کد خبر 617398
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ثبت ملی گلزار شهدا راهکاری برای عدم تدفین فرد جدید در قبور است، چراکه طبق شرع قبر انسان‌ در یک بازه‌ی زمانی مشخص‌شده از بین می‌رود و فرد دیگری را می‌توان در آن دفن کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، غلامرضا حقایق‌پور در مورد ثبت ملی گلزارهای شهدا اظهار کرد: طبق آموزه‌های دینی، قبور علما و شهدا که صاحب کرامت‌اند، جایگاه ویژه‌ای دارند به همین دلیل باید تلاش کنیم مزارشان باگذشت زمان به فراموشی سپرده نشود.

وی با اشاره به اینکه طبق شرع قبر انسان‌ در یک بازه‌ی زمانی مشخص‌شده از بین می‌رود و فرد دیگری را می‌توان در آن دفن کرد، افزود: برای اینکه این اتفاق برای گلزار شهدا نیافتد بنیاد شهید و امور ایثارگران تصمیم گرفته است گلزارها را ثبت ملی کند تا جایگاه و مختصات مزار شهید حفظ شود.

حقایق‌پور با بیان اینکه گلزارهای شهدا طبق بیانات امام خمینی(ره) زیارتگاه عاشقان است و همانند امامزاده‌ها از ارزش معنوی برخوردارند، اظهار کرد: بسیاری از افراد جامعه با متوسل شدن به شهیدان حاجات دنیوی خود را می‌گیرند به همین دلیل محافظت از مزار شهدا در راستای ارج نهادن به مقام آن‌ها ضروری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: گلزارهای شهدا همانند آثار باستانی سرمایه کشور محسوب می‌شوند که باید در حفظ و نگهداری آن‌ها اهتمام داشت تا آیندگان که بر سر مزار شهید می‌آیند، بدانند که شهدا در اعتلای انقلاب اسلامی چه‌ کار کردند.

وی با اشاره به بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در کشور خاطرنشان کرد: گلزارهای شهدا از این بلایا مستثنا نیستند و دچار آسیب و تخریب می‌شوند به همین دلیل این گلزارها با هدف جلوگیری از تخریب و مرمت و بازسازی آن‌ها ثبت ملی می‌شوند.

حقایق‌پور با بیان اینکه استفاده بین‌المللی از گلزار شهدا هدف ما در ثبت ملی گلزارهای شهداست تا گردشگران خارجی و داخلی نیز از این مکان‌ها بهره‌های معنوی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: همچنین تحقق این موضوع موجب حساس‌سازی جامعه و مسئولان در حفظ و نگهداری گلزارها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش دارند، تهاجم فرهنگی را در جامعه ترویج دهند گفت: با اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان با این توطئه دشمن مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تأکید کرد: ساماندهی، حفظ و نگهداری گلزار شهدا به‌عنوان یک عنصر معنوی در اشاعه‌ این فرهنگ است، فرهنگی که باید آن را حفظ کرد و به آیندگان انتقال داد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس