کد خبر 618344
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت از توقف تولید موتورهای کاربراتوری تا پایان امسال خبر داد و گفت: تغییر سیستم کاربراتوری به انژکتوری، قیمت موتورسیکلت‌ها را حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل حجازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن صنعت موتورسیکلت و اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت تهران، اظهارداشت: بر اساس مصوبه تیرماه امسال هیأت وزیران در مورد تغییر موتورهای کاربراتوری به انژکتوری در انواع موتورسیکلت‌ها، تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای سال آینده صورت نخواهد گرفت و به جای آن، موتورهای انژکتوری تولید می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قطعه مورد نیاز برای تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری از طریق واردات تأمین می‌شود، برای تأمین این قطعه در هر موتورسیکلت حدود 100 دلار ارز مورد نیاز است که با احتساب هزینه‌های جانبی، قیمت موتورسیکلت‌های انژکتوری نسبت به موتورسیکلت‌های کاربراتوری 400 تا 500 هزار تومان گران‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه 2 سال است هیچ افزایش قیمتی در مورد موتورسیکلت نداشته‌ایم، گفت: سعی می‌کنیم خط تولید قطعه انژکتوری را در کشور ایجاد کنیم تا تولید این قطعه بومی شود.

حجازی با بیان اینکه انجمن موتورسیکلت آمادگی دارد با برنامه‌ریزی دولت، 200 تا 500 هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده را از رده خارج کند، گفت: در صورت همکاری بانک‌ها می‌توانیم موتورسیکلت‌های نو را به جای موتورهای فرسوده جایگزین کنیم.

به گفته وی، ثبت سفارش موتورهای کاربراتوری از خرداد امسال ممنوع شده و تمام موتور سیکلت‌های کاربراتوری تا پایان امسال تولید و شماره‌گذاری خواهند شد.

رئیس انجمن موتورسیکلت در پایان از امضای توافق‌نامه‌هایی بین تولیدکنندگان داخلی موتورسیکلت با شرکت‌های اروپایی و ژاپنی خبر داد و گفت: موتورهای اروپایی و ژاپنی سال آینده در ایران تولید و عرضه خواهند شد.
 
تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن صنعت موتورسیکلت ایران و اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت امروز با هدف توزیع،‌ آموزش و فرهنگ‌سازی برای مصرف قطعه انژکتوری در موتورسیکلت‌های داخلی به امضاء رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    2 0
    تشکر لطف کنین خودرو هم گرون کنین با تشکر از مجلس عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس