روستاها این اشخاص رای چندانی نداشتند و از طرف دیگر به موازین قانونی پایبند نبودند این امر بزگترین اشتباه این اشخاص بود . امیدوارم خداوند این افراد و برخی از طرفداران فریب خورده این اشخاص را به راه راست هدایت کند . والسلام .
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    اینای که منفی دادن منظورشون اینه که دلسوزتزم هست و ایشون امام زمانه.
  • بهرام ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    یقینا رهبری دلسوز داریم. من به عنوان یک اصلاح طلب این حرف را تایید میکنم. علیرغم اینکه به محمود رای ندادم اما رهبری را دوست دارم
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    حضرت آقا یک میکرون هم کمتر پایشان از جای پای امام راحل ره آنطرفتر نگذاشته اند ایشان مقلد راستین امام بزرگوار هستند . نفس مبارکشان گرم دشمنانشان نابود باد.
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 2
    اینا آزاد بشن اعدام نشن شک نکنید خود مردم انقلابی، اقدام به اعدامشون می کنن
  • رسولی ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    1 0
    انتخابات بهانه بود .احمدی نژاد در مناظره ها دشمنی و کینه ایجاد کرد و رفتار های کرد که از انسان عاقل به دور بود.
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    من به سیاست کار زیادی ندارم و فقط نظر خودم را میگم ، رهبر واقعا خیلی با حوصله و منطقی با فتنه گرا برخورد کردند ، در خارج کشور اینها علنا از دولت ها غربی پول گرفتند و مزدوری و پفیوزی می کردند. سر تقسیم پول مزدوری و سهمیه مرتب با یکدیگر دعوا مرافه داشتند تا جائیکه غربی ها مجبور میشدند دخالت کنند و بعضی ها را زندانی کرده و بقیه آنها را آشتی بدهن پلیدتر ، وطن فروش تز و بی ناموس تر از این فتنه گران فقط خودشان هستند بخدا قسم اگر دست من بود همهشون را بادست خودم اعدام میکردم .
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    مرگ بر فتنه گر
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    مرگ بر فتنه گر
  • همایون ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    اعدام کمترین مجازات سران فتنه !
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    عه کی بیدار شدی از خوابه زنبوریت
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    رسولی جان احمدی نژاد هم خطا داره ولی خطایی که منافقین و فتنه گران کردند بالاتر از خطاست یعنی جهالت محض و حکمش اعدامه
  • نوراله نعمتی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    0 0
    جانم فدای رهبر .اینطور رهبری فرزانه تو دنیا پیدا نمیشه بااین بصیرت
  • نوراله نعمتی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    0 0
    جانم فدای رهبر .اینطور رهبری فرزانه تو دنیا پیدا نمیشه بااین بصیرت
  • نوراله نعمتی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    0 0
    جانم فدای رهبر .اینطور رهبری فرزانه تو دنیا پیدا نمیشه بااین بصیرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس