کد خبر 621036
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

شورشیان سوری نیروهای خود را در مرزهای سوریه و ترکیه با هدف آزادسازی شهر جرابلس، یکی از مقرهای استراتژیک داعش مستقر کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، یکی از فرماندهان نظامی شورشیان سوری به خبرگزاری آلمان گفت: صدها تن از مخالفان سوری در مقابل شهر جرابلس مستقر شده‌اند تا حمله به این شهر را آغاز کنند. بیشتر این نیروها که نماینده گردان‌های مخالف از جمله فیلق الشام و سلطان مراد و لشکر 13 هستند از شهرک الراعی به همراه ده‌ها خودروی زرهی و تانک و توپخانه خود را به مناطق مقابل شهر جرابلس رسانده‌اند.

این فرمانده گفت: ما هنوز دستور حمله به شهر را دریافت نکرده‌ایم و منتظر رسیدن بقیه نیروها و تجهیزات از جمله مین‌یاب هستیم چرا که داعش بمب‌های زیادی را در نوار مرزی و اطراف شهر کار گذاشته است.

شهر جرابلس در استان حلب و در مرز با ترکیه قرار دارد و یکی از مقرهای مهم و استراتژیک داعش در کنار شهر الباب در استان حلب در مرز سوریه و ترکیه است.

در حال حاضر تمامی نگاه‌ها به شهر جرابلس دوخته شده است و کاملا واضح است که هم شورشیان سوری و هم نیروهای کرد وارد رقابت واقعی برای سیطره بر این شهر شده‌اند.

شورشیان سوری اخیرا کنترل شهرک الراعی در شمال حلب را در دست گرفتند و داعش را از آنجا بیرون کردند و نیروهای دموکراتیک سوریه نیز کنترل شهر منبج را در این استان در دست گرفتند. این نیروها البته اعلام کرده‌اند که شورای نظامی را برای آزادسازی شهر الباب تشکیل داده‌اند.

اخیرا نیز داعش به عنوان یک اقدام پیش‌دستانه خانواده‌های اعضای خود را از شهر جرابلس به شهر الباب منتقل کرد.

جرابلس یکی از مناطق مرزی سوریه با ترکیه است و آنکارا همواره نگران این است که نیروهای کرد کنترل این شهر را در دست بگیرند.

کردها اما سیطره بر جرابلس را برای تکمیل طرح خود جهت وصل کردن کانتون‌های عفرین، عین العرب (کوبانی) و الجزیره و تکمیل نظام فدرالی با اهمیت می‌دانند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس