دکتر قاسم جعفری یکی از آزادگانی است که در سال 62 و در عملیات خیبر به اسارت رژیم بعث عراقی درآمد، وی می‌گوید: دوران اسارت کتاب کامل زندگی بود.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - دکتر قاسم جعفری یکی از آزادگانی است که در سال 62 و در عملیات خیبر به اسارت رژیم بعث عراقی درآمد، وی می‌گوید: دوران اسارت کتاب کامل زندگی بود.

6 سال و نیم در اسارت بودم. به‌عنوان طلبه به جبهه‌های جنوب عازم شدم و در هویزه به اسارت درآمدم. بسیاری از مواردی که در دوران زندگی به کار می‌آید را توانستم در این 6سال کسب کنم. آزادگان در این دوران به‌خوبی درک کردند که اگر ایمان قوی داشته باشند می‌توانند در سخت ترین شرایط و علیه خشن ترین دشمنان ایستادگی و سلامت جسم و روح خود را حفظ کنند.در دوران اسارت بهترین دوستان و یاران را داشتم و بچه‌های آزاده از پدر، مادر، خواهر و بردار با یکدیگر مهربان‌تر بودند. با توجه به فرمایش امام، اسرا تبدیل به الماس‎های درخشانی شده بودند که در آن کوه‌ها صیقل پیدا کرده بودند.

دشمن‌شناسی و وفاداری به آموزه‌های دینی و امام یکی دیگر از دستاوردهای دوران اسارت بود که آزادگان با وجود سوء تغذیه، سوء بهداشت و فشارهای روحی و روانی به دست آوردند.

وقتی خبر آزادی اسرا توسط رادیو عراق اعلام شد آزادگان بعد از اذان وضو گرفته و شروع به خواندن نماز مغرب و عشاء کردند. میان دو نماز یکی از ماموران عراقی به ما گفت که شما عقل ندارید و به جای خوشحالی و پایکوبی نماز می‌خوانید که در آنجا بود که آیه مومنان در ناراحتی دست و پا و در خوشحالی زیاد شادمانی نمی‌کنند تا از یاد خدا غافل نشوند را تلاوت کردم.

دیدار با مقام معظم رهبری در روزهای ابتدایی آزادی از بهترین خاطرات بنده بعد از آزادی از اسارت بوده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس