کد خبر 615660
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۷

اگر توهین به روسای قوا جرم آشکار است، اهانت به ولایت فقیه و رهبری به طریق اولی جرم و قابل برخورد است. بسیاری از دوستان آقای انصاری در سال 88 با نامه‌ها، بیانیه‌ها و سخنرانی‌های خود اهانتهای فراوانی به ساحت ولایت فقیه روا داشتند

به گزارش مشرق،  مصاحبه معاون حقوقی ریاست جمهوری آقای مجید انصاری با اصحاب رسانه یک نکته مبارک و خوب داشت که نشان از تغییر سطح فکری یک طیف دارد و باید این نوع تغییر را به فال نیک گرفت. آقای انصاری بیان داشته است: «طی روزهای گذشته بعد از مصاحبه رئیس‌جمهور برخی افراد حتی از هم لباسان بنده توهین‌ها و هتاکی‌هایی علیه رئیس‌جمهوری داشتند که علیه آنها در دادگاه ویژه روحانیت شکایت می‌شود.»

وی ادامه داده است: «رئیس‌جمهوری در مواردی که توهین‌ها به حقوق شخصی وی مربوط می‌شود با سعه صدر از حق شخصی خود می‌گذرد، اما آنجا که حقوق و جایگاه رئیس‌جمهوری 80 میلیون نفر مطرح است، نمی‌توان از توهین‌ها و بی‌اخلاقی‌ها گذشت»

اینکه آقای مجید انصاری به این نتیجه رسیده‌اند که جایگاه ریاست جمهوری جایگاه رفیعی است و توهین به ریاست جمهوری توهین به ملت ایران است پدیده مبارکی است که بعد از هفت سال باید آن را افزایش سطح فکری اصلاح‌طلبان دانست!

وی گفته است: «رئیس‌جمهوری نماد ملی است و توهین به رئیس‌جمهوری توهین به 76 میلیون نفر جمعیت است. در قانون مجازات اسلامی ماده 609 آمده که توهین به روسای قوا سه تا شش ماه حبس دارد و توهین به رئیس‌جمهوری جرمی آشکار است، لذا رسیدگی به آن شکایت نمی‌خواهد و مدعی‌العموم و دادستان باید رسیدگی کند» اینکه ایشان به صراحت بیان می‌دارد توهین به ریاست جمهور نیاز به شکایت ندارد وجرم مشهود است نیز نشان می‌دهد این جماعت حال که خود در راس حکومت قرار گرفته‌اند از برخی نظرات خود عدول کرده‌اند. ویا اینکه باید این گونه برداشت کرد که این موضع از سر خودخواهی است و به تعبیری مرگ خوب است برای همسایه!

انصاری گفته است: «نباید شاهد حق‌کشی، بی‌اخلاقی، لجن پراکنی و اتهام‌زنی در رسانه‌ها علیه هیچ شخصی باشیم چه برسد به روسای قوا، چنین مسائلی قابل گذشت نیست.»

حال خوب است مروری شود بر عملکرد و مواضع جریان فکری و سیاسی آقای انصاری و شخص خود ایشان در برهه‌ای از زمان که با رای مردم این جماعت کنار زده شدند.

در بین سالهای 84 تا 92، هشت سال روزنامه‌های اصلاح طلب هتاکی‌های فراوانی علیه منتخب مردم انجام دادند و اوج آن در سال 88 بود که به تعبیر رهبری رییس جمهور قانونی کشور را رمال و ساحر و دروغگو خواندند! خوب است آقای انصاری بدانند که قانون توهین به مسئولین نظام به تازگی تصویب نشده است و آن زمان نیز وجود داشت! و آن زمان که روسای قوا همفکر جریان سیاسی شما نبودند به رییس مجلس وقت یعنی جناب آقای حداد عادل و رییس جمهور آقای احمدی نژاد و حتی رییس قوه قضاییه اهانت‌های فراوانی می‌شد و هرگونه شکایت علیه این جرم آشکار را که به گفته خودتان قابل گذشت نیست، مقابله با آزادی بیان و انتقاد و مخالف می‌دانستید. این اتفاق در دوران هشت سال اصلاحات نیز مکرر رخ می‌داد و حمله و اهانت به نهادهایی مانند رییس قوه قضاییه و دبیر شورای نگهبان و ... نقل مجلس مطبوعات دوم خردادی بود!

آقای انصاری به خوبی باید بداند که اگر توهین به روسای قوا جرم آشکار غیرقابل گذشت است، اهانت به ولایت فقیه و رهبری به طریق اولی جرم و قابل برخورد است. بسیاری از دوستان آقای انصاری در سال 88 با نامه‌ها، بیانیه‌ها و سخنرانی‌های خود اهانتهای فراوانی به ساحت ولایت فقیه روا داشتند و حتی مجمع روحانیون مبارز که آقای انصاری عضو آن است بیانیه‌هایی هتاکانه صادر کرد که به عنوان لکه ننگی در دامن آن مجموعه باقی مانده است! طرفداران این طیف فکری در خیابانها شعارهای هنجارشکنانه ضد رهبری و ولایت سر دادند و به جای آنکه محکوم شوند از جانب همین جریان مورد حمایت قرار گرفتند!

باز هم جدای از این مساله، اگر توهین به روسای قوا و رهبری جرم است، به طریق اولی توهین و تهمت به اصل نظام نیز جرمی قبیح‎تر است و آقای انصاری به خوبی مواضع حضرت امام را در مورد تضعیف و توهین به نظام می‌داند. اما هنوز از یادها نرفته است که چه کسانی بدترین تهمت را به نظام اسلامی زدند و با شورش و طغیان و رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی نظام اسلامی را به تقلب متهم کردند! و البته عده‌ای هنوز با وقاحت از کسانی که این اتهام سخیف را زدند حمایت می‌کنند! جالب است همین آقای مجید انصاری که امروز از حقوق و منطق و اخلاق سخن می‌گوید و لزوم برخورد با اهانت‌کندگان به رییس‌جمهور را فریاد می‌زند خودش در تجمعی غیرقانونی مردم را علیه نظام تحریک می‌کند.

شاید آقای انصاری به دلایل تعصبات جناحی نخواهد برخی مطالب را بیان کند، اما روی دیگر سخنان ایشان و یا مفهوم این مطالب آن است که باید با توهین کنندگان به نظام و رهبری نیز برخورد کرد و به گفته آقای انصاری سزای آنها هم شلاق و زندان می باشد.

ایشان در همین مصاحبه گفته است: «گاهی اهانت‌کنندگان اطلاعات غلط به مردم می‌دهند و تشویش اذهان عمومی می‌کنند که در همسویی با دشمنان انقلاب و لابی صهیونیستی است و عناوین مجرمانه دارد، دولت از افرادی که به رئیس‌جمهوری توهین کرده‌اند و در لباس روحانیت بی‌اخلاقی می‌کنند به دادگاه ویژه روحانیت شکایت می‌کند، زیرا نباید احساس شود که کشور بی‌قانون است، هرج و مرج وجود دارد این بی‌قانونی زیبنده کشور نیست»

آقای انصاری باید حق بدهد که به طریق اولی اگر کسی اصل نظام و رهبری را نیز مورد تهاجم قرار می‌دهد نیز همسو و لابی کننده با صهیونیست‌ها تلقی گردد و دستگاه‌های مربوطه برای آنکه حس نشود کشور بی‌قانون است و درکشور هرج مرج وجود ندارد با آنها برخورد نماید و آقای انصاری در اینگونه موارد نیز به دفاع از عملکرد نظام و دستگاههای مربوطه بپردازد تا این شائبه پیش نیاید که این گونه موضع‌گیریهای سیاسی و خودخواهانه و متعصبانه است.

نمی‌شود در جایی بحث وحدت ملی زد و برجام داخلی را حلال مشکل کشور دانست و تقاضا کرد که لکه سیاه گذشته را فراموش کنیم و اهانت‌کنندگان به نظام و رهبری را مورد عفو قرار دهیم ولی از یک سو نقدها به رییس جمهور را بر نتابید و به سرعت با آن برخورد چکشی کرد! برخی این گونه قائل هستند در میان جریان اصلاح‌طلب و برخی طیف‌های سیاسی این سیاست وجود دارد که دموکراسی و قانون وقتی خوب است که به نفع ما باشد و در غیر این صورت باید به آن تاخت!

البته شایسته است دولت محترم و معاون حقوقی آن همین شدت را در برخورد با ماجرای فیشهای نجومی نیز به خرج دهند و به نامه نوشتن و محکوم کردن و تاسف خوردن اکتفا نکنند.

احسان آیتی

پایگاه بصیرت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    فرق است بین توهین و نسبت ناروا و نقد و نسبت روا - البته سایت مشرق اینها را می داند اما خود را به خواب زده است - روز قیامت از خواب بیدارش می کنند
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    بله فرقه اگر بزرگان شما و دارو دسته شما به نقد معتقد بودن در مقابل جواب بزرگان به نقدهاشون انقدر دری وری و انگ و تهمت تو روزنامه های زنجیره ایشون نثار نمی کردن شما ها استاد لفاظی و مظلومنمایی هستید اما فلزتون خیلی وقفته برای ملت لو رفته
  • سجاد ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    در جواب ناشناس ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰ در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، یادتان رفته چه حرفا پشت سر ایشان میزدید؟ هر جا میرفتیم در مورد ایشون بد میگفتن! واقعا خدا جای حق نشسته! حالا هم نوبت خود شماست... "اهانت به ولایت فقیه و رهبری به طریق اولی جرم و قابل برخورد است" در مورد رهبری عزیز هم متاسفانه دارن یکسری حرکت هایی انجام میدن که شنیدنش تن آدم رو به لرزه در میاره با این فقیه عادل چه رفتار ها که نمیکنن! خداوند رهبری را حفظ بفرماید چرا که هرجا ایشان یک تنه مدیریت کردند در آنجا نقصی یافت نشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس