کد خبر 619514
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

طبق نظرسنجی «شاهرخ خان» با اختلاف نسبت به آمیتا باچان، هرتیک روشن، سلمان خان و امیرخان در مقام اول ایستاده است.

به گزارش مشرق، تلویزیون هندوستان نظرسنجی را برای انتخاب موفق ترین بازیگر این کشور در قرن جدید میان منتقدین، هنرمندان و همچنین مردم عادی انجام داده و طبق این آمار "شاهرخ خان" با اختلاف نسبت به آمیتا باچان، هرتیک روشن، سلمان خان و امیر خان در مقام اول ایستاده است.

موفق‌ترین بازیگر هندوستان کیست؟ +عکس
شاهرخ خان یا "سلطان خان" آن گونه که او را در هند می‌نامند، مردی است که در سینمای هند در نقش تبه‌کاران خشن و همچنین عاشقان دل‌خسته بسیار موفق بوده است. او که پنجاه سالگی را پشت سر گذاشته موفق‌ترین بازیگر سینمای بالیوود به حساب می‌آید.

شاهرخ خان موفقیت شغلی خود را با نقشی در یک فیلم بالیوودی آغاز کرد. او در خانواده‌ای بسیار عادی در دهلی نو زندگی می‌کرد تا این که در مومبای (بمبئی سابق) به کار بازیگری روی آورد. این مرد ۵۰ ساله که موفق‌ترین بازیگر هند است، امروز بازیگر، تهیه کننده و مجری فعالی است. هند با تولید بیش از ۲۰۰۰ فیلم در سال یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در زمینه صنعت فیلم سازی است.

موفق‌ترین بازیگر هندوستان کیست؟ +عکس

شاهرخ خان در آغاز در نقش تبه‌کاران به صحنه آمد، اما پیروزی بزرگ خود را با ایفای نقش‌های رمانتیک به دست آورد. او در دهه ۱۹۹۰ میلادی با فیلم "داماد عاشق عروس را می‌برد" که فیلمی رمانتیکِ کمدی موزیکال، به کارگردانی آدیتیا چوپرا بود، به شهرت رسید. این فیلم که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد، رکورد فیلم‌های هندی را با بیشترین زمان اکران شکست.

شاهرخ خان ۲۵ سال است که با کاجول موخرجی ازدواج کرده و در این دوره طولانی هیچ رسوایی هنری ازدواج آنها را به خطر نیانداخته است. آنها سه فرزند و یک شرکت تولید فیلم دارند. 

موفق‌ترین بازیگر هندوستان کیست؟ +عکس

فیلم "من خان هستم" تولید شده در شرکت تولید فیلم خان در سال ۲۰۱۰ ساخته و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم بالیوود در خارج از هند شد. فیلم "من خان هستم" در آمریکا فیلم‌برداری شد و به موضوع اسلام هراسی پس از رخداد تروریستی یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در آمریکا می‌پردازد. شاهرخ خان در این فیلم نقش یک مرد مسلمان به نام رضوان خان را بازی می‌کند. 

فیلم "سال نو مبارک" که در سال ۲۰۱۴ ساخته شد، بیشترین فروش را در روز اول اکران در تاریخ فیلم‌های هندی از آن خود کرد. این فیلم در سینماهای آلمان نیز کمی پس از اکران در هند به نمایش درآمد. علاقمندی به هند در آلمان به‌ویژه در آموزش رقص‌های هندی، افزایش کلاس‌های آشپزی هند و استفاده از رنگ‌های شاد در لباس شهروندان آلمانی به خوبی دیده می‌شود.

موفق‌ترین بازیگر هندوستان کیست؟ +عکس

شاهرخ خان همراه همکار بازیگرش آکشی کومار موفق به ورود در فهرست فوربس شده است. البته "سلطان خان" با درآمدی معادل ۳۳ میلیون دلار از همکار خود پیشی دارد. درآمد او اما بسیار کم‌تر از جنیفر لارنس، هنرپیشه ۲۵ ساله‌هالیوود است که در سال گذشته ۴۶ میلیون دلار به دست آورده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس