کد خبر 615179
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

جوجه کباب، چلو کباب فقط ۴۵۰۰ تومان» هر جور حساب کنید این قیمت با نام غذایی که کنار آن نوشته شده است نمی‌خواند؛ اما این روزها تا دلتان بخواهد کنار رستوران‌های مختلف این قیمت‌ها در کنار لیست غذا روی پلاکاردهای رنگی بزرگ به چشم می‌خورد.

به گزارش مشرق، «جوجه کباب، چلو کباب فقط ۴۵۰۰ تومان» هر جور حساب کنید این قیمت با نام غذایی که کنار آن نوشته شده است نمی‌خواند؛ اما این روزها تا دلتان بخواهد کنار رستوران‌های مختلف این قیمت‌ها در کنار لیست غذا روی پلاکاردهای رنگی بزرگ به چشم می‌خورد. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این رستوران داران از چه مواداولیه غذایی برای پخت جوجه کباب و چلوکبابشان استفاده می‌کنند که می‌توانند با این قیمت تمام شده آن را به فروش برسانند؟ این در حالی است که در معمولی‌ترین رستوران شما برای خوردن این غذاها باید نزدیک به ۱۰ هزار تومان و در رستوران‌های مدرن‌تر و شیک‌تر بالای ۲۰ هزار تومان هزینه کنید. سری به برخی از این تهیه غذاها زدیم تا سر از کارشان دربیاوریم.
 
«از مرغ مرده استفاده می‌کنند. آخر چطور می‌شود مرغ کیلو هشت هزارتومان را ۴۵۰۰ تومان آن هم با برنج بدهند؟ گوشت هم که ۴۰ هزار تومان است آن‌وقت چه کسی باور می‌کند این چلوکباب پرسی ۴۵۰۰ تومان گوشت گوسفند و گوساله است؟» این حرف‌های یکی از مغازه‌دارانی است که در کنار یکی از کترینگ‌های غذا ایستاده‌ است.
 
به اعتقاد او مرغ‌های این‌جور تهیه غذاها مرده است و کباب‌ها هم آشغال گوشت و پیاز و نان خشک و پوست و روده و... هستند که به خورد مردم بیچاره می‌دهند. مردمی که می‌بینیم بسیاری از آنها نایلون به دست با چند ظرف یک بار مصرف یکی یکی از تهیه غذا بیرون می‌آیند. یکی از آنها پنج غذا در دست دارد.
 
سراغش می‌رویم و می‌گوید: «کار ساختمانی انجام می‌دهم و این غذا را برای کارگرانم گرفته‌ام. قیمت‌هایش خوب است و غذای بدی هم ندارد. کارگران هم راضی هستند و هر وقت این غذا را می‌برم تا آخرش را می‌خورند. برای من هم به صرفه‌تر است. الان قیمت نان و پنیر یا کالباس بخواهم بگیرم بیشتر از این‌ها برایم آب می‌خورد.»
 
از او می‌پرسیم تا به حال خودش هم از این غذا خورده است؟ «راستش را بخواهید کبابش را نخورده‌ام. به هر حال حتماً هر چیزی به دستشان بیاید آن را چرخ می‌کنند و به اسم گوشت می‌فروشند؛ اما جوجه‌اش را خورده‌ام. خوشمزه هم هست. هر چه باشد خیالم راحت است که مرغ است و چیز دیگری به خوردمان نمی‌دهند.»
 
با این غذا نمیرم از دود و دم خواهم مرد

راننده تاکسی در همان حوالی با قاشق یک بار مصرف مشغول خوردن جوجه‌ای است که از تهیه غذا خریده است. در هفته یکی دو بار به اینجا می‌آید: «همیشه وقت نمی‌کنم برای ناهار به خانه بروم. این رستوران چندماهی می‌شود که باز شده و قیمت خوبی هم دارد.
 
فلافل بخواهم بخورم باید ۳۵۰۰ تومان پول بدهم اما الان با هزار تومان بیشتر کباب می‌خورم.» از راننده تاکسی می‌پرسیم که از سلامت غذا مطمئن است که می‌گوید: «الان دست روی هر چیزی که بگذاریم می گویند سرطان زاست یا مضر است. من اگر بخواهم بمیرم از این غذا نمی‌میرم با همین دود و دمی که هر روز می‌خورم و سرو کله‌ای که با مسافر می‌زنم خواهم مرد. بله من هم شنیده‌ام که می‌گویند مرغ مرده و مرغ پیر استفاده می‌کنند. برنج آن هم که مشخص است هندی است اما هر چه هست شکم ما فقیر فقرا را که سیر می‌کند.»
 
کباب را باریک‌تر می‌زنیم

داخل کترینگ که می‌شویم حسابی سرشان شلوغ است. یکی مشغول کباب زدن و دیگری جوجه روی آتش را باد می زند. یک نفر هم سفارش مشتریان را می‌گیرد و پیک‌های موتوری هم سفارش را می‌برند. کسی که صندوق‌دار است سعی می‌کند کار همه را راه بیندازد و جواب ما را هم می‌دهد. وقتی از او می‌پرسیم که چطور قیمت غذای تمام شده‌شان این‌قدر کم است در صورتی که نرخ مصوب هر پرس چلوکباب کوبیده ۸۵۰۰ تومان و هر پرس جوجه‌کباب ۹۵۰۰ تومان است، می‌گوید: «ما در اینجا همه کارهایمان طبق استاندارد است. فقط کاری که می‌کنیم مثلاً دو سیخ جوجه یا کباب نمی‌زنیم.
 
کمی وزن سیخ‌ها را کمتر می‌گیریم، کباب را باریک‌تر می‌زنیم و برنج هندی هم استفاده می‌کنیم. اینطور بخواهید حساب کنید قیمت تمام شده آنقدر نمی‌شود. از طرفی رستوران‌های شیک، پول جایشان را می‌گیرند. اینجا که می‌بینید نزدیک ترمینال است و بیشتر مسافران یا قشر پایین جامعه‌اند یا مسافر و خسته‌اند. برای همین دیگر پول جا و سرویس را هم نمی‌گیریم.» درباره استفاده از آشغال گوشت و مرغ مرده و مرغ پیر هم سؤال می‌کنیم، می‌گوید: «این‌ها همه‌اش حرف است، ما از همان گوشت و مرغی استفاده می‌کنیم که همه جا استفاده می‌کنند.» بعد از این سؤالات است که دیگر خودش را به کار دیگری مشغول می‌کند تا نشان بدهد که نمی‌خواهد با ما حرف بزند...
 
بعد از این صحبت‌ها باز هم هر قدر دو دوتا چهارتا می‌کنیم و با حساب سرانگشتی، سراغ قیمت برنج، مرغ، گوشت، اجاره مغازه، سود کار، حقوق کارگر، قبض آب، برق و گاز و عوارض و مالیات و... می‌رویم نمی‌توانیم به رقم ۴۵۰۰ تومان برسیم. به هر حال باید قبول کنیم یک جای کار می‌لنگد؛ اما کجای کار؟ رازی است که به این سادگی‌ها نمی‌توان آن را برملا کرد...
 
قیمت کباب و جوجه کباب چهار، پنج هزار تومانی غیر استاندارد است

آقای صادق سبزیانی، رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و صنوف وابسته ملایر در همین زمینه گفته بود: «نرخ هر پرس چلوکباب کوبیده و جوجه کباب در کمیسیون مربوطه با حضور کارشناسانی از اتحادیه، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن، تجارت تصویب و ابلاغ می‌شود. وزن استاندارد هر سیخ کباب ۷۵ گرم و هر سیخ جوجه ۲۵۰ گرم است و نرخ مصوب هر پرس چلوکباب کوبیده ۸۵۰۰ تومان و هر پرس جوجه کباب ۹۵۰۰ تومان است. کلیه رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی و مراکز تهیه غذا، موظف به رعایت نرخ‌نامه هستند و موارد خارج از چارچوب این نرخ‌نامه مورد قبول نیست.
 
همچنین ماست، نوشابه، گوجه‌فرنگی و سالاد به نرخ روز محاسبه می‌شود. در صورت استفاده از برنج طارم ایرانی درجه یک، ۵۰۰ تومان به قیمت‌های مذکور اضافه می‌شود. برخی از رستوران‌هایی که قیمت غذایشان بالاتر است، مدعی هستند که وزن جوجه یا کباب ارائه شده بالاتر از حد استاندارد است که این ادعا مورد قبول اتحادیه نیست و باید این موضوع در کمیسیون نظارت با حضور کارشناسان مربوطه بررسی شود و در صورت تأیید نهایی، اجازه افزایش نرخ صادر می‌شود.
 
مواد اولیه کباب کوبیده، گوشت خالص گوساله و گوسفند و پیاز بوده و مواد اولیه جوجه کباب شامل مرغ، ادویه‌جات، زعفران و رب گوجه‌فرنگی است. این درحالی است که متأسفانه در مراکز تهیه غذا و رستوران‌هایی که نرخ آنها چهار یا پنج هزار تومان است هم وزن سیخ‌ها پایین‌تر از استاندارد تعیین شده بوده و هم از سنگدان مرغ، چربی‌های زائد، دنبه، سویا و ادویه و پیاز در چلوکباب کوبیده استفاده می‌کنند. در برخی جوجه کباب‌های چرخ‌کرده با قیمت پایین، از سیب‌زمینی و سایر مواد نیز استفاده می‌شود که غیرمجاز است.»

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 33
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    9 0
    خوبه به گرون فروشا گیر بدین... از کجا معلوم اوناهم همین مرغ مرده و پیر و استفاده نکنن برای سود بیشتر تر؟
  • سبز ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    3 1
    همش چرند یه مشت سرمایه دار گرون فروشه ما جوجه می خریم پرسی 5000 تومان مرغ مرغه دیگه مرغ مرده دیگه چه صیغه ای هست!!؟؟ اونهایی که همیشه به کم قانع نیستن و میخوان با گرون فروشی جیب مردم رو خالی کنن میان ادعا می کنن آشغال گوشته!برو عزیزم من این طرف که ازش کباب می خرم رو میرم تو آشپزخونه اش گوشت رو مستقیم از کشتارگاه تازه تازه میاره اونجا خودم با چشم خودم دیدم چه شکلی درست می کنه اگر این طوریه حتما اون دزدهای بالاشهری که یه پرس جوجه رو بهت میدن 40 تومان مرغشون ویتامین c و یا به قول مهران غفوریان ویتامین مِ می خوره به جای دونه! خخخ
  • مانترا ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    هم گرانی زیاد دلیل برخوبی غذا نیست وهم ارزانی زیاد شک برانگیز است متاسفانه در اشفته بازاری که دیگر به ارمهای استاندارد ملی وانواع ایزو چند هزار هاهم نمیتوان اعتماد کرد همه چیز امکان دارد از تن ماهیهایی که ارم استاندارد وکد بهداشتی را بر روی بسته یدک میکشند و از بسته ای پنج یا شش هزار تومان به سه یا چهار عدد ده هزارتومان میرسند تا بسته های ناگت مرغ که روی ان نوشته تهیه شده از سینه وران مرغ ولی شما فقط پول مقای شیک وچاپ زیبای ان را داده ودر نهایت به سطل زباله میفرستید من خودم در یک رستوران وابسته به سازمان دولتی عدس پلو با گوشتی خوردم که فقط به اندازه یک بند انگشت چیزی شبیه سویا به نام گوشت داشت یا خورش قورمه سبزی هایی که گوشتش قطعه ای گردن مرغ است بهترین راه مبارزه با این عرضه کنندگان مواد غذایی هم خودداری خود مردم از خریداری این کالاهاست وگرنه مسئولین بهداشتی واستاندارد و گرانفروشی نه میتوانند ونه میخواهند که بااین موارد مقابله کنند نمونه دیگر ان عرضه عسلهای تقلبی معروف به عسل دیگی در فروشگاههای بزرگ وشیک زنجیره ای و همینطور وابسته به شهرداریهاست
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    2 0
    جوجه کاملا سالم و درست هست اما اون ها مرغ را 8 هزار تومان نمی خرند ما هم مرغ را برای مغاز هشت تومان نمی خریم بلکه 7 هزار تومان می خریم در فروش زیاد ماهانه 5 میلیون نفری می مانه بهتر از کارکری است
  • آرامش در رویا ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    2 2
    سلام بابای بنده قصابه و متاسفانه شهر ما معدن فروش گوشت های آلودست و بدتر اینکه بخاطر ارزون بودن گوشت های آلوده مشتری پروپاقرص این گوشتا کبابی ها و فسفودی ها و ساندیویچی ها و کارخانجات تولید سوسیس و همبرگر و کالباس هستند که بهداشت یا اصلا بازرسی نداره و یا بدتر اینکه با دریافت رشوه به دروغ برچسب تایید و سلامت رو به گوشت های آلوده می زنن
  • رحمت ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    3 0
    ایا در رستورانهای شیک که جوجه کباب را 20هزارتومان می فرشند مطمئن هستید جوجه مرده نمی دهند یا گوشت خالص می دهند
  • حمید ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    2 0
    آقا بیا سه راه باقرآباد- جوجه کباب ۴۰۰۰ تومان- کوبیده ۳۵۰۰ با برنج! تازه پیتزا هم هست ۴۰۰۰ تومان. فلافل پنج تایی هم ۲۰۰۰ تومان.
  • ابی ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    4 1
    از قدیم گفتن هر ارزونی بی حکمت نیست ....
  • محمد باقری ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    همه هم اینجوری نیستن که مرغ مرده بدن به مردم. دوست خود من یه آشپزخونه کوچک داره و جوجه رو 5000 تومان میده. مرغ رو از همون جایی که من و شما میخریم میخره، برنج هندی هم استفاده میکنه و خودش هم قناعت میکنه و کمتر سود میگیره.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    2 1
    حرف مفت میزنی، دوست من آشپزخونه داره رفاقتی چندوقتی باسش کار کردم تا کارش راه افتاد. سود کمتر و بقیه اسرار...
  • شهیدزنده ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 1
    پس سازمانهای نظارتی کجایند،، ؟؟
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    3 0
    ما که از حق خودمون نمیگذریم هرکی مرغ حروم مرده رو بده بهمون اون دنا یقش رو میگیریم
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    کی گفته اقا الانه که مرغ شده در مغازه 8000 تومن تا یه ماه پیش که کیلویی 6 تومن بود. فیله سینه هم کیلویی8000 تومن بود که ازش راحت 6 سیخ جوجه میزنن. بعدشم میدون بهمن قیمتاش کیلویی حداقل 1000 تومن ارزونتره از مرغدارم که الان کیلویی 5000 تومن میخرن. الان جوجه شکم پر مشتی یه کاملشو میدن 12 تومن. مشکل عدم قانع بودن اصناف محترمه.
  • رستوراندار ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    چلو جوجه برسی 11 هزار و بانصد تومن برای ما صرفه چندانی نداره معلومه که اینا اشغال میدن تازه اندازه جوجه اینها خیلی کوچیکتره مال ما 140 گرم فیله مرغ هست
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    مگر یک سیخ جوجه چقدر گوشت مرغ دارد 4500 تومن هم زیاد است
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    این افراد کم کم مردم را می کشند. و کارشان با قتل فرقی ندارد. کسی که به ناچار یا برای صرفه جویی این شبه غذا ها را می خورد. چند برابر هزینه درمان خواهد داد.
  • محمد ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    4 0
    مشرق خسته نباشی با این خبرت . خودت برو یک کیلو برنج هندی یا تایلندی بخر با یک کیلو سینه مرغ بعد میفهمی که میشه 6 نفر رو با این خریدت سیر کنی قیمتشم میشه 12000تومان یعنی نفری 2000تومان بدون مخلفات مابقی قیمت غذا هم بابت مخلفات و هزینه هاست که میاد رو غذا بی خودی هم شلوغ نکن بزار ما بدبخت بیچاره ها هم بتونیم جوجه بخوریم
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    هیچ ارزونی بی حکمت نیست
  • رستوراندار ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    مشکل جامعه ما اینه که فکر میکنن تنها مخارج رستوراندارها همان غذای ارائه شده هست و بول برق گاز تلفن کارگر اشبز مالیات ارزش افزوده و کسادی بازار زمستان رو نمیبینند
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    واقعا دزدي را در ايران خوب پياده كرديد حالا ترا به خدا صادرش نكنيد
  • کامران ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    مرغ زنده هم مگه داریم؟!!! برید سراغ رستوران هایی که گرون فروشن.
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    مگر مرغدار ها چغندر هستند که این همه مرغ مرده تولید کنند یه حساب کنید چند درصد مرغ ها در طول دوره پرورش تلف می شوند
  • بینام ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    90% مغازه ها در تهران یا سوپرمارکت (بقالی) هستند یا فست فود یا لباس فروش یا ارایشگاه- کم کم مشاغل دیگر دارند حذف میشوند یعنی کارهایی که تخصص و استاد بودن لازم ندارند رشد میکنند وتوازن در وجود مشاغل مختلف در یک محل ازبین رفته است برخی مشاغل کلا ازبین رفتند مثلا تمام کفاشیها انگار افغانی شدند یعنی اگر افغانیها برگردند به کشورشان دیگه تعمیرکار کفش در تهران نداریم!!!!!
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 1
    گوشت کیلویی 40 هزار تومانی برای شماست که میرید قصابی و یک کیلو گوشت میخرید.. اینها در روز چند گوسفند میگیرند و قیمت گوشت برایشان 20 تومان درمیاد طرف خودشم گفته برنج هندی مصرف میکند، حتی اگه برنج ایرانی هم مصرف کنه، چون عمده میخره میتونه کیلویی5 تومن بخره. قیمتهای عمده با قیمتهای تکی خیلی فرق میکنه
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    همه این امراض که الان تو جامعه در حال طغیانه حاصل نرسیدن به بهداشت و بازرس های بهداشت و تقویت نظارت بهداشته.
  • آرامش در رویا ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام بابای بنده قصابه و متاسفانه شهر ما معدن فروش گوشت های آلودست و بدتر اینکه بخاطر ارزون بودن گوشت های آلوده مشتری پروپاقرص این گوشتا کبابی ها و فسفودی ها و ساندیویچی ها و کارخانجات تولید سوسیس و همبرگر و کالباس هستند که بهداشت یا اصلا بازرسی نداره و یا بدتر اینکه با دریافت رشوه به دروغ برچسب تایید و سلامت رو به گوشت های آلوده می زنن
  • حسین ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    سلام اگه مرغ رو کیلویی 8 هزار تومن و برنج رو کیلویی 11 هزار تومن حساب بکنیم یک سیخ جوجه 150 گرمی میشه 1200 تومن و برنج هم ایرانی اعلا کیلویی 11 هزار تومن برای هفت نفر حساب کنیم میشه 1570 تومن ظرف و گوجه و کره و فلفل و بقیه مخلفات روی هم میشه حد اکثر 1000 تومن با این حساب یک پرس جوجه کباب میشه 3770 تومن که اگه 4500 تومن بفروشن 730 تومن سود میکنه
  • مجید شفایی ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 1
    به نظر بنده باید این مغازه هارا با بررسی بیشتر پلمپ کرد. مردم جامعه ما نباید از این غذاها بخوردن و چندین برابر هزینه دوا و دکتر کنند. مسئولین باید برخورد جدی تری با واحد های تولید غذا داشته باشند. ما مردم هم باید از این جور غذاها اصلا نخریم.
  • ناشناس ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    با سلام چرا دورغ می گویند مر غ مرده کجا بود اصلا مرغ زنده فروشی ممنوع است دامپز شکی اجازه نمی دهد دوم اینکه چند تا ازابن رستورانها در سطح کشور است این همه مرغ مرده از کجا میاید سوم اینکه این ها مرغ منجمد هستند کیلوی چهار هزار تومان پشتیبانی امور دام به بازار می دهد چرا با این کارها غذا را به کام مردم تلخ می کنید از طر ف یک مرغدار
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    به خاطر اجاره بهای بالایی است که می گیرن و شغلهای دیگر کفاف این مخارج رو نمی دن به جز همین چندتایی که گفتی
  • سعید ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام اکثر محاسبات متآسفانه اینگونه که شما حساب میکنید است اما گران ترین مولفه ها انرژی وکرایه هاست وحتی حقوق کارگر که اگر طبق فرمول شما محاسبه شود 730 تومان ضرر متوجه فروشنده میشود
  • زادگاهم كاشان ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    ههههخ...عجب بحث داغي شده..عين فيلم سينمايي شده
  • علی ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 1
    این حرفا واسه گرون‌فروشی‌است!. مگر قرار هست برای هر پرس جوجه کباب یک کیلو مرغ استفاده بشه؟!! اونی‌هم که یک پرس جوجه کباب رو 15 هزار و بیست هزارو و ... میده عمراً حتی نیم کیلو مرغ بذاره! اونی هم که 4500 میده. چندتا دونه تیکه مرغ میذاره به اسم یه یک پرس جوجه کباب و از یه مرغ 8000 تومنی، حداقل 6 تا سیخ در میاره هر طور حساب کنید. غذاخوری‌ها چه قیمت بالا و چه قیمت پایین، پنجاه پنجاه سود هست!. فقط واقعیت اینه که این شغل یک شغل پر زحمت هست. و در عین حال پر درآمد!. همین
  • مهدی ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    2 0
    واقعا هرکی این گزارش رو نوشته از مشکل «رفاه بیش از حد» همراه با «ضعف شدید در محاسبات سرانگشتی» رنج میبرده.
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    پشت پرده ی کباب 4500 تومانی و 9000 تومانی زیاد فرقی ندارد عرضه ی اداره ی بهداشت مهم است و وجدان صاحب رستوران
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    کاملا موافقم
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    حالا یکی پیدا شده جنس ارزون میده مثل اون نونوایی تهرون که به اتهام ارزان فروشی بستین اینا رو هم بگیرین.والا......
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    ی سیخ جوج دویست گرم مرغ میشه 2تومن+150 گرم برنج هندی میشه 700تومن +500تومن روغن و مخلفات+ 500گاز و دستمزد پخت کارگر=3700 تومن.
  • علی ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    2 0
    دنبال مرغ مرده نگردین تا من بگم از کجا پیداش شده آقا یک هشتم یک کیلو برنج برا هر نفر از قرار کیلوی 5000 تومن میشه 625 تومن خوب 125 گزم جوجه از قرار کیلوی 10000 تومن میشه 1250 تومن درسته نصف گوجه حداکثر 100 تومن یه دونه نان لواش 150 تومن پیاز و روغن و ادویه و گاز و آب و برق و تلفن و ... 400 تومن برا هر پرس حداکثر .یه جمع ببند :2525 تومن خالص تو بگیر 3000 تومن. دونه ای میده 4500 هر کدوم 1500 سود میکنه و روزی 1000 تا حداقلش میفروشه یه ضرب کوچولو بزن 1000*1500= 1500000 تومن در روز سود* 30 روز ماه = 4500000 تومن در ماه سود . 6 تا کارگر شهرستانی از قرار هر ماه 2000000 تومن میشه 12000000 تومن و یه سر آشپز ماهی 4000000 تومن میشه 16 میلیون تومن و ماهی 5000000 پنج میلیون هم اجاره بده میشه 21 میلیون تومن براش ماهی 24000000 سود خالص حالا اگه درست مالیات و عوارض هم بده 2 تومنش هم میره برا اونا میمونه 22 تومن . و این یعنی اقصاد سالم مشابه اقتصاد چین . پس دنبال مرغ مرده نگرد با این آنتی بیوتیک ها ی که به مرغهامون میدیم مطمئن باش حلال و اسلامی میره تو شکممون.
  • بهار ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    خیلیم قیمتش خوبه الکی جو ندیدن بجاش برین غذاها دانشگاهها رو بررسی کنید خداییش وقتی نگاهشون کنید هنگ میکنید !!!!!
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    گرانترین رستورانها هم از همین مرغ و چوچه استفاده می کنند ولی گروهی بانفوذ در کشور ما هستند که ابدا دوست ندارند چیزی ارزان شود مثلا برای کوتاه کردن موی سر اتحادیه مربوطه طی بخشنامه های خود قیمت گزافی را تحمیل می کند یا اتحادیه صنف کباب در ماه رمضان قیمت بالایی را برای آش و حلیم اجباری کرده بود که تعداد زیادی از مغازه داران تمکین نکردند و ترجیح دادند حق و حقوق مردم حفظ شود و حتی چریمه هم شدند بسیاری از کالا ها در بازار با قیمت بسیار پایین تری از قیمت ثبت شده روی کالا به فروش میرسد و همه اینها نشان دهنده گرانفروشی در جامعه است که متاسفانه از طریق دولت به گرانفروشی حمایت می شوند. که چلو کباب و سایر موارد نیز در واقع گران فروخته می شوند
  • علی ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    بابا من رستوران دارم رستوران مرغ بدون استخوان میگیرن کیلویی 14000 تومان ابن 8000تومان از کجا درومده ماهم یریم بخریم
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    خداییش انصاف و وجدان کجا رفته؟ مرغ مرده و آت و آشغال میریزن تو غذا که مثلا سود کنن؟ حالا خوبه ما مسلمونیم و انقدر از حساب سخت روز قیامت بهمون هشدار دادن، اگه مسلمون نبودیم چی کار میکردیم؟!!
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    1 0
    اگه آشپر خودش باشه و با همسرش کار کنه، همه اش می شه سود. بعدم یه مغازه که دلیوری نداره کرایه هم بهش نمی خوره. به خدا می شه اینطوری کاسبی کرد.
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    آروم آروم مشاغل فنی در ایران منقرض میشه!
  • ناشناس ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    1 0
    اینا رو میگن که ملت برن سمت گرون فروشا . نرن از کسائیکه شاید خیلی هاشون دارن مرغ سالم هم استفاده میکنن ولی ارزون میدن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس