کد خبر 621312
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۱

نیروهای جنبش انصارالله با شلیک یک موشک بالیستیک ده ها نفر از نظامیان سعودی و مزدوران منصور هادی را به هلاکت رساندند.

هلاکت 50 سرباز سعودی با شلیک «توچکا»ی یمنی‌ها سرویس جهان مشرق - نیروهای جنبش انصارالله یمن، روز یکشنبه، با پرتاب یک موشک بالیستیک «توچکا»، به یک اردوگاه نظامی در شهر نجران، بیش از 50 سرباز سعودی و مزدوران وابسته به عبد ربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به هلاکت رساندند.

به گزارش شبکه المیادین، حمله موشکی یمنی ها ضربه ای اساسی به این اردوگاه سعودی وارد کرد و موجب وارد امدن تلفات سنگین به نیروهای مستقر در شهر نجران در جنوب عربستان، شد.

علاوه بر این، نیروهای سعودی و مزدوران هادی روز جمعه گذشته در استان «تعز» در کمین نیروهای جنبش انصارالله و ارتش یمن قرار گرفتند و بیش از 50 نفر از آن ها کشته شدند.

اخیرا ارتش سعودی و نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی متحمل شکست های سنگینی در عرصه میدانی جنگ با نیروهای جنبش انصارالله و گارد جمهوری ارتش یمن شده اند. از همین رو، نیروی هوایی سعودی به طرزی ناجوانمردانه بر حملات خود به مناطق مسکونی شهر و استان صنعا در شمال یمن، که از قضاء جمعیت غیرنظامی متراکمی هم دارد، تشدید کرده است.

در جریان راهپیمایی دست کم صدهزار نفری طرفداران جنبش انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح، رییس جمهور پیشین یمن، در شهر صنعا، جنگنده های ائتلاف به رهبری سعودی، با بمباران و مانورهای هوایی در ارتفاع کم سعی در پراکنده کردن جمعیت داشتند. به گزارش AFP، در این حمله نقاطی از جمله اطراف کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا هدف قرار گرفت. برخی گزارش ها از شهادت دست کم سه شهروند یمنی در این حمله خبر داده اند.

«هشام العمیسی»، خبرنگار و تحلیل گر سیاسی یمنی که خود در صحنه تظاهرات پرشکوه روز شنبه حضور داشت، جریان این حمله سعودی ها را در توئیتر خود چنین گزارش کرد:

"ناگهان شروع به بمباران کردند و جمعیت هم شروع به دویدن کرد. من عملا از منطقه خارج شدم و جمعیت فریاد می کشیدند....آن ها به خوبی مسلح بودند و برای همین کالاشینکوف های خود را به سوی آسمان می گرفتند و شلیک می کردند."

علی رغم این تلاش های مذبوحانه، پس از رفتن جنگنده ها، یمنی های مصمم تظاهرات اعتراضی خود را با شور و حرارت بیشتری پی گرفتند. این اولین باری نیست که سعودی ها برای متفرق کردن تظاهرات ده ها هزار نفری یمنی ها در حمایت از انصارالله و بر ضد سیاست های سعودی به این روش متوسل می شوند، و همواره در رسیدن به این هدف، یعنی متفرق کردن جمعیت شکست خورده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ثانی ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    در مورد بخش آخر این گزارش و حرکت کثیف و استبدادی سعودی خونخوار در حمله به راهپیمایی مردم یمن فقط این رو بگم که خاک بر سر دول اروپایی و امریکایی که اجازه میدهند یک خاندان ظالم و قرون وسطایی در قرن بیست و یکم، دستاورد جهان مدرن یعنی تظاهرات مسالمت آمیز را به صحنه نبرد دو ارتش تبدیل کنند.واقعا اینها باید شرمنده تاریخ باشند و روسیاه در برابر نسلهای بعد که این واقعه را میخوانند.من اصلا باور نکردم. و اما بخش خنده دار و کمدی این رخداد، این است که تصور کنید دو کشور و دو ارتش روبروی هم می جنگند، آنگاه یکی از دو ارتش، از صحنه نبرد فرارکند، و از پشت، با مردمی بجنگد که در خیابان در حال رفت و آمدند. حالا اگر ارتش یمن به مردم عادی سعودی حمله می کرد دنیا زیر و رو می شد.دنیا آن را محکوم میکرد.. متاسفم برایت تاریخ..شرمندگی این رخداد روی پیشانی تو ماند..
  • ابادانیم ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    خوشم اومد.
  • حسین ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    جنگنده های عربستان در برابر اراده پولادین ملت یمن مثل مگس میمونن. ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عرض خود میبری و زحمت ما میداری/
  • حسین ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    این دنیای غرب زمانی مدرنه که منافع مادی براش وجود داشته باشه و الا خودشون از همه، قرون وسطائی ترن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس