کد خبر 617585
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

آخرین بررسی‌ها از بازار میوه‌ و تره‌بار حاکی از ثبات نسبی و روند کاهشی قیمت برخی اقلام تابستانه مثل آلبالو، گیلاس و هندوانه است.

به گزارش مشرق، بازار میوه و تره‌بار در پنج ماه نخست امسال با ثبات نسبی همراه بوده و در بیشتر اقلام با نوسان زیادی مواجه نشد و به دلیل عرضه مناسب، حتی در ماه رمضان که به طور طبیعی تقاضا بالاتر می‌رود قیمت‌ها افزایش چندانی پیدا نکرد و حتی برخی اقلام روند کاهشی قیمت را هم تجربه کردند.

اما در بین اقلام مختلف میوه و تره‌بار محصولاتی بودند که در ماه‌های اخیر بیش از قیمت منطقی در بازار عرضه شدند. از جمله این اقلام هندوانه بود که از اواخر سال گذشته روند افزایشی آن آغاز شد و در سه ماه ابتدایی سال جاری نیز این روند پا برجا بود؛ به طوری که هر کیلوگرم هندوانه به طور متوسط ۴۰۰۰ تومان به فروش می‌رسید اما با شروع تابستان قیمت هندوانه رو به کاهش رفت و این روزها قیمت هر کیلوگرم آن به کمتر از هزار تومان رسیده است.

همچنین محصولاتی همچون آلبالو و گیلاس که در ابتدای تابستان هر کیلوگرم آن به ۱۲ هزار تومان می‌رسید در حال حاضر به کیلویی ۵۰۰۰ تومان رسیده است. دیگر اقلام میوه‌های تابستانی از جمله زرد آلو، شلیل، هلو انجیری، شبرنگ، گلابی و آلو زرد و قرمز در  مقایسه با روزهای گذشته قیمت شان تغییر نداشته و از ثبات نسبی برخوردار هستند؛ هر چند انتظار می‌رود این اقلام هم در شهریور ماه تا حدودی با کاهش قیمت روبرو شوند.

اما در بازار تره‌بار نیز سیب‌زمینی و پیاز که از ماه‌های گذشته افزایش قیمت پیدا کردند همچنان در همان رنج قیمتی قرار دارند و هر کیلوگرم سیب زمینی مانند هفته‌ها و ماه‌های اخیر کیلویی هزار تا ۱۵۰۰ تومان به طور متوسط در بازار قابل مشاهده است.

همچنین سایر اقلام تره‌بار از جمله، بادمجان، کدو، ‌ کاهو، و کلم سفید تغییر قیمت چندانی نداشتند که قیمت بیشتر این محصولات به طور میانگین کیلویی ۲۰۰۰ تومان در بازار است.  

همچنین گوجه فرنگی که همواره از اقلام پر مصرف سبد خانوار است در حال حاضر هر کیلوی آن بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان در بازار قیمت دارد.

انواع میوه متوسط قیمت در هر کیلوگرم
سیب زرد ۵۰۰۰ تومان
سیب گلاب ۱۰ هزار تومان
خیار بوته‌ای ۳۵۰۰ تومان
خیار درختی ۳۲۰۰ تومان
گیلاس ۵۰۰۰ تومان
آلبالو ۵۰۰۰ تومان
شلیل ۵۵۰۰ تومان
آلو زرد ۵۰۰۰ تومان
طالبی ۲۰۰۰ تومان
خربزه ۲۵۰۰ تومان
ملون ۲۵۰۰ تومان
موز ۴۰۰۰ تومان
انگور یاقوتی ۵۰۰۰ تومان
هلو ۷۰۰۰ تومان
شبرنگ ۵۰۰۰ تومان
انبه ۱۲ هزار تومان
گلابی ۶۵۰۰ تومان
زرد آلو ۷۰۰۰ تومان

هلو انجیری

۵۷۰۰ تومان

انواع تره‌بار

متوسط قیمت در هر کیلوگرم
سیب زمینی ۱۵۰۰ تومان
پیاز ۱۵۰۰ تومان
هویج ۲۰۰۰ تومان
کاهو ۲۰۰۰ تومان
کلم سفید ۲۰۰۰ تومان
بادمجان ۲۳۰۰ تومان
کدو ۲۰۰۰ تومان
باقالی ۲۲۰۰ تومان
گوجه فرنگی ۳۰۰۰ تومان
هندوانه ۸۰۰ تومان
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    ابنا بوی نفته سر سفره مردم نه پول نفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس