کد خبر 616948
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

روزنامه سعودی الشرق الاوسط نوشت: سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در طول دو روز آینده از این سمت برکنار می‌شود.

 به گزارش مشرق، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع که آن را نزدیک به اسامه النجیفی رئیس ائتلاف نیروهای عراقی توصیف کرد، نوشت: سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در دو روز آینده برکنار خواهد شد. النجیفی معتقد است که تداوم ریاست الجبوری بر پارلمان فایده‌ای ندارد.

این منبع در گفت وگو با الشرق الاوسط افزود: الجبوری باید سه ماه پیش که تظاهرات کنندگان وارد مقر پارلمان و دفترش شدند، خود به خود استعفا می کرد. ورود تظاهرات کنندگان بیانگر ناراضی بودن عراقی ها از عملکرد الجبوری به عنوان رئیس پارلمان بود.

وی افزود: پیش بینی می کردیم که الجبوری بعد از گفته های اخیر خالد العبیدی وزیر دفاع در پارلمان درخصوص پرونده های فسادی که الجبوری در آن دست داشته است، استعفای خود را تسیلم کند. دستگاه قضایی نظر داده که دلایلی علیه وی ندارد اما درعین حال او را تبرئه نکرده است.

این منبع گفت: ائتلاف نیروهای عراقی از عملکرد الجبوری راضی نیست. این پست سهم ائتلاف ما لذا اعضای ائتلاف برای انتخاب یک شخصیت سنی مورد قبول گردهم خواهند آماد. نشست هایی با ائتلاف ملی و ائتلاف کردستان عراق داریم تا نظر آنها را جویا شویم و درباره شخصیت رئیس آینده پارلمان به توافق برسیم.

وی تاکید کرد: ریاست الجبوری بر پارلمان به تاریخ پیوسته است زیرا وی دستاورد قابل ذکری برای عراقی ها نداشته است و برای منافع شخصی خودش کار کرده و در تعیین تعدادی از مشاوران با اهداف شخصی تکروی کرده است.

این منبع "احمد المساری نماینده پارلمان" را از بارزترین نامزدهای پست ریاست پارلمان دانست و گفت: "این نامزدیه مقدماتی است".
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس