کد خبر 617753
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

نفاق فرهنگی، در مقوله دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که بیداد می‌کند استاد سر کلاس جمهوری اسلامی، با حقوق جمهوری اسلامی و امکانات نظام از اول ساعت تا آخر ساعت فحش به نظام می‌دهد و کسی نیست که فریاد کند این همه را.

به گزارش مشرق، مهدی گلجان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس نوشت:
 
تاکنون با انواع و اقسام نفاق روبه‌رو شده‌اید؟ یا نه فکر می‌کنید نفاق ازجمله مواردی است که یک کلیت و مفهومی که اجزاءپذیر و قابل تقسیم نمی‌باشد.
 
اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که نفاق را مانند بسیاری از مقوله‌های دیگر و ناهنجارهای موجود در جامعه، دارای ابعاد مختلف و متکثری می‌دانید، گمان می‌کنم با من هم‌عقیده باشید که نفاق در بعد اجتماعی مظهرش دروغ، در بعد اقتصادی مظهرش کلاهبرداری و اختلاس، در بعد سیاسی مظهرش عوامفریبی و پوپولیسم اجتماعی است. در بعد فرهنگی نمادش خیانت است.

به این مفهوم که در حوزه فرهنگ به دلیل حساسیت‌های تاریخی، عقیدتی و مذهبی بیشتر از هر چیز دیگری جان و روح مردم و هویت آنها مورد هجمه است و اگر این هویت را به هر طریق از او بربائید یا بر آن خدشه وارد کنید یا آن را مختلط و التقاط نمایید به آن مردم نقاق فرهنگی نشان داده‌ای و در قالب و شکل و شمایل دوست کاری را انجام داده‌ای که دشمن قسم خورده یک ملت با آن انجام می‌دهد.

به اصلاح امروزی‌ها با نفاق فرهنگی می‌توان جامعه را از درون دچار بی‌هویتی کرد و همین امر یعنی مهیا شدن فضا برای همه ناهنجارها، نفاق فرهنگی متاسفانه از نفاق‌های دیگر خطرناک‌تر است چراکه با روح و روان و تاریخ یک مردم بازی می‌کند و خیانتی است بس بزرگ و عظیم.

شما دقت کن بچه‌ات را برای رشد فرهنگی مناسب به سالن سینما و یا یک کتابفروشی می‌بری و با کمال اطمینان، متولیان امر و این که بالاخره این مجموعه فرهنگی کشور حساب و کتابی دارد او را آزاد می‌گذاری تا انتخاب کند، بعد از انتخاب شعر و موسیقی و کتاب، تازه متوجه می‌شوی که اتفاقا برعکس آنچه فکر می‌کردی بایستی نظارت و دقت بیشتری بجای اعتماد و اطمینان کامل، به کار می‌بردی. این اوج فاجعه است که شما نمیدانی کجا بچه ات بالاخره امنیت دارد ....حتی جایی که فکر میکنی واکسینه شده دشمن در لباس دوست انجا را الوده تر ساخته.
نفاق فرهنگی، در مقوله دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که بیداد می‌کند استاد سر کلاس جمهوری اسلامی، با حقوق جمهوری اسلامی و امکانات نظام از اول ساعت تا آخر ساعت فحش به نظام می‌دهد و کسی نیست که فریاد کند این همه را.

خوب اگر واقعا این نظام را قبول نداری چرا حقوق‌اش را می‌گیری و می‌روی سر کلاس فحش می‌دهی. کاش نقد می‌کردی ؟؟؟ و راه حل نشان میدادی ولی افسوس که عده ای این راه را برگزیده اند و متاسفانه نام استاد را با خود یدک میکشند ولو اندک هستند .ولی تاثیر فراوان میگذارند.

از عملکرد سازمان‌ها، نهادها و بخش‌های دولتی و غیردولتی بگذریم. به فرمایش مقام معظم رهبری توجه کنیم.

ولنگاری فرهنگی دقیقا در سایه همین نفاق فرهنگی رشد می‌کند و نفاق فرهنگی بستری مهیا برای رشد قارچ‌گونه و سریع ولنگاری فرهنگی است، به تعبیر بهتر نفاق فرهنگی بسترساز ولنگاری فرهنگی است که در این ایام متاسفانه روز به روز هم بیشتر دیده می‌شود.

گام را فراتر نهاده در حوزه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم داستان همین است. جز این نیست ولنگاری یک رکن و اساس‌اش نفاق است و از آن تغذیه می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس