کد خبر 617123
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

طلاکش گفت: صادرات تخم مرغ به دلیل گران تمام شدن قیمت آن وضعیت مناسبی ندارد. در ۴ ماه ابتدایی سال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد کاهش صادرات داشته ایم

به گزارش مشرق، سید فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران در رابطه با قیمت مرغ ظرف روزهای گذشته بیان داشت: همیشه در این موقع سال و با ورود به نیمه مرداد ماه قیمت تخم‌مرغ تا حدی بالاتر می‌رود، دلیل این افزایش قیمت نیز این است که 25 درصد مصرف تخم مرغ در صنایع غذایی است و تولید صنایع غذایی مانند کیک و کلوچه برای مدارس در این زمان از سال افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: البته این افزایش قیمت از 20 روز گذشته آغاز شده و در حال حاضر نیز میانگین قیمت آن روی 3900 تومان است که هنوز هم به قیمت تمام شده مرغدار نرسیده است اما در هر حال زیان زیادی هم متوجه مرغداران نیست و منطبق با هزینه‌های تمام شده آن‌ها است.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران تأکید کرد: این افزایش قیمت در درب مرغداری‌ها اعمال شده و هنوز تأثیر زیادی بر روی بازار مصرف کننده‌ها نداشته است به طوری که قیمت هر تخم مرغ به صورت دانه‌ای 350 تومان است. که البته به صورت شانه ای قیمت آن کمتر هم خواهد شد.

طلاکش در رابطه با تأثیر قیمت مرغ بر روی افزایش قیمت تخم مرغ به «نسیم آنلاین» اظهار داشت: هر چند ماهیت مرغ و تخم مرغ از نظر جنس پرنده یکی است اما در کل قیمت هیچ یک بر دیگری تأثیری ندارد و این افزایش قیمت تخم مرغ تنها مربوط به همان تقاضای بیشتر است که قبلا به آن اشاره کردم.

وی در رابطه با وضعیت صادرات گفت: متأسفانه صادرات تخم مرغ به دلیل گران تمام شدن قیمت آن وضعیت مناسبی نداشته و در 4 ماه ابتدایی سال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 40 درصد کاهش صادرات داشته ایم و این برای بازار تخم مرغ ما مناسب نیست.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس