کد خبر 617639
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

تروریستهای جیش الاسلام که هفته پیش عملیات «ذات الرقاع 1» را آغاز کردند و دستاوردی نداشتند، امروز یکشنبه فاز دوم این عملیات را از سر گرفتند، ولی نیروهای مقاومت این حملات را در قلمون شرقی دفع کرد.

 به گزارش مشرق، «جیش الاسلام» که بزرگترین گروه تروریستی حاضر در غوطه شرقی دمشق است، امروز یکشنبه جنگی جدید را در این منطقه علیه نیروهای سوریه آغاز کرد.

وبگاه خبری شبکه «اورینت» وابسته به معارضان، اعلام کرد که این جنگ «ذات الرقاع 2» نام دارد و در منطقه «قلمون شرقی» آغاز شده است.

به گزارش این وبگاه، عناصر جیش الاسلام قصد دارند با این عملیات، مناطق نظامی وابسته به ارتش سوریه را در بزرگراه دمشق-بغداد هدف قرار دهند.

«اسلام علوش» سخنگوی این گروه تروریستی مدعی شد که وضعیت عناصر این گروه خوب است ولی باید مراقب وضعیت امنیتی بود.

جنگنده های سوری نیز شب گذشته در شهرهای «حرستا، عربین، دوما» و شهرکهای «أوتایا والشیفونیة» حملاتی را به مواضع تروریستها انجام دادند.

جیش الاسلام یک هفته پیش جنگ «ذات الرقاع 1» را آغاز کرد ولی هیچ دستاوردی نداشت و علوش نیز هدف از آن جنگ را حمله به مراکز نظامی سوریه در طل جبهه فرودگاه نظامی «مرج السلطان» تا ساختمان پژوهشهای کشاورزی عنوان کرد.

در همین راستا، شبکه خبری «المنار» اعلام کرد که ارتش سوریه در منطقه قلمون شرقی موفق شد حملات عناصر جیش الاسلام را دفع کرده و شماری از آنان را از پای درآورد.

در همین راستا، نیروهای مقاومت جمعه گذشته در غوطه شرقی دمشق موفق شدند شهرک‌های «میدعا، النشابیة و البحاریة» را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند و سپس منطقه راهبردی «حوش الفاره» را آزاد کردند.  

آغاز عملیات دوم «جیش السلام» علیه ارتش سوریه +نقشه

شکست تروریست‌ها در غوطه شرقی هفته گذشته با تثبیت مواضع ارتش سوریه در منطقه «حوش النصری» کامل شد تا حلقه محاصره تنگ‌تر شود.

با پاکسازی منطقه راهبردی حوش النصری، تروریست‌ها در منطقه «تل کردی» از محور جنوب در محاصره کامل قرار گرفتند. تل کردی در حال حاضر از شرق، شمال و جنوب در محاصره است و راه ارتباطی آنها فقط از غرب منطقه آزاد است.

 منطقه راهبردی حوش النصری تنها 5 کیلومتر با شهرک مهم «دوما» فاصله دارد. این شهرک بزرگترین و اصلی‌ترین پایگاه جیش الاسلام در حومه دمشق است و در صورت آزادسازی این شهرک تنها اهرم فشار رژیم سعودی در حومه دمشق از بین می‌رود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس