کد خبر 541002
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در صورت شکست اجرای آتش بس در سوریه طرح "ب" را برای سوریه اجرا می کند.

به گزارش مشرق،روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گزینه های مختلفی را برای اجرا در سوریه در صورت شکست اجرای طرح آتش بس بررسی کرده است.

وی با اشاره به اینکه مفاد طرح "ب" بسیار متنوع است، افزود: در این طرح آمده است که در صورت شکست اجرای آتش بس امکان افزایش نیروهای ویژه آمریکا در سوریه، افزایش کمک و آموزش نیروهای محلی، استمداد از دیگر کشورها برای کمک تسلیحاتی و لجستیکی به گروه مسلح و همچنین بررسی اجرای منطقه پرواز ممنوع و یا ایجاد منطقه امن در سوریه وجود دارد.

هفته گذشته نیز همزمان با زیر سوال رفتن امکان دوام آتش بس به دلیل بهانه تراشی گروه های تروریست، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از توسل واشنگتن به طرح جایگزین نامشخص یا همان "پلان ب" در صورت عدم جدیت مسکو و دمشق در خصوص مذاکره درباره انتقال قدرت در سوریه خبر داد!

وی در این باره مدعی شد: قرار نیست کارآمدی طرح آتش بس در عرض شش ماه یا یک سال و نیم آینده یعنی زمان پیشنهادی برای برگزاری انتخابات سنجیده شود.

کری افزود: ما ظرف یک یا دو ماه آینده در باره جدیت روند انتقال قدرت در سوریه تصمیم گیری خواهیم کرد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    طرح ب اینه که دست به دعا بشن و با گریه و التماس به پای روسیه و ایران بیفتن امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. دیروز جمعه مردم ایران مشت محکمی توی دهن این شیطان بالفطره زدن که هنوز گیج و منگه جاوید ایران آزاده و هسته ای
  • مخلوق خدا ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    طرح ب یعنی اگه نشد برقصیم هه هه
  • بیسیمچی ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    منتظر طرح ب و ث و ت و ج و ... ه و ی هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس