کد خبر 616445
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۱

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: برای حمایت از تولید و تجارت در کشور نیازمند اصلاح قوانین، آیین نامه ها و دستور العمل های مخل هستیم.

به گزارش مشرق، رحیم حاج نایب روز پنجشنبه در همایش تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و اصناف برتر استان زنجان افزود: نظام مالیاتی، بانکی و نظام تامین اجتماعی کشور باید به نفع تولید و تجارت تغییر رویه دهد.
 
وی با بیان اینکه حمایت از اقشار ضعیف وظیفه حاکمیتی دولت است، اظهار کرد: آمادگی داریم با اصلاح ساختار تامین اجتماعی و کاهش 30 درصدی سهم کارفرما برای تحت پوشش قرار دادن کارگران، به نظام اجرایی کشور کمک کنیم.
 
وی افزود: باید سهم کارفرما از بیمه کارگران از 30 به 10 درصد کاهش یابد، تا هر کارفرما در واحد معدنی، صنعتی و تولیدی خود بتواند اشتغالزایی کند.
 
حاج نایبی با بیان اینکه بزرگترین خدمت به کشور اشتغالزایی است، گفت: با کاهش سهم کارفرمایان واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک می توانند کارگران را بدون زحمت و دردسر مشغول به کار کنند.
 
وی به حمایت نظام بانکی از تولید اشاره کرد و افزود: اگر هزینه ها را کاهش دهیم، واحدهای صنعتی می توانند در بازارهای جهانی رقابت کنند و هر روز برای این واحدهای صنعتی، آیین نامه و بخش نامه جدید نوشته نشود.
 
رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: رکود اقتصادی باید با حمایت و افزایش تولید رفع شود و مبارزه با قاچاق کالا نه در سطح خرده فروشی ها و عرضه، که باید در مبادی ایجاد و در این زمینه باید چاره اندیشی کرد.
 
وی با بیان اینکه مهمترین مخاطب اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است چرا که با تعداد بسیاری از تولیدکنندگان روبروست، خاطرنشان کرد: مشارکت جدی بخش خصوصی در تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور باید به مرحله اجرا برسد که این امر اراده ای جدی را می طلبد.
 
حاج نایبی بر اصلاح نظام مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: سنگینی این مساله بر دوش تولیدکنندگان، تجار و صنعتگران است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس