پلیس فدرال آمریکا مصاحبه خود با هیلاری کلینتون را به همراه خلاصه ای از تحقیقات انجام شده پیرامون انتقال اطلاعات محرمانه از طریق رایانامه شخصی وی منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک تایمز، پلیس فدرال آمریکا- اِف بی آی- مصاحبه خود با هیلاری کلینتون را به همراه خلاصه ای از تحقیقات صورت گرفته پیرامون استفاده وی از رایانامه شخصی خود برای انتقال اطلاعات محرمانه را منتشر کرد.

بخش اول این اسناد منتشره، خلاصه ای دوازده صفحه ای از یک مصاحبه سه ساعته است که در اوایل ماه ژوئیه با این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شد. بخش دوم نیز خلاصه ای از تحقیقات انجام شده پیرامون این پرونده را با ذکر جزئیات دقیقتر ارائه می نماید.

این اسناد و مدارک احتمالاً به «جیمز بی. کومی» رئیس اِف بی آی ارائه شده بود؛‌ مقامی که اندکی بعد تصمیم گرفت از طرح اتهام علیه هیلاری کلینتون خودداری کند.

یکی از مقامات ارشد مجری قانون گفت که هدف از مصاحبه انجام شده، تکمیل اطلاعات ناقصی بود که اِف بی آی در خصوص چرایی استفاده هیلاری کلینتون از سرور رایانامه های شخصی خود با آن روبرو بود.

هر دو بخش این اسناد منتشره تا حدودی ویرایش شده اند که همین امر انتشار آنها را اندکی به تأخیر انداخت؛ زیرا پلیس فدرال آمریکا سعی داشت علاوه بر رعایت حق شهروندان برای آگاهی از این موضوع، از اطلاعات محرمانه محافظت نماید.

گفتنی است که  اِف بی آی به مدت یکسال در خصوص اتهامات وارده به وزیر خارجه سابق آمریکا یا دستیاران وی مبنی بر ارسال اطلاعات محرمانه دولتی از سرور رایانامه  شخصی هیلاری کلینتون به تحقیق پرداخت و حال این اسناد منتشره مفصل ترین گزارش را از نقش هیلاری کلینتون در این رسوایی ارائه می نمایند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس