کد خبر 616830
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

زائران، مجاوران و دستگاههای اجرایی مشهد مقدس، با برگزاری مراسم مختلف آماده برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت امام رضا (ع) هستند.

به گزارش مشرق، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اظهار داشت: خادمان و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی آماده پذیرایی از 2 میلیون و 500 هزار تشرف در شب و روز میلاد حضرت رضا(ع) هستند.

محمود ممتاز به گل‌آرایی ویژه اماکن متبرکه رضوی در این ایام اشاره و تصریح کرد: در ایام میلاد حضرت رضا(ع)، تمام صحن‌ها و روضه منوره رضوی و حتی بلوار‌های منتهی به حرم و زیرگذر بارگاه منور رضوی، با 110هزار بوته و شاخه گل تزیین می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، به برنامه‌ای تحت عنوان زیارت امام مهربانی‌ها اشاره کرد و گفت: در این برنامه والدین، همسران و فرزندان معظم شاهد، آزادگان و جانبازان معزز، سربازان شهرستانی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، زنان موفق سرپرست خانوار و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به صورت گروهی به حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد.

وی بیان کرد: در روز میلاد حضرت رضا(ع) میزبان 80 نفر از جانبازان سرافراز قطع نخاع آسایشگاه جانبازان امام خمینی مشهد خواهیم بود.

ممتاز افزود: در این ایام تشرف گروهی سالمندان بی‌سرپرست، معلولان، نابینایان، ناشنوایان، بیماران دیالیزی، سرطانی، هموفیلی، تالاسمی و ام اس را تحت عنوان برنامه «معین‌الضعفا» خواهیم داشت.

 {$sepehr_media_1705714_400_300}
وی با اشاره به توزیع 750 هزار بسته‌‌بندی نبات متبرک در ایام دهه کرامت اظهار کرد: برای دومین سال برنامه‌ای در سراسر کشور انجام خواهد شد، به طوری‌که بسته‌های متبرک همراه با یک کارت تبریک میلاد امام رضا(ع) به‌صورت تصادفی به مراکز، نهاد‌ها، دستگاه‌های سراسر کشور و همچنین مدارس و مساجد مشهد ارسال می‌شود.

ممتاز افزود: نورآرایی متفاوت صحن‌ها، رواق‌ها و ایوان‌های اماکن متبرکه، عطرافشانی خاص، نقاره‌زنی و پرداخت ضریح مطهر از برنامه‌های ویژه معاونت اماکن در این ایام است.

ممتاز ادامه داد: تعویض پوش ضریح و پرچم گنبد بارگاه رضوی را یکی دیگر از برنامه‌های ویژه این ایام است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: 8888 ختم قران و 888 میلیون و 888 هزار و 888 صلوات توسط زائران، خادمان و مجاوران حضرت رضا(ع) از دیگر برنامه‌های این ایام است.

ممتاز پی‌‌‌گیری مراحل آزادسازی 88 زندانی جرایم غیرعمدی را از دیگر برنامه‌های ایام ولادت امام رضا(ع) عنوان و اظهار کرد: همچنین امسال حفاظ قرآن کریم آستان قدس رضوی با حضور در بیمارستانها در گوش نوزادانی که در روز میلاد امام رضا(ع) به دنیا بیایند، اذان و اقامه قرائت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد نیز از افزایش ساعات بهره‌برداری و کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری در شب میلاد و برنامه استقبال از زائرین و مجاورین در صبح میلاد امام رضا(ع) خبر داد.

{$sepehr_media_1705720_400_300}

قاسم طاهری اظهار داشت: با توجه به تقاضای شهروندان و به خاطر رفاه حال آنها سرویس‌دهی قطار شهری در روز شنبه ۲۳ مرداد مصادف با شب میلاد امام رضا(ع) از ساعت ۶ صبح آغاز و با یکساعت افزایش سرویس‌دهی در پایان شب تا ساعت ۲۳ صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور خیل عظیم زائرین و مجاورین به‌منظور بهره‌مندی از برنامه‌های حرم مطهر، تعداد ۳۸۰ اعزام مسافری با میانگین سرفاصله زمانی ۵ دقیقه در نظر گرفته شده و به منظور جابه جایی آسان همراه با آرامش مسافرین این سامانه حمل و نقلی آمادگی کامل داریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در زمینه برنامه‌های استقبال از زائرین و مجاورین حضرت رضا(ع) در صبح روز میلاد نیز افزود: استقبال از زائران و مجاوران با اهدای ۴۰۰۰ بسته نبات متبرک توسط خادمین حرم مطهر، اهداء ۳۰۰ شاخه گل و توزیع شیرینی با حضور مسئولان شهری از برنامه‌های این روز است.

وی گفت: آذین‌بندی و ریسه بندی ایستگاه‌ها، شست‌وشو و نظافت ۶۰ دستگاه ناوگان موجود، اجرای ۱۰۰ سرود مذهبی در ایستگاه‌ها، اجرای ۲۰۰ تئاتر و اجرای نمایش‌های مترویی در ایستگاه‌ها، نصب بیش از ۱۰۰ بنر تبریک سال نو در جلوی قطارها و در تمامی ایستگاه‌ها از سایر برنامه‌های این شرکت در این ایام است.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس