نماینده رباط‌کریم در مجلس با تأکید بر اینکه نباید میادین نفتی کشورمان را در اختیار بیگانگان قرار دهیم، گفت: شرکت‌های خارجی مانند «توتال» متعلق به استکبار جهانی هستند و مستکبران هم هیچ‌گاه دست از دشمنی با ایران برنمی‌دارند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌ کریم و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به الگوی جدید قراردادهای نفتی، اظهار داشت: روز گذشته که آقای زنگنه وزیر نفت در نشست غیرعلنی پارلمان حضور یافت، توضیحاتی را درباره این الگوهای جدید مطرح کرد، آقای وزیر تخصصی در زمینه قراردادهای نفتی و شیوه انعقاد آنها ندارد، فقط روز گذشته جمهوری اسلامی ایران را با کشورهایی مانند قطر، بحرین و عربستان مقایسه می‌کرد، آقای وزیر می‌گفت شرکت توتال با این کشورها قرارداد می‌بندد، ما هم باید با این شرکت قرارداد ببندیم.

وی افزود: آقای وزیر به این موضوع توجه ندارد که ایران کشوری انقلابی است و استکبار جهانی با ما دشمن است و از هیچ کوششی برای دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی‌کند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه تصریح کرد: گویا دولتمردان توجه ندارند که شرکت‌هایی مانند توتال متعلق به استکبار جهانی است، ما برای توسعه صنعت نفت کشورمان و افزایش تولید باید به شرکت‌های داخلی اعتماد کنیم و با آنان قرارداد ببندیم، توجه به داخل کشور یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی تأکید کرد: آقای وزیر نفت می‌گویند ما باید برای افزایش تولید به شرکت‌های خارجی روی آوریم، باید پرسید در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی چه کسانی پالایشگاه‌ها ما را راه‌اندازی کردند؟ چه کسانی در دوران تحریم از میادین نفت برداشت می‌کردند؟

نوروزی در پایان با بیان اینکه نباید میادین نفتی کشورمان را در اختیار بیگانگان قرار دهیم، گفت: بنده روز گذشته از صحبت‌های آقای وزیر نفت قانع نشدم و نیستم، باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم، باید ببینیم مشکل کجاست، نباید جمهوری اسلامی ایران را با کشورهایی ماند قطر، بحرین و عربستان که حاکمانش سرسپرده استکبار جهانی هستند، مقایسه کنیم.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس