کد خبر 617414
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: طلاق در میان زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد، کمتر از یک درصد است.

به گزارش مشرق، محسن ولیئی، در مراسم اهدای ۱۱۰ جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان تهران که در برج میلاد تهران برگزار شد گفت: کمیته امداد نزدیک به ۷۵ هزار زوج را تحت پوشش دارد که در نوبت ازدواج قرار دارند. ما سال گذشته متاسفانه پشت نوبتی زیاد داشتیم و برای تهیه جهیزیه مشکل بسیار داشتیم.
 
وی افزود: امسال هم ما دست یاری به سمت این دوستان در طرح آینه و شمعدان دراز نکردیم و خودشان در طرحی با این نام ورود کردند و گفتند با اجرای  طرحی برای برون رفت از این معضل اقدام کنیم.
 
ولیئی ادامه داد: قطعا در اول زندگی نباید همه امکانات فراهم باشد و باید به هرچه هست بسنده کنیم و کم کم شرایط زندگی مرفه‌تر و مقدمات آن فراهم می‌شود. در قرآن آمده است «لیس للانسان الا ما سعی»، یعنی این انسان است که باید تلاش کند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: یک مقدمات و لوازم اولیه برای زندگی لازم است و یک دل خوش، تا زندگی مناسبی آغاز شود.
 
وی افزود: سال قبل در تهران اتفاق بسیار خوبی افتاد؛ ۷۵هزار زوج در نوبت بودند و همکاران ما تلاش کردند تا اسفندماه همه را به خانه بخت بفرستند و این عدد خوشبختانه به ۷۳هزار نفر رسید و شرایط ازدواج برای آن‌ها فراهم شد.
 
ولیئی با بیان این مطلب که یکی از تکالیف امداد، توانمندسازی است، گفت: ما سعی می کنیم با وام اشتغال این کار را انجام دهیم و این وعده را بدهم به مناسبت این روز عزیز تا حدود ۱۵ میلیون تومان را برای توانمندسازی در قالب وام خوداشتغالی به این زوج‌ها پرداخت کنیم.
 
مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: دومین موضوع در زمینه توانمندسازی جسمی است و ۹۳هزار نفر در تهران تحت پوشش این طرح هستند. ما سال قبل ۳۵میلیارد در این زمینه پرداخت کردیم.
 
وی همچنین عنوان کرد: یکی از سرفصل‌های کمیته امداد حمایت از افرادی است که در حال تحصیل هستند لذا زوج‌هایی که در این روز و در این برنامه حاضر هستند در صورت تصمیم برای تحصیلات از سوی کمیته امداد استان تهران مورد حمایت واقع می‌شوند.
 
ولیئی افزود: توانمندسازی خانواده را هم داریم که یک بخش آن تهیه جهیزیه است.
 
وی در خاتمه گفت: ما از همه خیریه ها درخواست می کنیم که ورود کنند. درخواستم از سایر مردم این است که ورود جدی داشته باشند که کسی به خاطر نداشتن جهیزیه امر خیرش به تاخیر نیفتد.
 
ولیئی افزود: در آینه شمعدون یک تیم جوان وارد شدند و کمک های مالی را جمع آوری کردند و ما از همه این بزرگواران تقدیر و تشکر می کنم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس