کد خبر 617615
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح جزئیات سقوط آزاد مصرف گازوئیل و جهش مصرف بنزین از ابتدای سال‌جاری تاکنون، گفت: واردات بنزین از ترکمنستان کماکان متوقف است.

به گزارش مشرق، سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره آخرین وضعیت مصرف فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: از ابتدای امسال تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور حدود ۷۳.۹ میلیون لیتر در روز بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش مصرف داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در طول ۱۴۷ روز نخست سال جاری متوسط مصرف گاز مایع حدود ۵ هزار و ۳۷۰ تن در روز بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده نفتی با ۱.۵ درصد کاهش همراه بوده است، تصریح کرد: علاوه بر این در طول این مدت متوسط مصرف روزانه گازوئیل حدود ۷۲.۵ میلیون لیتر در روز بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹.۱ درصد کاهش مصرف همراه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به طور متوسط روزانه ۳.۵ میلیون لیتر نفت سفید از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار داشت: مصرف نفت سفید هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی حدود ۷.۴ درصدی را تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول ۱۴۷ روز نخست امسال به طور متوسط ۹.۱ میلیون لیتر نفت کوره در کشور مصرف شده است، بیان کرد: متوسط مصرف نفت کوره از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی بیش از ۶۵ درصدی داشته است.

سجادی با یادآوری اینکه جهش و رشد مصرف بنزین کشور در نیمه نخست سال جاری و به ویژه پس از پایان ماه مبارک رمضان طبیعی و عادی است، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری رشد مصرف بنزین ۳.۲ درصد بوده اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری رشد مصرف بنزین در نهایت حدود دو درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در مدت مشابه سال گذشته رشد مصرف بنزین ۳.۴ درصد بوده، اما در نهایت تا پایان سال گذشته رشد مصرف سالانه بنزین به کمتر از دو درصد کاهش یافته است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ مهرماه رشد مصرف بنزین ادامه یابد و پس از آن به تدریج با کاهش مصرف این فرآورده نفتی در کشور مواجه شویم.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به توقف واردات بنزین از ترکمنستان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر از ابتدای سال جاری تاکنون تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون هیچ گونه محموله بنزینی از ترکمنستان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر وارد کشور نشده است.

وی علت توقف واردات بنزین از کشورهای حاشیه دریای خزر را عدم تطابق استاندارد بنزین این کشورها با استاندارد یورو۴ اتحادیه اروپا عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در شرایط فعلی باید تمامی محموله‌های بنزین دارای استاندارد یورو۴ باشند و محموله‌ای که این استاندارد را نداشته باشد، وارد کشور نخواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس