گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******
 
ارتباط شهرام امیری با انتخابات آمریکا/ تنها دستاورد روحانی از برجام/ افزایش قیمت نفت در دستور کار دولت نیستکیهان
 
حرف‌های عارف بوی عبور از روحانی می‌دهد؟!

حرف‌های قابل تأمل عارف ضمن ایجاد دودستگی در میان اصلاح‌طلبان، بحث‌هایی را نیز درباره نامزد مورد حمایت این طیف در سال 96 برانگیخته است.

عارف اخیراً گفته بود فراکسیون امید از نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات حمایت خواهد کرد. عارف نامزد انتخابات سال 92 بود که با اکراه و اصرار طیفی از اصلاح‌طلبان و دلخوری طیفی دیگر انصراف داد. اخیراً منتجب‌نیا گفته بود حمایت بدون شرط از روحانی منتفی است و او  باید با ما مذاکره کند و امتیازات وسیعی در سطح وزرا به ما بدهد.

روزنامه آرمان در واکنش به سخنان عارف نوشت: سخن اخیر عارف مبنی بر اینکه فراکسیون امید در انتخابات 96 از کاندیدای اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند منجر به تشکیک و دو دستگی در جبهه اصلاح‌طلبان خواهد شد.

آرمان می‌افزاید: اگر فراکسیون امید و در رأس آن آقای عارف بخواهد، آقای روحانی را تنها بگذارد این مسئله تنها عبور از روحانی نیست، بلکه از دست دادن فرصتی بسیار بزرگ برای اصلاح‌طلبان است که پس از سال‌ها برای فعالیت آنها فراهم شده است.

این روزنامه می‌نویسد: از سویی برای اینکه هرگونه تغییری در انتخاب گزینه رخ دهد بدون نظر بزرگان اصلاحات بعید به نظر می‌رسد که این پروژه کلید بخورد، مگر اینکه عارف بخواهد از جریان اصیل اصلاح‌طلبی انشعاب کند. البته امید می‌رود آقای عارف دلایل خود را در رابطه با انتخاب گزینه دیگر و عبور از اصلاح‌طلبی برای جریان اصلاحات اعلام کند یا توضیح بیشتری به افکار عمومی بدهد و بگوید منظورش از این مسئله که فراکسیون امید در انتخابات سال 96 از کاندیدای اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند، چیست!

ذوق‌زدگی حقارت‌آمیز از پیوند تروریست‌ها و محمود عباس

عضو متواری شورای سردبیری نشریات زنجیره‌ای، پیوند مدعیان اصلاح‌طلبی با سازمان تروریستی منافقین را علنی‌تر کرد.

«فرزانه-ر» ضمن فعالیت در مدیریت نشریات زنجیره‌ای مختلف، دبیر سرویس سیاسی روزنامه «شرق» بود. او همسر «رضا-ر-ط» از اعضای روند جدایی منافقین است که مدتی در کنار برخی دیگر از اعضای گروهک ملی مذهبی نظیر رضا علیجانی و تقی رحمانی به خارج کشور گریخته است.

وی اخیراً از ملاقات بیوه رئیس گروهک تروریستی منافقین با محمود عباس رئیس بهایی فتح و تشکیلات خودگردان به شدت هیجان‌زده شده و نوشته است: هیچ تصویری مانند عکس اخیر محمود عباس رهبر جنبش فلسطینی فتح با رهبر مجاهدین خلق ]مریم رجوی رئیس گروهک از هم پاشیده منافقین[ تاکنون نتوانسته بود چنین عریان بخشی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی را به ریشخند بگیرد.
 
38 سال است که سرمایه و سیاست خارجی و اعصاب و جان ایرانی‌ها خرج فلسطینی‌ها و ضدیت با اسرائیل می‌شود. اما رهبران فتح امروز نه در خفا، که علنی علیه ایران موضع می‌گیرند و دیگر حتی خود را سانسور هم نمی‌کنند.

وی می‌افزاید: انتشار عکس مریم رجوی و رهبر جنبش فتح حاکی از کامل شدن حلقه محاصره ایران از سوی همه اعراب خاورمیانه است.

صرف‌نظر از اینکه این نوشته ماهیت واقعی برخی گردانندگان نشریات زنجیره‌ای را نشان می‌دهد، شایان ذکر است که دولت فرانسه هم از یک‌سو گروهک ورشکسته منافقین و از سوی دیگر «شورای هماهنگی سبز» و اعضای گروهک ملی مذهبی نظیر خود همین خانم را زیر پر و بال گرفته است.
 
آیا از این همراهی و هم دوستی با یک سازمان تروریستی که 17 هزار شهروند ایرانی را کشت یا آن تشکیلات فلسطینی که دژخیمانه‌تر از موساد و شین‌بث با فلسطینیان رفتار می‌کند و بازوی اشغال فلسطین است، مایه افتخار است یا سرشکستگی؟! از سوی دیگر اگر امثال محمود عباس و سعودی‌ها و رجوی‌ها مشغول مزدوری برای اسرائیل و آمریکا هستند، در عین حال بخش مهم و عزتمندی از جهان عرب به عنوان متحد قدرتمند ایران در منطقه عمل می‌کند که نمونه‌های آن را در لبنان و عراق و یمن و سوریه شاهدیم.

جانبداری اخیر عضو هیئت گرداننده نشریات زنجیره‌ای از مهره سوخته و بدنامی چون محمود عباس، پیوند عمیق گروهک ملی مذهبی با جریان بهائیت و صهیونیسم را آشکار می‌کند. در طول سال‌های گذشته برخی مدعیان اصلاح‌طلبی از همین طیف سفرهایی به فلسطین اشغالی داشته‌اند.
 
و سرانجام باید گفت هنگامی که لیبرال‌ها و سازمان منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و بنی‌صدر و نهضتی‌ها مستقیم یا غیر مستقیم کنار ارتش صدام و دهها رژیم استکباری حامی وی در حمله به ایران ایستادند، هیچ غلطی نتوانستند بکنند؛ حالا که جمهوری اسلامی قدرت تعیین‌کننده منطقه است و مقامات ارشد آمریکایی اذعان می‌کنند که نمی‌توانند هزینه‌های گزاف درگیری با ایران را برآورد کنند در این میان جنازه سیاسی متعفنی چون محمود عباس و بیوه رجوی و سبزهای ورشکسته مقیم اروپا چه غلطی می‌توانند بکنند؟!

مسائل مهمی که روحانی درباره فروش و درآمد نفت نگفت

رئیس جمهور در حالی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم افزایش میزان فروش نفت را به عنوان تنها دستاورد خود از برجام عنوان کرد، که این تنها دستاوردش هم سودی برای کشور و مردم نداشته و درآمد نفتی کشور نه تنها به یک سوم کاهش یافته، بلکه همین یک سوم درآمد قبلی نیز به کشور وارد نمی‌شود و دولت به‌علت ضعف‌های جدی در برجام توان استفاده از پول‌های نفتی را نداشته و این پول‌ها در بانک‌های خارجی بلوکه شده است.

به گزارش رجانیوز؛ روحانی در گفت‌وگو با مردم افزایش فروش نفت را دستاورد برجام دانست و گفت: این نیروها ]صنعت نفت[ کاری کردند که در طول چند ماه بعد از برجام حتی دیگران متعجب شدند که چگونه در زمانی کوتاه تولید نفت را بالا بردیم و در صادرات میعانات و نفت، به شرایط قبل از تحریم بازگشتیم.

روحانی در آمار خود در خصوص فروش نفت خام و میعانات به میزان فروش اشاره کرد و آن را دستاورد دانست ولی به میزان درآمد نفتی اشاره‌ای نداشت و نگفت همین پول میزان فروشی هم که از نفت داریم به کشور وارد نمی‌شود. روحانی نگفت که همه چیز به درآمد وابسته است، نه فروش نفت.

در حال حاضر بالغ بر 30 درصد درآمد مستقیم دولت از محل فروش نفت است، گرچه سایر درآمدها هم غیرمستقیم متأثر از فروش نفت است. درآمد نفت نیز به دو متغیر بستگی دارد. دو متغیر میزان فروش و قیمت تعیین کننده در میزان درآمد نفتی است.
 
شاید میزان فروش نفت افزایش یافته باشد لیکن درآمد فعلی کشور از فروش نفت همچنان یک سوم دولت قبلی است. دولت قبلی نفت را با قیمت 30 دلار تحویل گرفت و با قیمت 120 دلار به دولت یازدهم تحویل داد و سیاست‌های این دولت قیمت آن را تا 27 دلار پایین آورد و در زمان نگارش این گزارش قیمت نفت خام ایران زیر 40 دلار می‌باشد.

کاهش قیمت نفت، معمای دوره تنش‌زدایی است. شعار تنش‌زدایی و اعتمادسازی در سایت خارجی، از همان قبل از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بارها و بارها از سوی آقای روحانی بیان شد.
 
اما امروز، دو سال و نیم بعد از آغاز به کار دولت تدبیر و امید و پس از چندین دوره مذاکره محمد جواد ظریف و جان‌کری و امضای برجام و در پیش گرفته شدن انواع و اقسام اقدامات اعتمادساز و تنش‌زدا با آمریکا، اتفاقات دیگری در عرصه عمل افتاده است و نه تنها هیچ تحریمی از سوی 5+1 پس از اجرای برجام لغو نشده است بلکه علاوه بر تعطیلی و جمع‌آوری بسیاری از تأسیسات هسته‌ای کشور، قیمت نفت با کاهش قابل توجهی روبرو بوده و حتی تا 27 دلار هم سقوط کرد.

تلاش برای بالا بردن قیمت فروش نفت و گاز هیچگاه در دستور کار دولت یازدهم نبوده و نیست. سؤال منطقی و زیربنایی این است که چرا هر وقت دولتی اصلاح‌طلب بر سر کارآمده است، قیمت فروش نفت آن قدر پایین می‌آید که گاه کفاف هزینه تولید را نمی‌دهد؟! یادمان هست که در دوران سازندگی قیمت نفت به کم‌تر از 10 دلار رسید و در دوره اصلاحات هم زیر 30 دلار بود. ولی در دوران دولت نهم و دهم قیمت فروش نفت به بالای 100 دلار رسید و دولت یازدهم فروش نفت را با قیمت حدود 120 دلار تحویل گرفت با عدم تحرک و عدم تلاش و خنثی بودن کامل الآن به زیر چهل دلار است.
 
این نشان می‌دهد که دیپلماسی کشور در درآمد نفتی کشور نقش مستقیم دارد. یعنی دولت یازدهم نه تنها در حوزه مذاکرات هسته‌ای دستاورد قابل توجهی نداشت- علی‌رغم آن همه امتیاز که داد- بلکه باعث کاهش درآمد نفتی به میزان بیش از 70 درصد شد. یعنی در بحث هسته‌ای، کشور- با بی‌تدبیری دولت- دو خسارت بزرگ دید، هم از مذاکرات بهره‌ای نصیب کشور نشد و هم درآمدهای نفتی کشور به نصف تقلیل یافت.

در همین حال باید گفت دولت نمی‌تواند پول نفتی را که می‌فروشد به کشو وارد کند و مطابق بخش 504 (sec 504) قانون تحریم TRA که بخاطر ضعف دیپلماسی تیم آقای ظریف در برجام لغو نگردید محدودیت دسترسی به درآمدهای نفتی خود را دارد.

آمریکا برای تشدید تحریم‌های هسته‌ای، خرید نفت خام از ایران را مشروط به بلوکه شدن درآمد حاصل از آن در کشور خریدار نفت کرد. به عبارت دیگر شرط دیگری در کنار شرط کاهش مستمر خرید نفت خام از ایران قرار داد. بر اساس بخش 504 (sec 504) قانون TRA این پول‌ها در حسابی به نام ایران در آن کشور واریز می‌شد و تنها ایران می‌توانست در تجارت دوجانبه استفاده کند و این تحریم برخلاف صحبت‌های روحانی، ظریف و عراقچی برداشته نشد.

در نتیجه درآمدهای نفتی ایران چه آنهایی که در گذشته حاصل شده و هم اکنون در کشورهای هند، چین، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه است و چه آن‌هایی که در آینده قرار است فروخته شود، از دسترس ایران خارج شده و به صورت محصور (Locking Up) درآمده است.

ایزوستیا: سرلشکر سلیمانی قهرمان آزادسازی موصل است

روزنامه ایزوستیا نوشت: ژنرال قاسم سلیمانی، شوالیه پنهان ایران فرماندهی عملیات آزادسازی شهر موصل پایتخت داعش در عراق را برعهده می‌گیرد.

این روزنامه روسی در گزارشی می‌نویسد: عملیات آزادی موصل از داعش تا پایان سال جاری اجرا می‌شود و بر اساس برخی گزارش‌ها نیز چند هفته بیشتر به آغاز آن نمانده است.

ایزوستیا به نقل از منابع سیاسی خارجی حاضر در عراق می‌افزاید: سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران فرماندهی عملیات آزاد کردن موصل از اشغال داعش را برعهده خواهد گرفت. با دعوت رسمی بغداد، ایران در عملیات آزادسازی موصل شرکت می‌کند که موضوعی پوشیده نیست و از سوی دیگر سردار سلیمانی به علت تجربه نظامی عالی به ویژه در عرصه سوریه در تمامی جهان اعتبار یافته است.

روزنامه روسی افزود: سردار سلیمانی در ایران قهرمان ملی شناخته می‌شود و رسانه‌های غربی، فرمانده سپاه قدس را شوالیه پنهانی می‌نامند.

طمع رئیس سیا به مدعیان اعتدال نتیجه درد دل انتخاباتی با آمریکایی‌ها بود

اظهارات مداخله‌جویانه رئیس سازمان سیا، نتیجه بی‌مبالاتی برخی از متولیان دیپلماسی در برخی اظهارنظرهاست.

داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب در تحلیلی نوشت:  اظهارات اخیر و مداخله‌جویانه «جان برنان» رئیس سازمان CIA  درخصوص آثار توافق هسته‌ای، ایشان را قبل از ریاست CIA  در کسوت مسئول روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت روحانی نشاند!

به گفته برنان «توافق هسته‌ای با ایران کار درستی بود چرا که جلوی پیگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای  آنها را گرفت و این کار رئیس‌جمهور روحانی را نیز که از دید ما بین عناصر فعال در ایران فردی بسیار میانه‌روتر به شمار می‌آید، تقویت کرد. روحانی باید دستاوردهای بیشتری داشته باشد تا حمایت بیشتری جلب کند، به این دلیل که در حکومت ایران بین تندروها و میانه‌روها رقابت وجود دارد.
 
در حالی که ایرانی‌ها سال آینده انتخابات برگزار می‌کنند، ما به دقت اوضاع را تحت نظر خواهیم داشت تا ببینیم موازنه رقابتی که درون حکومت وجود دارد، چطور پیش می‌رود. به نظر من روحانی نشان داده که علاقه‌مند است که ایران را به جامعه ملل بازگرداند. نگرانی من این است که بسیاری از ایرانی‌ها انتظار داشتند تا با آزاد شدن دارایی‌های این کشور، پول به زندگی آنها سرازیر شود، اما خوب این مسئله زمان می‌برد.»

هرچند واکنش سخنگوی وزارت خارجه در تخطئه این سخنان متین و مبرهن و مسموع است اما گریزی از این واقعیت تلخ نیز نمی‌توان داشت که گستاخی امروز آمریکایی‌ها محصول بی‌مبالاتی دیروز مهتران دیپلماسی ایر‌ان است که گشاده‌دستانه زمینه برای ژاژخایی و مداخله‌جویی امثال ریاست سازمان CIA را اینک فراهم آورده!

روزی که جناب آقای دکتر ظریف در یک بی‌مبالاتی محرز  و برخلاف توقع از فردی استخوان خرد کرده در دنیای دیپلماسی سفره دل خود را نزد اجنبی باز کرد و در شورای روابط خارجی آمریکا نامدبرانه  متقاضی  خاصه خرجی آمریکا به نفع‌ جناح خود و علیه جناح داخلی‌شان شدند و ضمن تشریح و آموزش قطب‌بندی‌های سیاسی داخل کشور برای طرف آمریکایی ایشان را بدین شکل ‌انذار دادند که:  «اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران این فرصت را خواهند داشت تا در انتخابات پیش رو به این عملکرد ما پاسخ دهند.
 
در حالی که قبلا نیز (2004) وقتی در تعامل و مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با جامعه بین‌المللی توافق‌هایی کردیم اما تلاش‌های ما برای عملکرد شفاف، از جانب اتحادیه اروپایی رد شد آن موقع مردم جواب ما را با انتخاب رئیس‌جمهوری متفاوت دادند که مرا هم زود بازنشسته کرد... حالا من بار دیگر زنده شده‌ام!  به نظر من، در انتقال پیامی که جامعه بین‌المللی و به ویژه غرب می‌خواهد به ایران منتقل کند باید بسیار دقت کند.»

طبیعتا چنین اظهارات و نقشه راه دادن‌های غیرقابل انتظار بود که امروز بسترساز گستاخی و دخالت دولتمردان آمریکا در امور داخلی ایران شده و در واقع اظهارات ژاژخواهانه کنونی ریاست سازمان سیا را باید به حساب درس پس دادن ایشان از آموزش و تدریس و راهنمایی‌های پیشین سکانداران دیپلماسی دولت تدبیر و امید گذاشت! لذا و بدین منوال اگر شماتتی لازم باشد چنین شماتت و نکوهیدنی قبل از «ریاست سازمان سیا» متوجه جبهه خودی و مهتران جبهه  خودی است که علی‌رغم پیشینه بلند دیپلماتیک ظاهرا با الفبای محاجه دیپلماتیک غریبه‌اند!
 
 
ارتباط شهرام امیری با انتخابات آمریکا/ تنها دستاورد روحانی از برجام/ افزایش قیمت نفت در دستور کار دولت نیستخراسان

خبر خوش مالیاتی به فعالان امور قرآنی

بر اساس ابلاغیه جدید دولت به علی طیب نیا، اعلام شده است که با توجه به تصمیمات جدید کابینه برای اصلاح آیین نامه های سال های قبل، از این پس فعالیت های قرآنی اشخاص حقیقی و حقوقی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های مربوط انجام می شود، مشمول نرخ مالیاتی صفر خواهد بود.
 
در این ابلاغیه همچنین اعلام شده است که فعالیت های یادشده توسط دستورالعمل مشترک سازمان امورمالیاتی و وزارت ارشاد، مشخص و مصادیق آن اعلام خواهد شد.

اولین دستور به سازمان برنامه و بودجه با ارزش 500 میلیون دلار

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعلام شده است که با توجه به موافقت هیئت دولت و مجوزهای ناشی از بند "د" تبصره 4 قانون بودجه سال 95 کل کشور، مبلغ 500 میلیون دلار توسط صندوق توسعه ملی نزد بانک مرکزی مسدود خواهد شد تا برای طرح های آبیاری تحت فشار، به بخش های خصوصی و تعاونی پرداخت شود. بر اساس این دستور دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور برای هماهنگی این کار اقدام خواهد کرد.
 
 
 ارتباط شهرام امیری با انتخابات آمریکا/ تنها دستاورد روحانی از برجام/ افزایش قیمت نفت در دستور کار دولت نیستجمهوری اسلامی
 
 باز هم طرح امريكايي آتش‌بس در حلب
 
* مایک مورل، معاون سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) می‌گوید واشنگتن باید با تسلیح بیش از پیش گروه‌های مسلح فعال در سوریه، آمار کشته‌های ایران و روسیه را افزایش دهد.
 
وی که با شبکه «پی‌بی‌اس» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد پیشنهادش برای پایان بحران سوریه گفت: «ما باید به آن‌ها (گروه‌های تروریستی فعال در سوریه) چیزهایی را که نیاز دارند بدهیم تا هم با اسد مبارزه کنند و هم به روسیه و ایران هزینه تحمیل کنند. زمانی که ما در عراق بودیم، ایرانی‌ها به شبه‌نظامیان شیعه که نیروهای ما را می‌کشتند، سلاح می‌دادند تا به ما هزینه تحمیل کنند. ما هم باید کاری کنیم که ایرانی‌ها در سوریه متحمل هزینه شوند، باید کاری کنیم تا روس‌ها متحمل هزینه شوند.»
 
مایک مورل افزود: «من البته از ترور کردن اسد دفاع نمی‌کنم، از این دفاع می‌کنم که آن چیزهایی را که او آن‌ها را مبانی قدرتش می‌داند و تصور می‌کند برای بقای او لازم هستند، هدف قرار دهیم... می‌خواهم او را تحت فشار قرار دهیم، ایرانی‌ها را تحت فشار قرار دهیم، روس‌ها را تحت فشار قرار دهیم تا حاضر شوند راهکار دیپلماتیک را بپذیرند.»
 
داعش دختران جوان مجرد را دعوت به همکاری کرد!
 
به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، داعش از آغاز عضویت زنان در دو گردان الخنساء و‌ام الریان خبر داده و این شرط را گذاشته که کسانی که به این دو گردان می‌پیوندند ازدواج نکرده و 18 تا 25 ساله باشند.
 
داعش اعلام کرده است که این زنان به شرط اینکه تمام وقت با داعش همکاری کنند و هر وظایفی که داعش به آنها محول می‌کند، انجام دهند ماهانه حدود 50 دلار می‌گیرند. ناظران معتقدند اقدام داعش برای عضوگیری دختران کم سن و مجرد احتمالا برای اجرای عملیات جدید است و داعش پس از مخالفت‌های پی در پی نوجوانان پسر در داخل این گروه به این اقدام متوسل شده است.
 
زیرا داعش با گرایش دینی دختران به ویژه دختران کم سن و سال و تمایل آنها برای به شهادت رسیدن و رسیدن به بهشت بازی می‌کند و آنها را به زنانی سطحی نگر و بی‌باک تبدیل می‌کند که نمی‌توانند در وظایفی که داعش به آنها محول می‌کند درست را از نادرست تشخیص دهند. 
 
 
ارتباط شهرام امیری با انتخابات آمریکا/ تنها دستاورد روحانی از برجام/ افزایش قیمت نفت در دستور کار دولت نیستایران
 
حملات سایبری علیه ایران

خبرگزاری «رویترز» از انجام حملات سایبری علیه ایران و چند کشور دیگر خبر داده است. به گزارش تابناک به نوشته این خبرگزاری، یک گروه هکری موسوم به «استرایدر» یا «پراجکت سارون»، حملات جاسوسی سایبری را علیه اهداف منتخبی در ایران، روسیه، چین، سوئد، بلژیک و رواندا انجام داده است. 
 
محققان آزمایشگاه شرکت امنیت سایبری «سیمانتک» اعلام کردند،این گروه که فعالیتش را دست‌کم از سال 2011 شروع کرده است، به یک آژانس اطلاعات ملی مرتبط بوده و از بدافزار پیشرفته پنهانی به نام «رمسک» استفاده کرده است. این بدافزار در داخل شبکه سازمان‌ها قرار می‌گیرد و به سارقان امکان کنترل کامل رایانه آلوده شده را می‌دهد. شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی نیز با تأیید این خبر از آسیب دیدن 30 سازمان در روسیه، ایران و رواندا خبر داد.

ترامپ: شهرام امیری به دلیل ایمیل‌های کلینتون اعدام شد

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعدام شهرام امیری را با ایمیل‌های افشا شده رقیب انتخاباتی خود از حزب دموکرات مرتبط دانست.
 
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ» در حالی روز گذشته این ادعا را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد که نشریه پولیتیکو در گزارشی به محتوای این ایمیل‌ها اشاره کرده و با مرتبط دانستن محتوای این ایمیل‌ها با نگرانی درباره چگونگی رسانه‌ای شدن بازگشت امیری به ایران نوشته بود: «در ایمیل‌های هیلاری کلینتون، از شهرام امیری به‌عنوان «آدم ما» یاد شده است.» این در حالی است که وزارت امور خارجه امریکا روز دوشنبه هرگونه ارتباط میان ایمیل‌های هیلاری کلینتون و اعدام شهرام امیری را رد کرده است.

سحرخیز به 3 سال حبس محکوم شد

وکیل مدافع عیسی سحرخیز گفت: دادگاه انقلاب تهران موکلم را به دلیل توهین به مسئولان عالی نظام و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم کرد.  به گزارش ایسنا، محمود علیزاده طباطبایی درخصوص پرونده‌های اتهامی عیسی سحرخیز اظهار کرد: موکلم سه پرونده دارد؛ پرونده اول با اتهام نشر اکاذیب در شعبه 1058 دادگاه کارکنان دولت رسیدگی شد و تاکنون دادگاه رأی صادر نکرده است.
 
همچنین پرونده دوم موکلم با اتهام توهین به رئیس قوه قضائیه که جرم سیاسی تلقی می‌شود، در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت مطرح بود اما این پرونده براساس قانون جرم سیاسی می‌بایست با حضور هیأت منصفه و در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی می‌شد.در نتیجه  به همین دلیل قاضی دادگاه کارکنان دولت،  پرونده را با صدور قرار عدم صلاحیت در رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاد تا در آنجا به اتهام موکلم رسیدگی شود.
 
وی افزود: پرونده سوم موکلم با اتهام توهین و تبلیغ علیه نظام بود که سحرخیز در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد و روز دوشنبه نیز این رأی به من ابلاغ شد.البته 20 روز فرصت داریم تا اعتراض خود را به دادگاه ارائه دهیم که حتماً این  کار را انجام خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    درمورد شهرام امیری مردم ابهاماتی دارن کاش یه مستند از روند برخورد با ایشون ساخته بشه و توضیح بدن چرا بعد از هیاهو کردن سر باززگشتش الان به عنوان خائن اعدام شده این روند بازی اطلاعاتی با غرب باید روشن بشه تادشمن سوءاستفاده نکنه برای تخریب افکار عمومی
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    عارف باید زودرت از اینها از روحانی عبور می کرد قبل ازاینکه انقدر سبکش کنن و بازیش بدن
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    نمیدونم چرا هر چی ادم خائن و دو دره بازه تو دامن این اصلاح طلبان رشد می کنه و پنهان میشه؟!
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    سرلشگر سلیمانی خاری در چشم جبهه استکباره و انشالله با مشورتهای ایشون غرب در سوریه دفن خواهد شد
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    مطمانید همدلی سیا با برخی فقط نتیجه بی مبالاتیه؟ بعد چهل سال هنوز بی مبالاتی توجیه خوبیه؟
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    ترامم که توهم زده البته بعید هم نیست که امیری با هیلاری هم درتماس بوده باشه
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    ایران باید با تقویت ارتش سایبری مانع لغزخونی غربیا بشه این همه جوون با استعداد داریم خوب متمرکزشون کنید برای مقابله با دشمن
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    هیچکس رو به یاد ندارم مث عارف بازی خورده باشه اونم جند بار
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    حالم از تشکیلات خودگردان به هم می خوره
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    داعش وسط این همه جنگ و دعوا از دختربازی هم غافل نمیشه ها!!! یه بار جهاد نکاح یه بار دعوت به همکاری یه بار فروش برده زن! خلاصه همه جوره مشغول خرابکاری هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس