کد خبر 618165
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

نیروهای امنیتی افغانستان توانستند حملات نیروهای طالبان به منطقه «چاه انجیر» در 10 کیلومتری لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند را خنثی کنند با این حال مدارس در این منطقه همچنان تعطیل بوده و بسیاری از ساکنان آن که از وحشت از خانه‌های خود گریخته‌اند، هنوز به شهر خود بازنگشته‌اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، هلمند یکی از مامن‌های طالبان بوده و به عنوان یکی از مناطق قاچاق موادمخدر شناخته می‌شود که طی سال‌های گذشته هدفی استراتژیک برای شبه نظامیان طالبان بوده است؛ شبه نظامیانی که با اشغال هلمند می‌توانند به یک پیروزی مهم روانی در افغانستان دست یابند.

سید مراد، فرمانده نیروهای ویژه افغانستان در این باره می‌گوید: نیروهای طالبان کاملا مسلح و ملبس بودند و تجهیزات کاملی چون وسایل دید در شب و سلاح‌های مدرن در اختیار داشتند.

طالبان با وجودی که ادعا می‌کند کنترل بخش بزرگی از هلمند را در اختیار دارد همواره به حملات خود به لشکرگاه ادامه می‌دهد. این گروه به دنبال آن است که لشکرگاه را به دومین مرکزی تبدیل کند که از زمان سقوط خود در سال 2001 توانسته تحت کنترل خود در آورد.

معاون وزیر کشور افغانستان هلمند را اینچنین توصیف می‌کند: ولایت هلمند منطقه‌ای استراتژیک برای طالبان است و به این ترتیب آنها در حمله به آن مصمم هستند.

برای نیل به این هدف طالبان یگان قرمز مجهز خود را که گفته می‌شود دارای تجهیزات مدرن متعددی است، در این منطقه مستقر کرده است.

با این حال چارلز کلولند، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان می‌گوید، نیروهای خارجی تاکنون مواردی از تجهیزات مدرن طالبان را مشاهده نکرده‌اند.

کلولند توضیح می‌دهد: طالبان معمولا اقدام به انتشار و گسترش اطلاعات غلط درباره توانایی و تجهیزات می‌کند تا افغان‌ها را به وحشت بیندازد. مرکز لشکرگاه، مغازه‌ها و ادارات کار خود را از سر گرفته‌اند اما ساکنان آن هنوز از ترس حمله و درگیری مجدد به خانه‌های خود بازنگشته‌اند.

عبدالباری، یکی از ساکنان لشکرگاه می‌گوید: من از خانه‌ام فرار کردم و همه چیز را همان جا گذاشتم. ما از این وضعیت خسته شده‌ایم و فکر می‌کنیم بهتر است به جای اینکه هر روز بمیریم، یک روز بمیریم!

مقامات افغانستان، پاکستان را به تجهیز طالبان متهم می‌کنند و می‌گویند این نیروها، نیروهای معمول طالبان با دمپایی نیستند بلکه به خوبی مجهز شده و آموزش دیده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس