کد خبر 618945
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

اهمیت نبرد حلب به حدی بالاست که سرنوشت بحران کل سوریه را می‌تواند روشن کند. اما این نبرد چقدر طول خواهد کشید، چند سال یا چند ماه؟

به گزارش مشرق، پیش‌بینی‌ها درباره مدت جنگ حلب،خبر از حل و فصل این نبرد در چند ماه آینده می دهد.

پایگاه خبری «سوریا الیوم» در گزارشی نوشت: «جنگ حلب سخت‌ترین و سنگین‌ترین نبرد در درگیری‌های سوریه از سال2011 تاکنون است. اهمیت این نبرد تا حدی است که سرنوشت نبردهای بعدی سوریه به آن وابسته است. به همین دلیل همه گروه‌های درگیر تلاش می‌کنند، تا این نبرد را به نفع خود تمام کنند».

سوریا الیوم افزود: اما نقطه ابهام ماجرا درباره مدت زمانی است که این جنگ به طول خواهد انجامید. آیا ماهها یا سالها طول می‌کشد یا اینکه بزودی به نفع یکی از طرفین خاتمه می ‌یابد؟

بر اساس این گزارش، جنگ حلب حداقل چند ماه طول می‌کشد و چندین سال زمان نیاز است تا اوضاع مانند قبل از شروع جنگ در پاییز و زمستان 2015 عادی شود. در آن زمان ارتش سوریه و همپیمانانش به حلب حمله کردند که منجر به آزادسازی قسمت‌های گسترده‌ای از روستاهای اطراف حلب شد.

این پایگاه خبری در گزارش خود دو احتمال برای آینده حلب متصور است: «اول: نبرد ظرف چندماه به نفع یکی از طرفین خاتمه یابد. منظور از پایان یافتن جنگ در اینجا، آزادی کامل شهرحلب و روستاهای اطراف آن نیست بلکه تنگ کردن حلقه محاصره و گسترش دایره کنترل بر روستاهای اطراف آن است. روشن است چینش کنونی نیروها در حلب، احتمال پیروزی ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن را در این حالت بیشتر خواهد کرد».

«دوم: آنکه هم‌زمان با میدان نبرد، گفتگوها برای حل بحران سوریه ادامه یابد تا راهی برای توقف روند پایان جنگ به سود یکی از طرفین باشد. البته به شرط آنکه مذاکرات به طور جدی و با تمرکز براصول سیاسی باشد که بر اساس تفاهمات وین، راهکار حل بحران را ارائه دهد. نه بر اساس تفاهمات سال 2012 که اصطلاحا مرحله انتقالی نامیده می شود. چیزی که با دستاوردهای کنونی میدان نبرد سازگار نیست».

 در پایان گزارش آمده است که «در هر حال پایان  نبرد حلب، چه سیاسی باشد یا نظامی، از چندماه بیشتر نخواهد شد و چند سال به درازا نمی‌کشد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    ساید هم سالها طول بکشد .
  • ناشناس ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    هر چه طولانی تر شود احتمال کشیده شدن جنگ به مرزهای ایران بیشتر می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس