کد خبر 615195
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

جانشین ارکان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای ارتقای توان دفاعی و فراگیری علوم و فنون تخصص نظامی، به کشورهای چین، پاکستان و هند دانشجو اعزام می‌کنیم.

اعزام دانشجویان نظامی ایران به سه کشور خارجیبه گزارش مشرق، امیر «عبدالعلی پورشاسب» جانشین ارکان ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به ارتباط و تعامل نظامی و آموزشی ایران با دیگر کشورها اظهار داشت: برای تبادل علم و دانش‌افزایی در حوزه‌های مختلف نظامی ارتباطاتی را با دیگر کشورها برقرار کرده‌ایم.

وی در این رابطه افزود: امروز در بسیاری از کشورها وابسته نظامی و دانشجو داریم، و همچنین از برخی کشورها نیز دانشجو می‌پذیریم و در مراکز علمی به آنها آموزش می‌دهیم.

امیر پورشاسب با تاکید بر اهمیت ارتقای توان دفاعی نیروهای مسلح و فراگیری علوم و فنون روز نظامی گفت: برای مثال به کشورهای چین، پاکستان و هندوستان دانشجو اعزام می‌کنیم که این دانشجویان در حوزه‌های علمی و تخصصی- نظامی آموزش‌های لازم را می بینند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دفاع پرس مبنی بر اهمیت برگزاری رزمایش‌ها به‌عنوان میدانی برای آزمایش عملی آموخته‌های نظامی عنوان کرد: به دلیل بهره‌گیری از تجربیات جنگ هشت ساله، رزمایش‌های ما نسبت به دیگر کشورها کاربردی‌تر و نزدیک به صحنه واقعی جنگ است؛ لذا هر ساله این رزمایش‌ها را برای ارتقای توان رزمی در سطح دریا، هوا، زمین و زیرسطحی برگزار می‌کنیم.

جانشین ارکان ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: بدون تردید دشمن با هرگونه پیشرفت و توسعه توان نیروهای مسلح ما مخالف است؛ لذا بر ما لازم است تا در راستای ارتقای توان دفاعی و برگزاری رزمایش‌ها به موضع‌گیری بیگانگان توجهی نداشته باشیم و کار خودمان را به نحو احسن انجام دهیم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    یکی بگه به اینا جنگ 25 سال پیش تموم شده و همه چی از اوون موقع تموم شده
  • ناشناس ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    یکی هم به شما بگه چه ربطی داره؟!!!نیروهای مسلح باید همیشه در بالاترین سطح آمادگی نظامی باشندحتی در زمان صلح
  • محمد ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    آقا درسته که باید علوم روز نظامیمون رو همیشه به روز کنیم و مدام مدرن باشیم .... اکی !!! ... حالا چرا باید از پاکستانیا چیز میز یاد بگیریم ؟؟؟ بابا ما 8 سال با تمام دنیا جنگیدیم ... ما تجربه 8/9 ساله جنگیدن با انواع ادوات پیشرفته شرق وغرب رو تو کارناممون داریم ... ما ژنرالهای جنگ دیده داریم !!! پاکستان تجربه مارو نداره که ... با کی جنگیده ؟؟؟ یه چند روزی با هندیا برخورد داشتن خب ... اینکه نمیشه تجربه ... یعنی قحطی دانشگاه نظامی داریم که همیشه باید از پاکستانیا درس بگیریم ؟؟؟
  • ناشناس ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    آقا محمد به نظرت بده با دیگر کشورها تبادلات علمی در حوزه نظامی داشته باشیم؟ ارتش پاکستان ، ارتش قدرتمندی است و از نظر آموزش سطح بالایی داره ، شاید برات عجیب باشه، ولی برای مطلعین این حوزه کاملاً بدیهی است، در ضمن استفاده از تجربیات دیگران قطعاً هیچ ضرری نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس