کد خبر 621618
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

کارشناس نظامی یمن از شهید و مصدوم شدن شماری از شهروندان یمنی در گلوله باران شیمیایی منطقه نهم از توابع صنعا توسط مزدوران سعودی خبر داد.

 به گزارش مشرق، سرلشکر «عبدالستار الصده» کارشناس نظامی یمن با بیان اینکه عربستان مناطقی در شهر راهبردی نهم در استان صنعا را با گلوله های شیمیایی هدف گرفت، گفت: شماری از یمنی‌ها بر اثر استنشاق گازهای سمی ناشی از بمب‌هایی که عربستان بر سر مردم ریخته شهید شدند.

وی افزود: درپی گلوله باران منطقه «نهم» با گلوله‌های توپ حاوی دود متمایل به سفید رنگ، حالت‌هایی از ضعف، کوفتگی و بیهوشی بر بیشتر ساکنان این منطقه عارض شده است.

این منبع تصریح کرد: این نخستین بار است که این نوع گلوله‌های سمی به مناطق نهم و روستاهای قوبره ، غول علی ، المعادی ، العصرات و العقران شلیک می‌شود.

کارشناس یمنی گفت: با وجود اینکه از ماه‌ها پیش این مناطق هدف حملات توپخانه‌های گروه‌های شبه نظامی طرفدار ریاض قرار داشت اما به نظر می‌رسد این سلاح‌های شیمیایی به تازگی در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی افزود: خصوصیت این جنگ‌افزارهای شیمیایی این است که به وسیله آن‌ها تنها انسان‌ها و موجودات زنده را هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بازپس گیری مناطقی در محورهای شهر نهم را که پیش از این از دست داده بودند آغاز کردند.

در عین حال تروریست‌ها با پشتوانه تجهیزات نظامی و نیروی هوایی سعودی‌ها به تلاش خود برای پیشروی ادامه می‌دهند که منجر به درگیری‌های شدید شده است.

یک منبع میدانی گفت: نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی پیشروی تروریست‌ها در مناطق مدفون، ملح و مران را ناگام گذاشتند با وجود اینکه جنگنده‌های سعودی بیش از 12 بار مناطق مدفون، القتب و نزدیکی جبل بیاض را بمباران کردند.

وی افزود: مزدوران سعودی روستاهای المعادی، غول علی و دیگر مناطق اطراف نهم را گلوله باران کردند.

در حالی که رسانه‌های سعودی از سیطره مزدوران خود بر جبل بیاض خبر می‌دهند یک منبع نظامی از ادامه درگیری‌ها در این منطقه و حملات هوایی عربستان در آنجا خبر داد.

یک مسئول محلی نیز تایید کرد: هواپیماهای سعودی بیش از بیست بار مناطق مدفون، مجاوحه و ملح را بمباران کردند و درگیری‌ها و حملات توپخانه‌ای در جبل بیاض ادامه دارد.

شهر نهم طی روزهای گذشته شاهد شدیدترین درگیری ها طی ماه‌های اخیر است و هواپیماهای سعودی بیش از پانصد بار برای پشتیبانی از پیشروی مزدوران خود و دستیابی به دستاوردی میدانی مناطق این شهر را بمباران کردند.

با وجود تجهیزات نظامی سنگینی که عربستان برای مزدوران خود در جبهه‌های نهم فرستاده اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی موفق به پیشروی و بازپس گیری مناطقی راهبردی در رشته کوه‌های «یام» و بیرون راندن تروریست‌ها از مواضع مشرق به منطقه فرضه شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس