عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قراردادهای جدید نفتی گفت: این تیپ قرارداد حتی در زمان پهلوی هم اجرا نمی‌شده و منسوخ شده و ما نخواهیم گذاشت کرسنت دیگری اتفاق بیفتد.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی با اشاره به  مسائل اقتصادی و معیشتی مردم خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و دولت یازدهم با آنکه در پایان راه است ولی به‌دلیل آنکه همه تمرکز خود را صرف مذاکرات و برجام کرده نتوانسته انتظارات مردم در ایجاد رونق اقتصادی را برآورده کند و از ظرفیت کشور غافل شده است.

وی با ابراز اینکه انتقاد از قراردادهای جدید نفتی زیاد است، ادامه داد: ما دارای مخازن نفت و گاز مشترکی با برخی کشورها هستیم و رهبر معظم انقلاب، دولت، نمایندگان و مردم نسبت به آن حساس هستند و همه در تلاش هستند تا بیشتر از آن‌ها برداشت کنند که در قراردادهای جدید نفتی به آن کمترین توجهی شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چندین جلسه با وزیر نفت در رابطه با قراردادهای جدید نفتی برگزار کردیم و ایشان قول داد که آن‌ها را اصلاح کند که متأسفانه این قراردادهای ناقص در هیئت دولت به تصویب رسید.

وی با انتقاد از این قراردادهای نفتی اظهار داشت: این تیپ قرارداد حتی در زمان پهلوی هم اجرا نمی‌شده و منسوخ شده است، چرا باید به شرکت توتال و دیگران که به ایران خیانت کردند و سر ایران کلاه گذاشتند دوباره اعتماد کنیم و ما نخواهیم گذاشت کرسنت دیگری اتفاق بیفتد.

الگوی جدید قراردادهای نفتی در زمان شاه هم منسوخ بود

نماینده مردم قم در مجلس الگوی جدید قراردادهای نفتی را موجب سپردن صنعت نفت کشور به بیگانگان به مدت ۳۰ سال خواند و این الگو حتی در زمان شاه هم منسوخ شده بود.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۲۰ مرداد در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر انجام‌وظیفه همه نهادهای نظارتی در قبال قراردادهای جدید نفتی، گفت: با اصراری که وزیر نفت دارد، الگوی جدید قراردادهای نفتی، صنعت نفت کشور را به مدت ۳۰ سال در اختیار بیگانگان قرار می‌دهد.

وی با تقاضا از هیأت تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی جهت رسیدگی به این موضوع گفت: این نوع قرارداد حتی در زمان شاه نیز منسوخ شده بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه نسبت به رسیدگی به وضعیت فارغ‌التحصیلان بورسیه دانشگاه صنعت نفت به وزیر نفت تذکر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    چرا از پیمانکاران داخلی استفاده نمیکنند؟ یکی از شرکتهای داخلی که در زمان تحریمها به داد کشور رسید سپاه بود که توانست علاوه بر فروش بخشی از نفت در پارس جنوبی هم مشارکت کند با کمترین ادعا، چه هیاهوی براه انداختن یه عده‌ای که بیا و ببین سپاه در همه جا دخالت میکند و کذا و کذا
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    احسنت جناب امیر آبادی . ونمایندگانی که از حقوق این ملت دفاع می کنید. به کار خود ادامه دهید . این ملت نباید حقشون رو اجنبی ها و اجنبی دوست ها بخورند. به خدا توکل کنیم و با همت بیشتر به فعالیت در دفاع از عزت و شرف این کشور بپردازید
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    اینکه شاه هم این قرارداد رو قبول نداشت امروز بدترین ضدتبلیغ برای نظام اسلامیه
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    وقتی شاه زیر بار نرفته ما چطور می تونیم بریم؟ من بودم مساله روقضایی می کردم این مساله مشکوکه
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    بد قولی چیه؟ هیچکس در دولت بالاتر از زنگنه نیست ایشونو وادار به عمل به تعهداتش کنه؟
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    وزارت نفت ادمو دق میده
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    هیچقت دلم با زنگنه صاف نبود از مجلس نهم به دلیل رای به ایشون نمی گذرم
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    من جای منتققدین بودم یه قرارداد تنظیم می کردم، شسته و رفته میدادم وزارت نفت تا بهانه هاشم بگیرم
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    مجلس لطفا زنگنه رو استیضاح کنه
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    حرف سنگینیه؛ شاه هم این قراردادو قوبل نداشته خیلی هضمش سخته یه فکری بکنید
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    من جای ایران بودم در این اوضاع به ظاهر رفع تحریم چنان حالا شرکتهای غربی رو می گرفتم که تاابد یادشون نره
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    من جای ایران بودم در این اوضاع به ظاهر رفع تحریم چنان حالا شرکتهای غربی رو می گرفتم که تاابد یادشون نره
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    من جای ایران بودم در این اوضاع به ظاهر رفع تحریم چنان حالا شرکتهای غربی رو می گرفتم که تاابد یادشون نره
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    عزیزم سپاه مرغ عروسیو عزائه هر وقت مسئولان به رای مخالفین انقلابو نظام نیاز دارن هی تو سر سپاه می زنن و میگن سپاه کاراقتصادی می کنه البته اینو سانسور می کنن که اگر سپاه در اوضاع تحریم به داد مملکت نرسیده بود اثر تحریم صد برابر می شد اما بالاخره رای باید بگیرن تا جایی که میشه و هر وقت کارشون گیر می افته که دنیا تحویلشون نمی گیره و خدمات بهشون نمیده میرم مجیز سپاه رو میگن که برادران دلاور بیاید اینجا بار تحریمو کم کنید! سپاهاونقدر که از خودی ها ضربه دیده از دشمن ندیده
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    باید جلوی این قراردادهای کذایی را گرفت..کوتاهی و خیانت به مملکت باید خشکاند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس