کد خبر 620442
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷

به گزارش شبکه ان بی سی نیوز، روز جمعه دو جت جنگنده آمریکایی بر فراز شهر حسکه در شمال شرق سوریه، با دو جنگنده نیروی هوایی سوریه مواجه شدند

سرویس جهان مشرق - به گزارش شبکه NBC News، روز جمعه دو جت جنگنده آمریکایی بر فراز شهر حسکه در شمال شرق سوریه، با دو جنگنده نیروی هوایی سوریه مواجه شدند. طبق اعلام پنتاگون در نهایت دو جنگنده سوری منطقه را ترک کردند.

مواجهه جنگنده های سوری و آمریکایی بر فراز حسکه

این دو جنگنده  سوخوی-24روز جمعه با دو جتF-22 آمریکایی در نزدیکی حسکه رو به رو شدند. به گفته مقامات آمریکایی، این دو جت اف22 زمان مواجهه با جنگنده های سوری، در فاصله یک مایلی از هم و در دید یکدیگر قرار داشتند.

نیروی هوایی سوریه روز پنجشنبه مواضع شبه نظامیان تجزیه طلب کرد YPG را در این شهر هدف قرار داد. به گفته مقامات پنتاگون، شماری از نیروهای عملیات ویژه آمریکا هم در زمان بمباران در منطقه حضور داشتند که ظاهرا به هیچ کدام آسیبی نرسید.

حسکه به صحنه درگیری های فزاینده میان نیروهای دولت سوریه و شبه نظامیان کرد تبدیل شده است. نیروهای ویژه امریکایی به عنوان مستشاران نظامی کردها در این شهر حضور دارند.

به نقل از سخنگوی پنتاگون، جف دیویس، این اولین بار است که نیروهای آمریکایی فعال در خاک سوریه این چنین در معرض تهدید نیروهای دولت سوریه قرار می گیرند، و از همین رو بعد از مخابره خبر مواجهه جنگنده های سوری و آمریکایی، پنتاگون گشت های هوایی خود را در منطقه افزایش داده است. دیویس افزود که جت های آمریکایی آماده شلیک به جنگنده های سوری بودند.

وزارت دفاع امریکا مدعی است که خلبانان آمریکایی در مواجهه روز جمعه تلاش کردند با خلبانان سوری تماس بگیرند، اما پاسخی دریافت نکردند، با این حال، نیروی هوایی آمریکا از طریق کانال ارتباطی خود با ارتش روسیه، از روسی نبودن جنگنده‌ها مطمئن شده بود.

این خلبان‌های امریکایی گفتند که شاهد بمباران منطقه از سوی سوخو 24 ها نبودند، اما گزارش‌هایی از بمباران مواضع نیروهای کرد در روز جمعه هم وجود دارد.

گفتنی است حضور نیروهای آمریکایی در سوریه کاملا غیرقانونی و نقض فاحش حاکمیت ملی این کشور است، چرا که هیچ مجوزی از سوی دولت ملی سوریه برای حضور این نیروها صورت نگرفته است.

در واکنش به این تهدید پنتاگون، ارتش سوریه از استقرار دست کم دو سیتم موشک سطح به هوا در حومه حسکه خبر داد.

مواجهه جنگنده های سوری و آمریکایی بر فراز حسکه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    روز جمعه دو جت جنگنده آمریکایی بر فراز شهر حسکه در شمال شرق سوریه، با دو جنگنده نیروی هوایی سوریه مواجه شدند. طبق اعلام پنتاگون در نهایت دو جنگنده سوری منطقه را ترک کردند. -ارتش سوریه از استقرار دست کم دو سیتم موشک سطح به هوا در حومه حسکه خبر داد. اینو کردها با حمله زمین از بین می برن البته اگه یه همچین چیزی تو حسکه باشه - چون ارتش تو محاصره است
  • محمود ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    سوخوی روس شانس آوردن که به اف22 درگیر نشدن. خدا بهشون رحم کرده هنوز عمرشون به دنیا بوده
  • ایرانی ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    سلام طرف با قلدری وارد خاک یک کشور مستقل شده بعد میگه وقتی در معرض تهدید قرار گرفتیم آماده شلیک هم بودیم. لعنت به آمریکا که هر کجا پاشو گذاشته غیر از جنگ و ویرانی ثمره دیگه ای نداشته، اصلا جوهر شرارت هست این آمریکای خبیث.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس