کد خبر 617046
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

شش سرنشین بالگرد متعلق به دولت ایالتی پنجاب پاکستان که بیش از یک هفته پیش به دلیل فرود اضطراری در خاک افغانستان به اسارت طالبان افغان درآمده بودند، امروز(شنبه) آزاد شدند و به کشورشان بازگشتند.

 به گزارش مشرق، منابع مطلع پاکستان به خبرنگار ایرنا گفتند که سرنشیان این بالگرد که به مقصد ازبکستان و سپس روسیه درحال پرواز بود، پنج نفر از افسران بازنشسته ارتش پاکستان و خلبان روس بودند.

آزادی سرنشینان بالگرد پاکستانی از سوی طالبان افغانستان را می تواند نشانه حسن نیتی از سوی طالبان افغانستان و وجود ارتباط نه چندان خصمانه میان آنها و پاکستان دانست.

در روزهای گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه طالبان افغانستان شروطی از جمله آزادی برخی زندانیان این گروه را در قبال آزاد کردن سرنشینان بالگرد پاکستانی مطرح کرده بود.

بیش از یک هفته پیش یک فروند بالگرد ترابری 'ام.آی- 17' ساخت روسیه متعلق به دولت ایالتی پنجاب پاکستان در منطقه ای در ولایت 'لوگر' افغانستان(هم مرز با پاکستان) مجبور به فرود اضطرای شد.

منابع پاکستانی اعلام کردند که بالگرد ام.آی-17 متعقل به دولت ایالتی پنجاب قرار بود برای تعمیرات اساسی، از طریق ازبکستان، به روسیه منتقل شود.

بعد از رخداد این حادثه، مقام های ارشد دولت و ارتش پاکستان از ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان با مقام های عالی افغان و نیز با ژنرال نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان تماس گرفتند و از آنها خواستار کمک و همکاری برای جستجو و امداد رسانی به سرنشینان بالگرد حادثه دیده شدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس