رهبر انقلاب تأکید کردند: موضوع حقوق‌های نجومی، هجوم به ارزش‌هاست اما همه بدانند این موضوع از استثناءهاست و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای پاک‌دست هستند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به تبیین چند حکمت از نهج البلاغه پرداختند.

ایشان با اشاره به کلامی از حضرت امیرالمومنین(ع) درخصوص نحوه عملکرد در شرایط فتنه، گفتند: حضرت علی(ع) توصیه می کنند که در شرایط فتنه که تشخیص حق و باطل برای مردم بسیار مشکل می شود، باید به گونه ای عمل کرد که هیچ بهره ای به نفع فتنه ایجاد نشود.

لزوم پیگیری و برخورد قاطع دولت با حقوق‌های نجومی/در شرایط فتنه نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نگرش موجب تقویت فتنه شود

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در شرایط فتنه همچون قضایای سال ۸۸، نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش، موجب تقویت فتنه شود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته ممکن است برخی افراد به دلیل گرایش های خاص خود، تمایلی به حضور صریح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نباید از او هم به نفع فتنه بهره برداری شود.

ایشان با اشاره به یکی دیگر از حکمت های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، به موضوع نگاه طعمه ای به مسئولیت برای رسیدن به ثروت و امتیازهای خاص پرداختند و گفتند: چنین نگاهی به مسئولیت که در واقع یک امانت است، موجب کوچک و حقیر شدن انسان خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به موضوع اخیر حقوق های کلان اشاره و تأکید کردند: موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

ایشان با اشاره به دستور رئیس جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاهها، در حد معقول است و دریافتی های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنان خود به یکی دیگر از حکمت های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کردند و گفتند: باید همواره مراقب زبان بود زیرا بسیاری از مشکلات انسان، ناشی از زبان است.

ایشان تأکید کردند: مشکلات ناشی از مراقبت نکردن از زبان برخی اوقات جنبه های شخصی دارد اما در برخی موارد نیز مشکلات اجتماعی به وجود می آورد که باید بسیار مراقب این موضوع بود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، گزارشی از مهمترین اقدامات و فعالیتهای دولت بیان کرد.

در پایان این دیدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.
منبع: دفتر مقام معظم رهبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    مواظب باشيد اينها به بهانه مأموريت از كشور خارج نشوند، تا ماجراي خاوري ملعون تكرار نشود و مردم از اجراي عدالت نااميد نگردنند
  • علیپور ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    خداوند عاقبت همه را به خیر کند انشا... راستی جناب رئیس جمهور سال اخر خدمت خود متوجه شدن که ماه مبارک رمضان شب قدر مردم تا صبح بیدار و دعا می کنن برای دنیا و عاقبت خود و سایرین و صبح دیر میرن سرکار برای همین 2 ساعت امروز تصویب کردن کارمندان دیر تشریف ببرن سرکار..... ایکاش رئیس جمهور محترم 3 سال قبل هم متوجه می شدن و کشور را به شیوه دول های خارجی مدیریت نمی کردن جناب روحانی اینجا جمهوری اسلامی ایران هست که در آن مردم هنوز درخت انقلاب عزیز اسلامی را با هدیه خون های فرزندانشان در مقابل استکبار زنده نگهداشته اند.
  • اصلاح طلب ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    شهادت شیخ نمر رو تسلیت می گم
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    درود بر رهبر عریز و فرزانمان. انشاالله مسئولین حقوق پزشکان میلیاردی رو پیگیری و نتیجه رو به مردم گزارش دهند.
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    درود بر خامنه ای
  • یار غریب ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته ممکن است برخی افراد به دلیل گرایش های خاص خود، تمایلی به حضور صریح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نباید از او هم به نفع فتنه بهره برداری شود. یعنی کی ؟ یا کیا ؟ علامه ها ؟
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    امام نه ،ولی مسلم ابن عقیل مایی آقاجان...
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    اینکه حضرت آقا دارند در مورد فتنه هشدار می دهند آدم را نگران می کند نکند فتنه جدیدی در راه است
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    فدای رهبر انقلاب. آقایان به جای حل ریشه ای مساله در حال فرافکنی و گردن دیگران انداختن هستند
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    وضعیت زندگی مردم هر روز بدتر میشه و زندگی آینده رو وحشتناک تصور میکنم! کاش مسئولان یکمی به حرفهای رهبری عمل میکردند تا شاید وضعیت اقتصادی مردم کمی بهتر میشد.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    بخشی از تحریمهایی که آمریکا بر ملت ایران تحمیل کرده به خاطر حمایت کردن از فتنه گران خود خواه است. لعنت بر فتنه گران باد
  • مهدی از قم ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    اگر امام و رهبرم سید علی بزرگوار نبودند دولت ها کشور را به باد داده بودند
  • حسین ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    حرف دل مردم را زدید آقا جان. به خدا اگر با این مسئولین برخورد شدید بشه و اموالی که به اسم حقوق دریافت کردند پس داده بشه و همینطور به اطلاع مردم رسانده بشه یک موج دلگرمی‌ عظیمی‌ در دل مردم خصوصاً قشرهای مستضعف ایجاد می‌شه و علاقه و عشق اونها به جمهوری اسلامی صد چندان خواهد شد. هیچ چیز به اندازه عدالت روح بشر را خوشحال و دل او را امیدوار نمیکنه و هیچ چیز به اندازه بی‌ عدالتی روح بشر را آزار نمیده. این مسئولیت با رسانه‌‌ها هست که توصیه‌های رهبر بزرگوار انقلاب را پیگیری کنن، به هر حال افرادی در دولت ممکن هست باشند که به حساب رفاقت و اینکه و هم حزب بودن و بسیاری مسائل ممکنه برخورد نکنان یا برخورد بسیار ملایمی کنن با این مسئولینی که جرم کردند و همچین حقوقی از بیت‌المال دریافت کردند.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    آفرین قدم خوبی را برداشتی!! فقط ای کاش عنوان یاد داشت را چیز مثبتی می گذاشتی. .
  • پرفسورسعیدعالمی نابغه دوران ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    صریحا حرفت رو بزن چرا در لفافه سخن میگی راستی تو به چه غذاهایی علاقه داری غذای موردعلاقه من گشنه پلو است خورش دل ضعفه هم غذای لذیذی است
  • مهدی ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    امیدوارم این افراد فتنه بزرگشونو راه بندازن تا چنان سرکوبشون کنیم که برن آمریکا دیگه برنگردن
  • ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    عجالتا که دارند به باد می دهند.
  • ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    حتی یک ریال اضافه هم اشد برخورد مسا محه نکنید
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    مسئولین در برخود با فتنه ها باید بیشر از دیگران بصیرت به خرج بدهند
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    با سلام چه کسانی مجوز برداشت وپرداخت این حقوقها را داده اند اول بایستی انها پاسخ گو باشند .
  • رضا ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    یعنی اگه افشا نمیشد اقای روحانی بازم دستور پیگیری میداد؟ وای به حال رییس جمهوری که نمیدونه حقوق رییس بانک مرکزی . بیمه و وزارش چقدره !!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    بخورید ولی صداشو درنیارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس