کد خبر 611669
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

پارلمان عراق بعد از ظهر امروز شاهد جلسه استیضاح «خالد العبیدی» وزیر دفاع این کشور بود، اما با افشاگری‌های وی، این جلسه متشنج شد و رئیس پارلمان نیز به نشانه اعتراض پارلمان را ترک کرد.

به گزارش مشرق، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) پارلمان عراق در هشتمین جلسه خود با حضور 182 نماینده، شاهد جلسه‌ استیضاح «خالد العبیدی» وزیر دفاع این کشور در ارتباط با پرونده فساد در وزارت دفاع بود.

اوضاع جلسه از بدو ورود «خالد العبیدی»، جدال برانگیز بود و نمایندگان به حضور دو تن از همراهان وی در پارلمان اعتراض کردند.

به نوشته منابع خبری عراقی، اوضاع وقتی مشنج شد که خالد العبیدی در نطق دفاع از خود، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان و «مثنی السامرائی» معاون وی و چند تن دیگر از نمایندگان را به فساد و پولشویی در مسأله قراردادهای خرید سلاح به خصوص خرید خودروهای زرهی و تانک متهم کرد.

او همچنین گفت که استیضاح او با هدف تسویه حساب شخصی و سیاسی است و او حاضر است تا افراد وزارتخانه خود را برای تحقیقات درباره فساد به دادگاه بفرستد.

پس از این سخنان وزیر دفاع عراق، «سلیم الجبوری» به نشانه اعتراض پارلمان را ترک و اعلام کرد که تا زمان اعلام عدم سوءسابقه وی از سوی دادگاه عالی در مرتبط با پرونده فساد به پارلمان باز نخواهد گشت.

او سپس در خارج از پارلمان به خبرنگاران گفت: دستور داده‌ام تا کمیته ویژه‌ای برای تحقیق درباره اسامی که از آن‌ها در داخل صحن پارلمان نام برده شد؛ تشکیل شود.

رئیس پارلمان عراق همچنین تأکید کرد که در رابطه با اتهامات العبیدی به دادگاه رجوع خواهد کرد.

در همین حال «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق نیز با توجه به جلسه پارلمان امروز، شورای شفافیت را مسئول بررسی اتهاماتی کرد که در جلسه پارلمان وارد آمده بود و از این شورا خواست تا با کمیته تحقیق پارلمان همکاری کند.

او تأکید کرده است که هیچ کس بالاتر از قانون نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    بسیج مردمی 150 هزار نیرو دارد یعنی حتی می تواند با ارتش امریکا و ترکیه بتنهایی بجنگد همه می دانند بخاطر ترس از بمباران هوایی آمریکا ارتش عراق پیشروی نمی کند و زمان به دشمن آمریکایی می دهند و نباید از بمباران ارتش امریکا و تهدیدات آن بترسند و باید بسوی شمال حرکت کنند قبل از اینکه جدایی استانهای شمالی عراق رسمیت یابد و در این راه باید کرکوک و مناطق مورد نزاع با کردها خصوصا کرکوک را در وهله نخست از داعش باز پس بگیرد دولت عراق باید به ارتباط و کمک های پیشمرگه به داعش اشاره نماید و کردها را در صورت حمایت و ورود به موصل تهدید شدیدی بنماید دیگر کار کردها و داعش این دو پیاده نظام آمریکا تمام است و نیروی مازاد خود را حداقل 10000 نفر را به حلب و دمشق بفرستد ببینید کردها رسما خود را نیرویی آمریکایی اعلام کرده اند باید با هزینه زیاد پول تعداد نیروی های حشد الشعبی را زیاد نمود زمان به نفع هیچ گروهی نیست خصوصا مقاومت عراق در حال افغانستان نیزه شدن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس